בגרות בערבית השלמה ל5 יחידות תשע\"ד ומדיניות הבגרויות בערבית

מספר חתימות
עד כה נאספו: 8 חתימות.
|
אני תלמידת כיתה יב, היום נגשתי לשתי בגרויות ברצף; הראשונה היא בגרות 2 יחידות השלמה ל-3 יחידות והשנייה היא בגרות 2 יחידות להשלמה ל5 יחידות אחרונות.
בנוסף לעובדה שהשאלון של 3 יחידות היה יותר קשה משנה שעברה ולעובדה שביצעתי את שתי הבחינות זו אחר זו ללא הפסקה מ 13:00 עד 18:25, הבגרות להשלמת 5 יחידות הייתה קשה מן הרגיל. בבחינה הייתה כמות לא מעטה של אוצר מילים לא מוכר ולכן נוצר מצב של בזבוז זמן יקר לצורך חיפוש במילון וכן הזמן המוקצב לא הספיק לסיים בצורה יעילה ומוצלחת בהתאם לכמות המטלות בבחינה. בחינה זו הינה הבחינה האחרונה שנעשית במסגרת הלימודים, אין באפשרותי לגשת שנית ולשפרה. ההזדמנות היחידה שתתאפשר לשפר היא אחרי בית ספר ללא כל מגן ואי לקיחת הבגרות הטובה ביותר.
בתור תלמידת מגמת ערבית שבחרה במגמה זו ורואה את רמת החשיבות שבה, הרגשתי רמת זלזול במקצוע הנלמד.
מקצוע הערבית אינו בין המקצועות המבוקשים בקרב התלמידים, אך הוא ידוע כאחד המקצועות החיוניים והחשובים ביותר במיוחד במדינה כמו שלנו, בין אם בהקשר של הגנה מדינתית ובין אם הכרת התרבות שנמצאת במדינתנו ומסביבנו, על כן יש חשיבות לעידוד למידת מקצוע זה בקרב תלמידים, אך מה שבפועל אינו קורה.
ההתנהלות שנערכת בקרב אותן הבגרויות של מקצוע זה מציגים בפני עמדה שונה משלי, את אי החשיבות שבמקצוע. וכמו שנאמר במשפט : יחס גורר יחס. היחס כלפי המקצוע מצד משרד החינוך מוביל ליחס של התלמידים למקצוע ובעצם המטרה של עידוד למידת המקצוע לא מתממשת.
במקצוע זה אין אפשרות לגשת למועד ב כמו בכל המקצועות. ההזדמנות היחידה שניתנת היא לגשת עד יב לשיפור שאלון 1 ו 2 בלבד, באותו יום וברצף ללא כל הפסקה. ולכן אני שואלת את השאלה : האם מתמטיקה או אנגלית יותר חשובים מערבית ? ככה נראה הדבר מהצד.
על כן, לאור העובדה שהבחינה השנה הייתה קשה ואין לי את היכולת לתקן ולשפר אותה כפי שנעשה בכל מקצוע, אני מבקשת את בדיקת הבעיה לעומק ומציאת פתרון לתחושה הקשה.