ערעור על קושי שאלון 807 קיץ 2013

אין תמונה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 4,563 חתימות.
לאחר שהגענו למסקנה משותפת שגם פקטור לא יעזור לנו הגענו לשתי מסקנות חדשות:1) אנחנו נפנה למשרד החינוך בבקשה שהמגן לא יפול.2) אנחנו נפנה למשרד החינוך בבקשה שיכתבו מחדש את מועד ב' כבחינה יותר הגיונית.אני ויו"ר מועצת תלמידים, יובל כחלון פועלים להשגת מטרות אלו.יובל דיבר עם שר החינוך וקיבל בתגובה הבטחה שלא ניפגע ושיהיה פיתרון.זוהי התגובה של מועצת תלמידים: "כינסנו דיון לאחר ריכוז הפניות של כלל הנבחנים בבחינת הבגרות במתמטיקה. הבחינה הייתה מסובכת, ארוכה, טריקית וכמעט בלתי ניתנת לפתרון. לכן החלטנו כי אנו דורשים שבחינת מועד ב' שתתקיים בחודש יולי תבדק מחדש ושהרמה בה תואמת את הבחינות של השנים האחרונות ול את זו שהתקיימה שלשום.בנוסף , כאשר יגיעו נתוני הבחינות, אנו מאמינים כי הגדלת אחוזי המגן בציון הסופי ואף הפיכתו לציון הבגרות, יהוו פתרון הולם לקושי הבחינה."הבגרות הייתה קשה מעבר לרגיל,גם מי שלמד ותירגל בגרויות של שנים קודמות לא הצליח בבגרות השנה.החומר שעליו היו השאלות בבגרות היה חומר שולי מאוד ביחס לחומר הנלמד במשך השנה.גם המורים מעידים על בגרות קשה מבשנים עברו!בואו נגייס את הכוח שלנו כדי לבקש פקטור לכל הנבחנים!!חיתמו בעצומה שתישלח למשרד החינוך. מכתב שהתפרסם בעקבות המבחן:
כבוד השר.עם סיום בחינת הבגרות במתמטיקה 5 יח"ל, אני מצרף איגרת שכתבתי לך ומבקש- השב לי את האמון במערכת.יובל גאון.איגרת לשר החינוך 21.5.13שלום רב, לפני כשעתיים הסתיימה בחינת הבגרות במתמטיקה לחמש יחידות (שאלון 807).שעתיים מוקדם יותר, הרגשתי בטוח בעצמי, ביכולת ובידע שלי, וגם במורה שלי ובמערכת החינוך. בחרתי ללמוד חמש יחידות לימוד במתמטיקה מתוך הבנה וידיעה שאתקל בקשיים ומכשולים רבים ואדרש למאמץ רב ולהשקעה רבה, השקעה אשר בעקבותיה תבוא גם הצלחה.ואכן, בשנה שעברה, בה ניגשתי לשאלון 806, ההשקעה אכן השתלמה- לאחר שנתיים של למידה רצופה, מתמשכת ומאתגרת, ניגשתי למבחן הבגרות עם ציון שנתי שעמד על 96. ציון זהה קיבלתי גם במבחן הבגרות. עפ"י ההתאמה הברורה בין ציון המגן לציון המבחן, נראה היה כי תוצאות המבחן אכן משקפות את הידע, ההשקעה והמאמץ שלי.השנה, לאחר שנה נוספת של עבודה קשה, ניגשתי למבחן הבגרות השני במתמטיקה (שאלון 807) בציון השנתי 100, לאחר שציוני המחצית שלי וציון המתכונת שלי עמדו על 100.השאלון אותו קיבלתי היום היה קשה כצפוי, מאתגר כצפוי, מעורר מחשבה כצפוי, אבל להפתעתי ולאכזבתי, הוא היה לא הוגן- לא נתן ביטוי לכל הנושאים שנלמדו, ובמקום זאת משקל גדול ביותר ניתן לנושאי הלימוד המורכבים והקשים ביותר.זו הייתה בחינה קשה, ללא כל פרופורציה לבחינות בהן נתקלתי כחלק מהתרגול וההכנה שלי למבחן- הכנה שכללה פתרון לכ25 בחינות קודמות.ידעתי שמערכת החינוך מטפחת אותי ומכינה אותי למבחן, ואני יודע בוודאות שהגעתי אליו מוכן. לכן, כשנתקלתי בשאלון, הרגשתי מרומה ומאוכזב. הבחינה לא אפשרה לי להביא לידי ביטוי לא את הידע, לא את היכולת ולא את ההשקעה.ההקדמה מביאה אותי לשאלה- מה הייתה מטרתם של אלו אשר כתבו את השאלון?האם זהו ניסיון של הכותבים "להוכיח את עצמם" בכתיבת שאלון קשה במיוחד?האם זהו ניסיון ליצור רתיעה מלימודי מתמטיקה?תלמידי חמש יחידות לימוד במתמטיקה הם בבחינת אליטה של לימודי המדעים. אך האם התעמרות בהם זוהי הדרך הנכונה לעודד ולהניע את התלמידים?מערכת מתעמרת, מערכת לא הגונה, אינה מייצרת תלמדים בטוחים יותר, סקרנים, מתעניינים ומאמינים. אני פונה אל מי שמייצג בעיניי את מערכת החינוך ומבקש- החזירו לי את האמון במערכת.בברכה,יובל גאון, ת.ז. 313294647, בית הספר "מנור כברי".
 חבר'ה כל הכבוד לנו תמשיכו להפיץ!!ממשרד החינוך נמסר כי "אם יימצא שהתעוררו קשיים בבחינת הבגרות,  המשרד ייתן את המענה הנדרש". -בארי שפירא- 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

22/05/2013
העצומה השיגה 2,500 חתימות!
21/05/2013
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
21/05/2013
העצומה נפתחה