תרמודינמיקה 1

מספר חתימות
16 |
|
42 | |
שלום,
אנו פונים אליכם בקשר למבחן מועד ב' בתרמודינמיקה 1 שהתקיים בתאריך 10.02.22 בסמסטר הראשון של שנת הלימודים תשפ"ב.
פניה זאת היא עקב אחוז נכשלים גבוה מאוד, דהיינו 81% (34 סטודנטים מתוך 42) נכשלים שקיבלו ציון מתחת ל-59.9 נק' לאחר בדיקה של מבחן מועד ב' ו-79% (33 סטודנטים מתוך 42) לאחר שכלולים נוספים של ציונים בקורס.
אנחנו מבינים שכל סטודנט זכאי לקבלת שני מועדים על מנת לעבור את המקצוע המבוקש. אך, המועד הזה בפרט היה אינו הוגן מבחינת רמת הקושי של המבחן ולא בהתאם לרמת הקושי של מבחן מועד א' באותו מקצוע.
השתמשנו בביטוי של "מבחן הוגן" אשר בשבילנו מציין שזה מבחן הכולל את החומר הנלמד בקורס, מבחן אשר בהחלט מורכב ברמה מסוימת אך גם מאפשר לרוב הסטודנטים לעבור אותו. ברור לנו שעל מנת להיות מהנדסים טובים אנחנו צריכים לדעת את החומר הנלמד מספיק טוב כדי ליצור דברים חדשניים ובהתאם לכך אנחנו גם חייבים לעבור קורסים מתאימים כדי לקבל מידע רלוונטי לתואר.
במקרה זה, מדובר במבחן שכולל חומר שלא היה מפורט מספיק וכלל נוסחאות שלא עברו עליהם בכיתה. אנו יודעים שהמבחנים הם אלו שבוחנים את יכולות הלמידה והמחשבה שלנו אך גם בשביל זה אנחנו צריכים לקבל מידע מספק כדי לעבור את המבחן בהצלחה. כמות הנכשלים במועד זה מחזקת באופן מובהק את טענה הזאת.
לאחר שניסינו "לפרק" את כל השאלות הנתונות במועד זה על פי נושאים וגם לאחר העמקה של הפתרון שפורסם דרך אפקה-נט הגענו למסקנות הבאות:
- קיים חומר שלא פורט עליו מספיק במשך הקורס וכמו כן קיימות קבוצות שלא תרגלו את החומר המבוקש בצורה מסודרת. מידע רלוונטי על החומר ניתן רק בסוף הקורס בהכללה. בעקבות העומס של החומר הנלמד קל היה לא לתת לנושא את תשומת לב הנדרשת ובדגש על כך שמדובר בסוף הקורס. מדובר על נושא של מחזור ברייטון שכולל קירור מים.
- בשאלה שבה מדובר על מנועי חום - תרגול של נושא זה בוצע על ידי הסטודנטים רק במשך הלמידה למבחנים סופיים (במשך הסמסטר קיבלנו תיאור כללי ונוסחאות בסיסיות הקשורות לנושא זה אך כמעט ולא תרגלנו אותו).
- צורת הניסוח של השאלות לא הייתה ברורה מספיק.
- חוסר פרטים בשאלה 2: לא ברור באיזה אופן צריך לסדר את התהליכים במחזור (ככל הנראה יש קשר ישיר למנועי חום אך בגלל מתן מידע דל בנושא לא הייתה אפשרות להגיע למסכנות המתבקשות).
- בקשר לשאלה 1: במשך הקורס לא תרגלנו מספיק את החומר הקשור ל-SSSF.
אנחנו מבקשים לתת מועד מיוחד לכל מי שניגש למועד ב' בתרמודינמיקה 1 ובנוסף, לתת אופציה למי שרוצה להמשיך ללמוד קורס בתרמודינמיקה 2 בסמסטר זה למרות שהסטודנט נכשל במועד ב'.
תודה מראש,
סטודנטים שנה ב',
מחלקה של הנדסה מכנית