לא לחשמול העילי של הרכבת בלב העיר חיפה - כן בעד החזרת העיר אל חיפה
מספר חתימות
עד כה נאספו: 2,017 חתימות.
|
עצומה
לא לחשמול העילי של הרכבת בלב העיר חיפה -
כן בעד החזרת העיר אל חיפה
החשמול העילי – חיסול עתידה של חיפה!
רכבת מחושמלת העוברת לכל אורכו של מרכז העיר חיפה ומפרידה בינו לבין חזית ימה משמעה נזק בלתי הפיך לעיר וחיסול סיכוייה של חיפה להפוך לעיר חוף שוקקת חיים בעתיד. חיפה היא המקום היחיד בארץ שבו עוברת מסילת רכבת ברקמה עירונית כל כך רגישה: בסמיכות של עשרות מטרים לקו החוף ולאורך כל הליבה העירונית וההיסטורית שלה.
אם לא נתנגד בעוצמה, ההרס הזה יתממש בקרוב: רכבת ישראל הפקידה את תת"ל 18 (תכנית תשתיות לאומיות) המבקשת לחשמל את כל תוואי המסילות בארץ. כאשר תתממש התכנית, היא תגזור גזר דין מוות על העיר חיפה.
סרטון הסבר קצר: http://www.youtube.com/watch?v=1MsA96mJQIc&feature=youtu.be
אילו תכניות חלופיות טובות יותר יכולות גם לספק את צורכי הרכבת וגם להציל את העיר חיפה? איך הקרינה האלקטרומגנטית משפיעה על בריאות התושבים הגרים בסמיכות? מדוע עיריית חיפה אינה יכולה לקחת חלק במאבק היום? מדוע ממשיכים החומרים המסוכנים לעבור מדי יום ביומו בתוך העיר חיפה ולסכן את חיי התושבים? הסברים על כל הנושאים האלה ועוד אפשר למצוא כאן: www.city4haifa.org
העיר התחתית היא המקום המשמעותי ביותר להתפתחות מרכז עירוני איכותי ולצמיחה כלכלית איתנה לחיפה, המרחב החשוב ביותר להתחדשות עירונית עתידית, כפי שנעשה בנוה-צדק ובלב תל אביב, בחזית הים בברצלונה, בבילבאו, בהמבורג, בסן-פרנסיסקו ובערים רבות אחרות. כאשר בעתיד יזוז הנמל מזרחה כפי שתכננו משרד הפנים ועיריית חיפה, אז נמצא את עצמנו מול קיר המוות המחושמל של רכבת ישראל! האם היה עולה על הדעת להעביר עמודי חשמל לאורך כל טיילת הרברט סמואל בתל-אביב? לצערנו זה בדיוק מה שעומדים לעשות בחיפה.
אנו קוראים לכל הגורמים הנוגעים בדבר – רכבת ישראל, משרדי הממשלה ועיריית חיפה – לעצור את התכנית לחשמול הרכבת, ללמוד מחדש את השלכות התכנית על חיפה ולדון בחלופות התכנון מתוך חשיבה ודאגה לעתידה של העיר.
*איננו תנועה פוליטית ואיננו מקדמים גוף פוליטי, אנו פועלים מתוך איכפתיות אזרחית.
הצטרפו אלינו גם בפייסבוק: www.facebook.com/city4haifa
ציר הזמן של העצומה
- 23/05/2012
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 17/05/2012
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 13/05/2012
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 13/05/2012
- העצומה נפתחה