עובדי הארץ נגד הקמפיין החדש של העיתון
מספר חתימות
עד כה נאספו: 251 חתימות.
|
אנחנו, עובדי קבוצת 'הארץ', מוחים בתוקף על הפרסומת החדשה לאתר העיתון שהופצה אתמול. גילינו שדווקא העיתון שאנחנו גאים בו כל כך בוחר לפרסם את עצמו באחת הפרסומות הסקסיסטיות והדוחות שיצאו כאן בזמן האחרון. פרסומת שבמסווה של 'תעוזה' ופנייה לקהל צעיר מקדמת תכנים פורנוגרפיים וגרוע מכך - עושה הקבלה מכוערת ופוגענית בין אישה למוצר.
אנו מתביישים היום לעבוד בעיתון שתחת כסות של אירוניה ותחכום (שאיכותם נתונה בספק) מציג אישה שותקת בתפקיד אובייקט מיני ואת חוויית המשתמש בה, באותו אופן שבו היה בוחן את ביצועיו ואיכותו של סמארטפון, מכונית, אתר אינטרנט או כל מוצר אחר שיש לו משתמש, ובכל אופן - לא אדם. בצירוף הפרסומת השנייה שפורסמה אתמול (סרטון האם והילד), המסר העיקרי שמצליח העיתון להעביר לקוראיו ועובדיו הוא כי מבחינתו קהל היעד שלו, גברים בלבד, מבין רק בסקס ובמתיחת ביקורת על עיצוב וביצועי האישה שלצדם, בעוד נשים מבינות בעיקר בילדים.
יוצרי הקמפיין התעלמו במודע מכך שהתכנים הפורנוגרפיים המוצגים בפרסומת יעליבו חלק גדול מקוראי וקוראות העיתון, וכי באמירות שהוא מקדם הוא מרחיק מנויות ומנויים פוטנציאליים ופוגע בעובדות ובעובדי העיתון. גם בעידן הרשתות החברתיות יש דבר כזה פרסום רע – והוא יכול לגרום לנו נזק עצום.
אנו בטוחים שמיזוגניה אינה הדרך הטובה ביותר למשוך מנויים חדשים – בייחוד לא למותג כמו שלנו, שמתגאה בדגש שהוא שם על תוכן איכותי וערכים שוויוניים וליברליים. אנחנו בטוחים גם שניתן לחשוב על דרכים רבות אחרות לבלוט בעידן הדיגיטלי ולעורר תגובה ודיון, דרכים שאינן מבזות את עובדי העיתון וקוראיו. לא היינו שותקים לנוכח החרפה הזו לו היתה מייצגת חברה אחרת, ועל אחת כמה וכמה לא נשתוק כאשר היא אמורה לייצג את מקום העבודה שהתגאינו לעבוד בו ולהפיץ את ערכיו. אנו דורשים להסיר את הסרטונים הללו לאלתר.
ציר הזמן של העצומה
- 12/08/2013
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 12/08/2013
- העצומה נפתחה