שימוש בבד לייקרה במחנה הקיץ של הנהגת איילון

שימוש בבד לייקרה במחנה הקיץ של הנהגת איילון

מספר חתימות

עד כה נאספו: 621 חתימות.

צופים הורים וחברים יקרים שלום רב!

ברוב ההנהגות של תנועת הצופים נהוג לעטוף את המבנים במחנות הקיץ בבד מסוג לייקרה וכך גם אצלנו בהנהגת איילון.

לקראת תחילת תהליך הקיץ אצלנו בהנהגה התקיים אירוע קבלת החלטות בפורום הנהגתי                       ובו הועלו הצעות לחוקים שחלים על כלל השבטים בהנהגה שהציעו חברי השכבות הבוגרות.                     באירוע נכחו נציגי רוב השבטים שייצגו את הדעה הכללית של כל שבט.

אחת ההצעות שעלו היא עטיפת המבנים במחנה הקיץ באל-בד או ביוטה בלבד.                                 לאחר דיון סוער נערכה הצבעה וההצעה התקבלה בחודו של קול (8-7).

משמעות החלטה היא שלא ניתן לעטוף את המבנים בבד הלייקרה כפי שנהגנו לעשות בשנים האחרונות.

אנו מוחים על החלטה זו וקוראים לתיקונה: מתן האפשרות לשבטים להשיג מימון לקניית הבד שלא מתקציב השבט ומתשלום החניכים אלא ממפעלי גיוס כספים, ספונסרים (חסות מעסקים) תרומות ועוד.

התומכים הצעה זו טוענים כי השימוש בבד ערבי (לייקרה) במחנות הקיץ מגדיל את הפערים הכלכליים והחברתיים בין השבטים שיכולים להרשות לעצמם מבחינה תקציבית את הבד מבין אלה שלא יכולים להרשות לעצמם מבחינה תקציבית את מימון הבד ובכך נפגעים תחושותיהם וחוויתם של השבטים שאינם יכולים להרשות לעצמם את הבד.

אנו שואפים לשיווין בין כל שבטי ההנהגה ובמתן תחושת סיפוק וחוויה מעצימה לכל חניכי ההנהגה ולכן אנו מתנגדים לטענה המוזכרת לעיל. 

אנו רואים בהחלטה זו פגיעה בתחושת הסיפוק ובחוויית המחנה המעצימה של רוב חניכי ההנהגה.7

אנו טוענים שחסימת האפשרות לבצע פעולות מסיימות על מנת שמי שאינו יכול לבצע פעולות אלו ירגיש שווה הוא פתרון שגוי מבסיסו שאינו פותר את הבעיה אלא פוגע בשבטים שמסוגלים ורוצים לעטוף בבד ערבי(לייקרה) ואינו מקדם כלל את השבטים שאינם יכולים.

פתרון זה שגוי מבסיסו כיוון שבשום מקרה בעולם לא שוללים מן החזק זכויות על מנת שהחלש ירגיש כשווה אליו אלא מנסים להעצים ולקדם את החלש על מנת שיהיה שווה אלו בכל מובן המילה.טענתנו המרכזית היא שהאיסור על השימוש בבד הלייקרה יוצר למעשה שיוויון מדומה. השיוון המדומה יוצר מצב שבו מראית עין נראה כי אכן קיים שיוויון בין השבטים השונים אך למעשה השיוויון כמעט ולא קיים! הפערים בין השבטים באים לידי ביטוי בסנדות, חבלים, גודל השכבג, גודל המבנים, עזרים לפעולות, הפתעות לחניכים, ביגוד החניכים, וכמו כן, גם בבד. הבד הוא לא עיקר הפער בין השבטים ומבטא מאין פתרון "קל" לפתרון בעיית האי שיוויון, שיוצר שני תוצרים שליליים במיוחד.א) ראשית נוצר מצב בו מוזנחת בעיית הפערים בין השבטים כיוון שלמראית העין הבעיה טופלה אך למעשה היא קיימת בכל רגע ורגע במחנה והשבטים שאינם יכולים להרשות לעצמם את הבד עדיין נמצאים בפערים מאילו שכן. האיסור על בדים יגרום לסממני הפערים להיעלם במעט ובכך הבעיה תוזנח ולא תטופל. אמנם הבדים יועלמו מהמחנה אך בעקבות זאת מה שיבטא את הפערים בין השבטים יהיה דברים אחרים שידגישו את הפער כגון: סנדות, גודל המבנים ושאר הציוד של המחנה, של השבטים השונים. הרי ברור לכולם ששבט שאינו יכול להרשות לעצמו את השימוש בבד גם לא יכול להרשות לעצמו קנייה  של מספר רב של חבלים, סנדות חדשות או כל ציוד אחר. בכך השבטים הקטנים יפגעו והאלמנט שיבטא את ההבדלים יעבור מהבד לאובייקט אחר.

