פתיחת 3 כיתות א' בבית הספר "רבין"

פתיחת 3 כיתות א' בבית הספר "רבין"

מספר חתימות

451
 
1,000  

אנו, הורים שילדיהם לומדים או רשומים בבית הספר רבין, פונים אליך על מנת לפתור יחד את בעית הצפיפות החמורה שהתעוררה בכיתות א' בשנת הלימודים תשע"א בבית הספר רבין.

ועדת-דברת הציעה רפורמה כוללת בחינוך והתייחסה בהמלצותיה למספר התלמידים הרצוי בכיתה במלים האלה: "השאיפה היא לצמצם במידת האפשר את מספר התלמידים בכיתת האם, במסגרת תקציבו של בית-הספר, על-ידי ניצול נכון של המשאבים העומדים לרשותו. מומלץ, ככל שניתן, שבכיתה לא יהיו יותר מ-35 תלמידים".

ועדת-וילנאי, שעסקה באלימות במערכת החינוך, כללה בהמלצותיה (בשנת 2000) הנחיה מפורשת לצמצום מספר התלמידים בכיתה: "על משרד החינוך להקטין את מספר התלמידים הנמצאים באחריותו של כל מורה. לשם כך יש להקטין את מספרם המרבי של ילדים בכיתות בית-הספר היסודי וחטיבות הביניים. הוועדה ממליצה על הקטנה בשלושה שלבים: ל-36 תלמידים תוך שנתיים, ל-34 תלמידים תוך ארבע שנים ול-32 תלמידים בכיתה תוך שש שנים." לטענת הוועדה, הקטנת מספר התלמידים בכיתה חיונית לצמצום תחושת הניכור בין התלמידים  לצוות החינוכי.

משרד החינוך קובע כי אין כל אפשרות פדגוגית ללמד 41 ילדים בכיתה, וממשלת ישראל כבר העניקה הבטחה שלטונית שעוגנה בפסק דין להגיע תוך שלוש שנים למצב של לא יותר מ 32 ילדים בכיתה.

אין צורך להכביר מילים באשר לסכנות הטמונות במספר בלתי סביר זה. כיתה המאכלסת יותר ילדים נמצאת בסכנה של התדרדרות פדגוגית, העדר מוחלט של יכולת להעניק יחס אישי מספק ופוטנציאל גבוה לגלישה לאלימות  בשל תנאי צפיפות בלתי נסבלים.

על פי מסמך מרכז המחקר והמידע של הכנסת משנת 2005 שעודכן בשנת 2007, שיעור הכיתות בבית הספר היסודי שבהן 40 תלמידים או יותר במספר הכיתות הכולל עומד סה"כ על 2% בלבד. אותו מסמך מלמד כי מספר התלמידים בכיתה ביישובי פריפריה נמוך ממספר התלמידים ביישובים עירוניים.

אנו סבורים שאין כל סיבה שבפרדס-חנה כרכור, ישוב מתפתח במגמת עלייה ימצא בית ספר בו לומדים בכל אחת משתי הכיתות 40 תלמידים, בייחוד על רקע עמדתך המוצהרת כי: "החזון החינוכי, כפי שנקבע בסוף הקדנציה הקודמת בשיתוף הורים, מורים ותלמידים מהישוב מתווה את מטרותינו העיקריות:

  • פיתוח סביבה לימודית מוגנת הנותנת מענה לשונות בקרב הלומדים בה.
  • יצירת אקלים מיטבי והפחתת אלימות
  • מתן מענה אישי לכל ילד לפי צרכיו ופיתוח כישרונותיו האישיים
  • פיתוח תחושת שייכות אחריות ומסוגלות בקרב התלמידים
  • לימוד הסטנדרטים הנדרשים ושיפור הישגים בלימודיםדגש על שילוב החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי במתן מענה לתלמידים לכל אורך היום".

אנו מבקשים לפתוח את שנת הלימודים תשע"א בבית ספר רבין עם שלוש כיתות א', תוך התרת מעבר לבית הספר עד ל 32 ילדים בכיתה. אנו מאמינים ובטוחים כי ביכולתך לבצע את השינוי שהינו לטובת המושבה בכללותה כפי שנעשה בישובים קרובים אחרים.

החלטה על פיצול לשלוש כיתות אף תואמת את המדיניות העקבית שהפגנת בעבר לשיפור החינוך בפרדס חנה-כרכור וליישום מדיניות שוויונית ואינטגרטיבית ביישוב. אנו סומכים על הנהלת בית הספר שיערכו בטווח זמנים קצר לפתיחת הלימודים עם שלוש כיתות שכן ההנהלה ידועה ביכולותיה להיערך לשינויים בטווח קצר.

אין זה מאוחר מדי להציל את עתיד ילדנו, עתיד הטמון כולו בחינוך ערכי, מצוינות ויחס אישי, אשר כידוע בית הספר רבין סיפק עד כה. נשמח לעבוד יחדיו על מנת למצוא דרכים ליישם את הפיצול החיוני כל כך להמשך התפקוד התקין של בית הספר רבין ולטובת כלל החינוך במושבה.  

בברכה,

עו"ד אורלי ברכה, ד"ר פאינה מילמן-סיון- יו"ר משותפות של ההנהגה המוסדית של רבין, והורי בית הספר החתומים מטה.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

28/07/2010
העצומה השיגה 100 חתימות!
27/07/2010
העצומה נפתחה