רוצים מעבורות נוסעים ימיות מישראל לחו"ל!
מספר חתימות
944 |
|
700 | |
לכבוד
מר ישראל כץ
שר התחבורה
מדינת ישראל
מדוע אין בכלל מעבורות ימיות לנוסעים, שיוצאות מהארץ?
בכל חודשי השנה בכלל, ובאוגוסט (החופש הגדול) בפרט.
אין שום דרך לצאת מהארץ לחו"ל ללא טיסה!
ניתן רק לעלות על קרוזים של מנו/כספי/ישטורס.
קרוזים אלה אינם קווי מעבורת, אלא מעגליים בלבד.
עלי לציין שבכל ארץ מתוקנת ישנה אפשרות להגיע לארצות אחרות
ברכב, אוטובוס, רכבת, אוניה ומטוס. חמש אפשרויות הגעה!
בישראל כמובן ששלוש האפשרויות הראשונות לא מתאפשרות,
אבל מדוע אין מעבורת קו ימיות ליציאה מהארץ? במיוחד באוגוסט,
כשמשפחות עם ילדים רוצות לטייל בחו"ל ולנפוש קצת!
לידיעתך, אנשים רבים, ובכללם שלמה ארצי ואורי מלמיליאן, למשל,
אינם מעוניינים בטיסה כדרך תחבורתית. כל אחד מסיבותיו הוא.
יש כאלה שפוחדים לטוס ויש כאלה שלא יכולים לטוס.
אלה האפשרויות שיש בנמלי ישראלים בחמש השנים האחרונות:
1) אוניות משא- יש חברה אחת, קפריסאית, שמאפשרת הפלגה לקפריסין
באוניית RORO. מדובר באונית משא בעלת שניים-שלושה חדרים מטונפים,
שיוצאת לעתים באיחור של 11 שעות. אין מיצבים באוניה, כי אינה אונית נוסעים,
והיא מתאימה לקיבתם של מלחים מנוסים בלבד. באוניה אין ארוחות בפועל, ואומרים לך
את זה בטלפון כשאתה קונה כרטיס (יש משהו דומה לארוחת ערב בטירונות
צבאית, שאף אחד לא מתקרב אליו). יש לציין שעלות הכרטיס היא 360 יורו הלוך ושוב
(כ1800 ש"ח!).
2) אוניות הקרוז של מנו, כספי ויש טורס-
הנ"ל מבצעות רק קרוזים, והן לא מוכנות שיירדו נוסעים בנמל ויחזרו איתן אחרי שבוע.
אם אתה מתחנן על נפשך, אז הן "עושות לך טובה" גדולה, ומאפשרות לך זאת,
לא לפני שאתם משלם על שני קרוזים שלמים (למרות שלילה אחד מכל קרוז כזה
אתה מפסיד- את ההגעה ואת החזרה. העלות באוגוסט, לזוג+2, למשל, מגיעה ל-4200 ש"ח ומעלה).
ובנוסף על כך, עליך לשלם תוספת לסוכן שמוריד אותך מהאוניה כשאתה מגיע, ומעלה אותך על האוניה
כשאתה חוזר- סוכן כזה עולה 2000 ש"ח ל-4 איש! כלומר- סך כל הכסף שזרקת ללא תמורה- 6000 ש"ח.
מיהו הסוכן הזה ולמה הוא עולה כל כך הרבה? מה הפרוצדורה אותה הוא מניע?
פרטים אלה אף אחת מהאוניות הללו לא מוכנה לתת.
3) הגעה ביאכטה- כלי שיט קטן, שלוקח לו 36 שעות הגעה לקפריסין! וכמובן גם הוא לא מומלץ
לבעלי רגישות לים, בשל גודלו.
4) להתחנן לאוניות זרות, שעוגנות בנמלים, שיקחו אותך איתן הלוך ושוב. הן דוקא לא יכריחו אותך
לשלם על שני קרוזים שלמים, אבל הן גם לא יעלו אותך. ובכל מקרה, אף אחת מהן לא מגיעה
באוגוסט (נבדקו לפחות ב-20 אתרים של חברות כאלה, וגם נעשתה פניה לעשרה סוכני אוניות ישראלים שלהן).
5) ב-2010, סוף סוף, אחרי כל השנים, נפתח קו מעבורות חדש, והוא לקפריסין הטורקית. מדובר באונית נוסעים וגם RORO בתנאים מצויינים, ובעלות הוגעת מאד- 160$ לאדם! לאוניה קוראים MedDream והיא של חברת "הפתרון הירוק בע"מ". בשל ענייני פוליטיקה, אוניה זו, השייכת לקפריסין הטורקית,נאלצה לבטל את תחבורתה מישראל. אין לנו טענה כלפי הצעדים הפוליטיים, אבל האוניה הזו היא האופציה השפויה היחידה לצאת מישראל. וגם היא בוטלה.
לא יכול להיות שבמדינה מתוקנת לא תהיה אפשרות להגיע לחו"ל גם דרך הים.
הרי מכל מדינה אירופית, לדוגמא, ניתן להגיע ליעד אחר גם דרך הים וגם דרך
האויר (למשל מצרפת לאנגליה).
לפחות באוגוסט- אנא! אפילו אונית נוסעים אחת הלוך ושוב, תספיק באמצע אוגוסט,
כשהילדים בחופש וכולם נוסעים לנופש. יכולה להיות מעבורת שמובילה גם כלי רכב,
אבל בתנאים הולמים!
אפשרויות אחרות לפתרון הבעיה:
1. אוניות מטען- לדאוג שאוניות המטען שמעלות נוסעים יהיו נקיות, בעלות חדרים נקיים,
זוגיים/משפחתיים, עם אוכל הולם, אבטחת נוסעים ומיצבים שקיימים באוניות נוסעים.
2. להפעיל מחדש אוניות נוסעים+מטען, שקורקעו עקב הצעדים הפוליטיים, ולנצלן למטרת
הפלגה לא לטורקיה אלא ליעדים אחרים. מדובר באוניות MedDream וסאמסאן (האחרונה
של "אלגרה שירותי ים").
3. ליצור הסכם עם אוניות הקרוזים הישראליות, שיסכימו להוריד נוסעים בנמלי חו"ל השונים,
אליהם הן מגיעות ממילא. זאת, ללא עמלת סוכן מופקעת וללא חיוב על הלילה בו הנוסעים לא על האוניה!
הסכם זה יכול להיות לפחות באופן זמני- רק באוגוסט 2010 ובחגים בספטמבר, עד שיימצאו פתרונות אחרים!
נמאס מהעושק של מי שאין באפשרותו או בחר שלא לטוס! נמאס גם מהעושק של מי שמעוניין
להפליג מהארץ עם רכבו/הקראוון שלו/האופניים שלו או האופנוע שלו.
תודה שקראת את מכתבנו עד כאן.
מחכים לתשובתך בהקדם, כדי שנוכל לעשות זאת עוד הקיץ!
בכבוד רב
ציר הזמן של העצומה
- 05/09/2011
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 22/07/2010
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 13/07/2010
- העצומה נפתחה