מתמטיקה חסרת הגיון

מספר חתימות
71 |
|
3,000 | |
משרד החינוך שלום רב, כותב לכם עוד תלמיד של 5 יחידותמתמטיקה עם מורל ברצפה.
רציתי לשתף אתכם מעט במה שעובר עלינו בתקופה האחרונה;"תקופת הבגרויות"..
אז כמעט כמו כול תלמיד אשר עושה 5 יחידות מתמטיקה, יושבאני עכשיו בביתי (לאחר חודשיים ומעלה של למידה בלתי פוסקת) ו"חורש" מתמטיקה (מכיוון שללא ספק זמן לעוד מקצועות אין לי,פרט למעט פיזיקה "כשיוצא" (הטיימינג הנוראי של הבגרותבפיזיקה בסמוך למתמטיקה זה נושא שלם אשר יש לדון עליו, אךאתמקד בבעיה הגדולה יותר במכתב זה)...), אך החלטתי לקחתהפסקה ולכתוב לכם בתקווה לשינוי משמעותי.
בשנתיים האחרונות החלה מגמת עליה ברמת הבגרויות עד כדירמת "בלתי אפשרי"; לא אפשרי מפאת הזמן ביחס לשאלות אשרהתארכו והתקשו ללא היכר, ולא אפשרי מפאת רמה חסרת כולפרופורציה והתחשבות, אשר במקרים רבים לא נפתרת גם על ידימורינו ללא הכוונה חיצונית.
המצב החמיר כול כך, עד כדי כך שהטובים שבתלמידים"מפציצים" עם ציון "מעולה" במתכונת העומד על 80+- במקרההטוב, מכיוון שכמובן יש להתאים את רמת המתכונות לרמתהבגרות, וכשפונים אנו אל המורים בתמיהה על פשר רמתהמתכונות הללו, בטענה שאין שמץ של דמיון בינה לבין הבגרויותמשנים עברו אשר עשיתם אתם, ופותרים אנו יום ביומו, נענים אנובתשובות חסרות כול הגיון הנובעות מהמצב, כגון: "לא יכולתילשים לכם שאלות מבגרויות כי אני רוצה לעשות לכם מתכונתשתתאים לרמת הבגרות הצפויה...", או: "אין מה לעשות, גםבבגרות תפלו על שאלות כאלו, תעשו מה שאתם יכולים"-תשובות לגיטימיות ביחס למצב המתסכל הזה.
אני חושב שאני מדבר בשם כול תלמידי 5 יחידות מתמטיקהכשאני אומר שאנחנו יורקים דם לפעמים, ויושבים ימים כלילות,בשביל שתהיה לנו תעודת בגרויות שתועיל לנו בעתיד, ומי כמוכםיודע...
אנחנו שורפים את הזמן היקר שנשאר לנו לפני השירות הצבאיבשביל להשיג את הציון הראוי לנו, ואתם מאבדים תלמידיםמעולים אשר עד לפני 3 שנים היו שווים ל90 ויותר בבגרות של 5יחידות, אך כעת "מסתפקים" ב100 ב4 יחידות.
אין ציון של 70 בבגרות משקף את יכולותינו ושווינו, ואין ציון של70 בבגרות שכזו משקף 70 בתעודת הבגרות,
נשמח שיעשה עימנו הצדק ותגלו טיפה התחשבות לזמן, המאמץוהעתיד שלנו.
מדבר בשם כלל תלמידי 5 יחידות מתמטיקה,
איתן.
ציר הזמן של העצומה
- 13/05/2019
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 13/05/2019
- העצומה נפתחה