קריאה לארגון המורים ומשרד החינוך
מספר חתימות
305 |
|
1,000 | |
התאמת הבגרויות וסיום השנה לחזרה מתקופת הסגר ומשבר הקורונה
הסיטואציה:
נתחיל באמירה של הערכה למורינו ומורותינו, את התקופה המורכבת הזו עברנו כולנו, דאגתכם ושליחותכם מורגשת, ואנו יודעים שלא קיבלתם גיבוי מספק מהמערכת. את הכתוב במסמך זה אנו פונים לבתי הספר ולמשרד החינוך , בנוסף אנו קוראים לארגון המורים להצטרף אלינו לפנות יחדיו למשרד החינוך על מנת לטפל בנידון.
בעקבות משבר הקורונה שפקד אותנו נעצרה שגרת הלימודים .
משרד החינוך ובית הספר ניסו לתת מענה בתקופת הסגר של לימודים מקוונים, אך מענה זה לא היה מלא – חלק גדול מהתלמידים לא הצליחו להתאים את עצמם ללמידה מקוונת ועצמאית, חלק גדול מהמורים לא הצליחו להתאים את עצמם לניהול שיעורים בצורה זו, על אף שיש ימי למידה מקוונים, אך גם הם לא התנהלו בצורה שתרגלנו והכרנו.
תקופת הסגר הייתה אמורה להיות התקופה הקריטית ביותר ללמידה לבגרויות ולמתכונות שלנו. היינו אמורים ללמוד את החומר הרלוונטי לעשות מרתונים, שיעורי תגבור וכו'.
המצב שנוצר הוא – מבחני הבגרות מתקיימים, אך ההתאמה של המבחנים לא נותנת מענה מספק
בנוסף לכך, המיקוד מעורפל ולא נגיש לתלמידים בכלל, היינו צריכים להתקשר בכדי לברר עם כל מורה ולשמוע מחלק גדול מהם שהם בעצמם לא לגמרי מבינים מה המיקוד ואיך יראו הבגרויות (מה שיקשה על המורים שלנו לבנות מתכונות רלוונטיות).
אלה הבגרויות שלנו.
זה העתיד שלנו.
אין שום סיבה שהעתיד שלנו יפגע בגלל חוסר התחשבות וגמישות של המערכת.
לאורך השנים בבית הספר נאמר לנו כמה שציוני הבגרות ישפיעו על עתידנו, על קבלתנו למוסדות אקדמאיים ועוד.
משרד החינוך והבית ספר במדיניותם פוגעים בציונים שלנו ובכך בעתידנו.
הטענה שבית הספר עושה ככל יכולתו להגיש אותנו על ציונים גבוהים ולהחזיר אותנו לרמה מספקת בבגרות אינה מספיקה ואינה מציאותית. חלק גדול מאיתנו נותרו עם ברירת מחדל של לימוד עצמי שלא מתאים לכולם ובלי הכרה של צורת למידה שכזו עקב אי מענה בסיסי מצד רוב המורים ובתי הספר שלא קיבלו את הכלים המתאימים, בגלל מגבלות ההתכנסות וההנחיות של משרד הבריאות.
הציונים שנוציא אחרי תקופת הסגר בהכרח נמוכים יותר מיכולותינו ואינם משקפים את המציאות.
אנו דורשים:
- למקד את הלימודים לשכבות שעושות בגרויות השנה. לאפשר ליותר תלמידים להגיע ללימודים בבית הספר ולא להשאיר אותנו לבד מול החומר הלימודי .
- להגדיל את משקל הערכת המורה בציוני הבגרות ולאפשר יותר נקודות לשיקול המורה.
- שקיפות והסבר מלא למיקודים במקצועות השונים ובמבנה בחינות הבגרות המותאמות, על מנת לאפשר לנו ולמורים להתכונן באופן רלוונטי.
- אם למשרד החינוך לא היה מספיק זמן להיערך ולהתאים את ביצוע הבחינות למצב,עדיף לבטל חלק מהן או לעשות במתכונת שונה ומצומצמת יותר .
לסיכום,
אנחנו לא מקבלים את המצב שנכפה עלינו, על המערכת לראות את המציאות כפי שהיא והמציאות היא שציונינו ועתידנו נפגעים. תפקיד משרד החינוך הוא לתת שוויון הזדמנויות לכלל תלמידי התיכון ואנו דורשים התאמה אמיתית ולא "להחליק" את הבעיה ולהמשיך הלאה.
ציר הזמן של העצומה
- 02/06/2020
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 02/06/2020
- העצומה נפתחה