הפערים בין השבטים היו מאז ומתמיד ובמתכונת הנוכחית גם תמיד יהיו! שינוי אמיתי יבוא מפתרון אמיתי על ידי העצמת השבטים החלשים ומתן תמריצים ועזרה שוטפת ולא על ידי יצירת שיוון שנראה למראית עין, איך אינו מקדם שום מטרה אמיתית!אנו סמוכים ובטוחים כי פתרון אמיתי לבעיית הפערים יבוא על ידי צעדים אמיתhים בהם עוזרים לשבטים החלשים יותר ולא על ידי גרימת נזק לשבטים הגדולים ויצירת אשליה!  ב) בעקבות האיסור נפגעים השבטים שיכולים להרשות לעצמם את הבד ערבי וכן נפגעת ההנהגה כולה. בד הלייקרה מקדם את המטרות הצופיות ומשדרג את חווית החניכים וחברי השכבה הבוגרת במחנה. האיסור עלייה מחזיר את השבטים מספר צעדים אחורה מבחינת התקדמות הצופית והערכית ויותר מכך פוגעת בהתקדמות הנהגת איילון בכל היבט! אנו חברי הנהגת איילון מרגישים כי אכן בד הלייקרה שידרג משמעותית את היופי והאיכות של המבנים שלנו, גייס חניכים לתנועה, שיפר את החוויה האישית שלנו ושל חניכינו! שלילת האפשרות שלנו להשתמש בבד פוגעת בחווית המחנה שלנו ושל חניכינו! 

 השימוש בבד ערבי (לייקרה) הוא עדיף ממספר בחינות על שימוש באלבד או יוטה:

א) השימוש בבד הוא אקולוגי וירוק יותר. הבד ניתן לשימוש חוזר לאורך זמן רב ובשימושים שונים גם כבד לעטיפה חוזרת וגם ניתן להשתמש בו שוב בטקסי אש ובפעולות. בנוסף לכך עקב מחזורו הוא אינו יוצר פסולת ושומר על כדור הארץ ותומך בעקרונות הצופה, בניגוד לאלבד שהשימוש בו הוא חד פעמי.

http://www.zofim.org.il/magazin_item.asp?item_id=653867921641&troop_id=33051001

(מאמר מעת גרעין המרכז לצופיות העוסק בנושא בד לייקרה בפסקאות 17-23)

ב)השימוש בבד הערבי (לייקרה) הוא שימוש בבד איכותי יותר בעל גוונים רבים מה שמקנה למחנה מראה מקצועי יותר שמושך את החניכים וכמובן בעל עמידות טובה יותר מאשר אל-בד שהסיכוי שהוא לא יקרע יבלע וינזק הוא אפסי.

ג)אנו רואים בבד הערבי (לייקרה) כמפתח לצופיות מתקדמת חדשה וטכנולוגית אשר מצד אחד צופית יותר מאשר מה שהיה נהוג עד לפני מספר שנים ובאותו זמן גם יפה יותר ומקרב בין הצופים לבין הנוער של היום שהוא ביקורתי יותר ובעל סטנדרטים גבוהים יותר.

פרט חשוב שלא צוין עד כה הוא כמות החניכים בשבטים המצביעים נגד ההחלטה וכמות החניכים המצביעים בעד ההחלטה.

למרות שהחלטה עברה וההצבעה התקבלה, רוב מוחלט של שבטים שהצביעו בעד ההחלטה הם השבטים הקטנים יותר בהנהגה ואילו השבטים שהצביעו בעד ההחלטה הם רובם השבטים הגדולים.

אין אנו ממעיטים בערכה של הצבעה דמוקרטית אך העובדה כי מבחינה מספרית קיים רוב מוחלט וסוחף של חניכים מהשבטים שהצביעו נגד ההחלטה (בעד בד לייקרה).

כלומר מהבחינה המספרית קיים רוב מוחלט של חניכים שהיו רוצים בד במחנה הקיץ, ולכן זהו גם שיקול שיש לקחת בחשבון בהחלטה זו. 

אנו מציעים פתרון לבעיה: תיקון החוק ומתן האפשרות לשבטים להשיג מימון לקניית הבד שלא מתקציב השבט ומתשלום החניכים אלא ממפעלי גיוס כספים, ספונסרים (חסות בתי עסק) תרומות ועוד.

תיקון החוק יגרום לתנאי התחלה שוויוניים בין השבטים השונים בגיוס התרומות ויעניק לנו חברי התנועה אופציה ליצירת מחנה קיץ איכותי מספק ושוויוני.

אנו, חברי השבטים התומכים בהחלטה, חברי הנהגת איילון, קוראים לכם: חברי התנועה, חניכים, הורים בוגרים וחברים לחתום על העצומה ולעזור לנו מאבק על קיום מחנה קיץ שוויוני ומקצועי ובמציאת פתרון מתאים לבעיה!

כל מה שעליכם לעשות הוא לחתום על העצומה כי כל קול חשוב!!

בברכת חזק ואמץ,

חברי השכבה הבוגרת של הנהגת איילון.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

03/06/2014
העצומה השיגה 500 חתימות!
02/06/2014
העצומה השיגה 100 חתימות!
02/06/2014
העצומה נפתחה