משפרים את שער הטכניון

משפרים את שער הטכניון

מספר חתימות

427
 
2,000  

אמ;לק:

אני מזמין אתכם לחתום על העצומה בקישור הבא ולקרוא ל:

  1. עיכוב ביצוע העבודות בשער נו"ש עד לשיתוף אוכלוסיית הסטודנטים ובאי הקמפוס בתכנון
  2. מתן כניסה חופשית בשתי המדרכות בשער נו"ש
  3. יצירה של שבילי אופניים בדרך דורי ומתן כניסה חופשית של אופניים במפלס הכביש, לטובת אלפי הרוכבים בכביש
  4. קריאה לעיריית חיפה להמשיך את שבילים אלה אל תוך נו"ש שהנה כמעט מישורית וגם בה יש ביקוש גדול

בימים אלה החל השיפוץ של השער הראשי של הטכניון - שער "נווה שאנן" - במסגרתו יתבצעו מספר שינויים תחבורתיים שאמורים לפתור את הבעיות הקיימות שם כיום. אני מסביר את הכול בסרטון הבא, אך ניתן גם לקרוא בפירוט מיד לאחריו.

 

בטכניון קיים בידוק ביטחוני קפדני שמאפשר כניסה רק למכוניות בעלות אישור קבוע או זמני. בידוק זה גורם לעיכוב משמעותי בשער ובמיוחד בשעות הבוקר, עד כדי כך שלעתים פקק הכניסה משתרך וסותם צמתים רחוקים יחסית כמו מרכז זיו. הפתרון שניתן הוא הוספה של נתיב בידוק לקראת השער, מ-2 ל-3, וכן התקנה של מערכת אישור אוטומטית אשר קוראית את לוחיות הזיהוי עצמאית ומאשרת כניסה בהתאם.

בעיה נוספת היא שהצומת התפתחה לאורך השנים כמקום לא בטיחותי. מעברי החצייה הקיימים גורמים לעיקוף רציני והולכי רגל לעתים מקצרים במקומות אסורים, בעוד שמכוניות נוטות לנסוע בצומת די מהר. בנוסף, זה לא ברור לאן ניתן לפנות מכל נתיב ולעתים לא ניתנת זכות קדימה מה שמגביר את הסכנה להתנגשות בין מכוניות. ולסיכום, רוכבי האופניים נכנסים כיום יחד עם המכוניות ומשתמשים בנתיבים הרגילים כחוק - פתרון פחות בטיחותי משבילים או נתיבי אופניים נפרדים.

ואולם, הפתרון שניתן נתפס על-ידי כבעייתי מאוד - כזה שפותר מספר בעיות תוך יצירת בעיות חדשות. הוחלט לבנות גשר מעל הצומת שרק דרכו יוכלו להיכנס הולכי רגל ורוכבי אופניים. הולכי הרגל ייאלצו לחצות את הכביש מחוץ לקמפוס, ולהתפתל עם הגשר עד לטיילת שמאריכה את הדרך אל פקולטות רבות. מספר בדיקות העלו שהדרך תוארך ב-50% בממוצע ותוסיף גם טיפוס של 5-10 מ' לפחות. רוכבי האופניים ייאלצו לעלות גם על הגשר בהליכה, ולא תתאפשר להם רכיבה בשני הכיוונים בדרך דורי שהנה קצרה ומישורית יותר מהחלופה החדשה.

לדעתי ניתן כאן פתרון גרוע לבעיה. ראשית, אין שום סיבה לאסור את הכניסה של הולכי רגל בשתי המדרכות כפי שניתן כיום. כך יוכלו הסטודנטים ובאי הקמפוס לבחור באיזה מסלול הם רוצים להיכנס. בנוסף, יש לנצל את ההזדמנות כדי ליצור שבילי אופניים בטוחים בדרך דורי. יש ביקוש אדיר לשבילים האלה: כיום יש אלפי רוכבי אופניים בטכניון ובסקר רשמי של המוסד ענו 35% מהסטודנטים כי יעברו לאופניים אם רק יהיו שבילים בטוחים בקמפוס ובדרך אליו. יש בכך כדי לפתור בעיות תחבורה רבות - להפחית עומס מהנתיבים וממצוקת החנייה הקשה בקמפוס, לאפשר פתרון כלכלי יותר לכל באי הקמפוס (מישהו אמר יוקר המחייה / צדק חברתי?); ולשפר את הבריאות של הרוכבים ושל הסובבים אותם על-ידי צמצום זיהום האוויר.

את שבילים אלה תוכל עיריית חיפה להמשיך אל תוך נווה שאנן שהנה כמעט מישורית וגם בה אלפי רוכבי אופניים וכמובן - בעיות תחבורתיות רבות.

אני מזמין אתכם לחתום על העצומה בקישור הבא ולקרוא ל:

  1. עיכוב ביצוע העבודות בשער נו"ש עד לשיתוף אוכלוסיית הסטודנטים ובאי הקמפוס בתכנון
  2. מתן כניסה חופשית בשתי המדרכות בשער נו"ש
  3. יצירה של שבילי אופניים בדרך דורי ומתן כניסה חופשית של אופניים במפלס הכביש, לטובת אלפי הרוכבים בכביש
  4. קריאה לעיריית חיפה להמשיך את שבילים אלה אל תוך נו"ש שהנה כמעט מישורית וגם בה יש ביקוש גדול

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

14/07/2017
העצומה השיגה 100 חתימות!
21/06/2017
העצומה נפתחה