מכינה בדרך להנדסה אפקה

מכינה בדרך להנדסה אפקה

מספר חתימות

1
 
80  
פורסם בתאריך: 20/06/2020
 

הנדון: ההתנהלות בשיעורי המתמטיקה – "בדרך להנדסה"

שלום רב,

לאור התפשטות נגיף "הקורונה" וההגבלות אשר נכנסו לתוקפן, נאלצנו לעבור למתכונת מקוונת שבה שיעורי המכינה מועברים דרך פורמט ה"זום". פורמט זה מהווה חוויית למידה חדשה ומאתגרת הן את המורה והן את התלמיד כאחד, כך שלמרבה הצער במצב הקיים, אנו מנהלים כיום שיעור בקצב איטי ופחות אפקטיבי בפער.

ישנן בעיות מהותיות רבות שנרצה לציין וחשוב לקחת לתשומת לב – לצורך שינויים האפקטיבי. זאת  מהאופן בו השיעורים מתנהלים ועד לחסרים במעטפת הלוגיסטית והטכנית שהמרצה לא זוכה להשלמתם מהמכללה.

לצורך הצלחת הסטודנטים במכינה, לדעתנו חשוב לשים לב לנקודות שנעלה במכתב זה ולדאוג לפתרונות מצדכם והכל בכדי להגיע בצורה המיטבית למבחן הסופי.

הנקודות שמוצגות לפניכם בצורה עניינית עולות באופן גורף בכל הכיתות בלמידה המקוונת. נדגיש שוב את החשיבות שכן אנו מתקרבים לשלב הקריטי והאחרון של המכינה – "הספרינט".

  • א. התאמת צורת הלמידה: המעבר ללמידה מקוונת הינו אתגר חדש אשר מעסיק את כלל מערכות החינוך האקדמאיות בארץ ואפילו בעולם, בתחושתנו לא בוצעה כלל התאמה לשיטת העברת החומר ויתרה מזאת התאמת הסילבוס למצב הנוכחי כמו שעשו ברב המוסדות האקדמאיים. דבר זה הינו מתסכל אנחנו לא יודעים איזה חומר נצטרך לדעת בסופו של יום למבחן סוף מהסיבה שהתחושה היא ש"הולכים עם הזרם" ומה שנספיק נספיק, דבר שאינו מקצועי ואינו מכבד עבור הסטודנטים. הסטודנטים לא אמורים להיות במצב של חוסר וודאות ולתחושתנו, בתור מערכת אתם נדרשים לשקף לנו את המצב ואת הרמה שאתם רוצים שנגיע אליה (דוגמא טובה לדעתנו למצב שכן מתרחש בצורה מעולה בפיזיקה). בנוסף לכך, העובדה שלא נעשתה התאמה עולה בעיקר כאשר אנחנו כבר ארבעה חודשים בתוך תקופת המכינה ולא נעשו לנו כלל בחנים מסכמי נושא כמו שהובטח והוצג לנו בתחילת המכינה, הכל בכדי לעזור לנו ולכם לשקף את המצב.
  • ב. תמיכה לוגיסטית: המכללה לא סיפקה למרצים ציוד בסיסי ללמידה מרחוק. כתוצאה מכך, המרצה עובד באופן מסורבל ולא אפקטיבי בצורה שבו הוא רושם עם העכבר, מה שגורם לבזבוז זמן יקר ערך של התעסקות באיך לכתוב ולא בתוכן.

חשוב לציין מקרה שהתרחש וממחיש בדיוק את בעיה זו, שלאחר כחודש אחד התלמידים בכיתה של אחת המרצות, שלח לה במיוחד משטח כתיבה ע"מ שתיעל את הכתיבה שלה. לא נראה הולם כי התלמיד ידאג לפתרון עבור המרצה ולאחר ששילם לאחר מכינה בדיוק לצורך כך, אך גם לאחר מאמץ רב זה השיפור היה מועט בגלל חוסר הניסיון של המרצה ולדעתנו המכינה צריכה לדאוג לשפר מצב זה.

  • ג. תרגול עצמי: קיים חוסר התאמה בין שיעורי הבית לבין החומר הנלמד, ברמת התרגילים ואף חמור מכך – בטכניקות ובידע הנדרש לפתרון.

לא פעם מצאנו את עצמנו מבזבזים זמן לימוד יקר בהתמודדות עם שאלה שאין לנו את הכלים לענות עליה ובמספר מקרים אף קיבלנו שאלות שהדרך לפתרונן מסתמכת על חומר שכלל לא נלמד בקורס. (לדוגמא: פתרון משוואות מעריכות עם המספר e שמשמעותו ותכונותיו כלל לא נלמדות בקורס, דמיון משולשים).

בנוסף, קיים חוסר משמעותי ובו המכינה עומדת בפער אבסורדי לעומת מוסדות לימוד אחרים. לתחושתנו, המכללה לא ייצרה תכנית לימוד מקיפה ומספקת, הכוללת תרגול התואם את הרמה הנלמדת וההישג הנדרש. החל מהמחזור הנוכחי לכל הפחות נפתחה עבורנו האפשרות ללמוד מהספרים של יואל גבע, אך הם אינם תואמים את הרמה אשר נדרשת מאתנו במבחן הסופי. כתוצאה מכך, אנו נמצאים במצב שמרגיש אבסורדי ומשקיעים כמות זמן משמעותית בלימוד ותרגול של חומר לא רלוונטי וחיפוש אחר חומר שרק מזכיר את הנלמד בכיתה.

לסיכום, אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת בכל קשת ההיבטים. זוהי לא מכינה במתכונת רגילה ואפשר להבין שלא נספיק את כלל החומר שהוגדר מראש בקצב הזה ולכן אנו דורשים הכרה במצב שהגענו אליו ועזרה בהגעה למבחן הסופי עם הכלים הטובים ביותר שאפשר לקבל.

לאור התכתבויות קודמות שלאחריהם לא ניתנו פתרונות פרקטיים למעט חונכות, אנחנו דורשים בכל לשון של בקשה לאתגר אותנו בשיעורי הבית ולקבל סילבוס מעודכן של המשך שיעורי המתמטיקה לאחר חשיבה מעמיקה, והכל מתוך הבנה שהזמן לא לטובתנו.

אנו מצפים גם כן לקבל מכם הבהרה לגבי המבחן הסופי ותנאי הקבלה ללימודים לאור שינויים שבוצעו בתנאי הקבלה ל"אפקה" באפיקי הקבלה השונים.

בהחלטתכם ולאור הנקודות שהועלו במכתב זה ובהתכתבויות קודמות, אנו מבקשים מכם כי אנא קחו בחשבון את הקשיים החריגים שאנו כסטודנטים מתמודדים איתם,  החל בלימוד המקוון וכלה בעובדה שרבים מאתנו מצאו עצמם בקשיים כלכליים משמעותיים בתקופה ייחודית זאת (ובשל כך, רבים מאתנו נאלצו לדאוג לפרנסתם על חשבון הלימודים).

                                                                                            בתודה,

                                                                                         תלמידי מכינה בדרך להנדסה.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו