מצלמה בכביש 4 חדרה למניעת תאונה או להגדלת קופת המדינה
מספר חתימות
631 |
|
1,000 | |
עצומה זאת קוראת ל:
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים הגברת מירי רגב
שר לבטחון פנים מר אמיר אוחנה
מ"מ מפכ"ל משטרת ישראל מר מוטי כהן
דו"ח = תאונת דרכים, מניעה של דו"ח היא כמו מניעה של תאונה ולכן כל פעילות שמונעת דו"ח, היא שוות ערך למניעה תאונה, אכיפה היא אחת הפעולות, אך לא רק.
דוחות רבים ניתנים לנהגים, המעוניינים לשמור על החוק, על לא עוול בכפם, לפעמים בשל טעות ולפעמים בשל הכשלה, בכבישי הארץ.
בטרם המשטרה נוקטת באכיפה, על המערכת לדאוג לכך שאותם נהגי שומרי חוק לא יטעו ולא יכשלו, כדי שאפשר יהיה להתמקד ולהשקיע באותם נהגים שעוברים על החוק ביודעין.
אחד הדברים החשובים ועיקריים שעוזרים למנוע טעויות/אי הבנה זה תימרור ושילוט ברורים, תימרור ברור וגלוי, מקטין את מספר הדוחות שניתנים לנהגים נורמטיבים עוביחד עם זה להפחתת מספר התאונות הנגרמות בשל אותן טעויות/הכשלות.
אחד המקומות שבו רבים מהנהגים נכשלים הוא, קטע עירוני בכביש 4 שחוצה את העיר חדרה , ביקשנו בעבר, וכלום לא נעשה ולכן ואנו מבקשים גם היום
א. הסדירו שילוט ותמרור ברורים בקטע כביש זה מצפון לדרום ומדרום לצפון.
ב. בטלו או המירו לאזהרה את הדוחות שקיבלו אלפי הנהגים לאחרונה ממצלמה א-3 בכביש 4 חדרה .
בכביש 4 , ישנו קטע שעובר סמוך לעיר חדרה, קטע זה הוגדר ככביש עירוני למרות שמדובר בכביש ראשי של המדינה ושרובו 3.5 ק"מ , זהו כביש רחב דו נתיבי לכל כיוון, עם שטח הפרדה.
למרות היותו כביש עירוני, לכל אורך ה 4ק"מ אין ולו תמרור או שלט שיאמר לנהג שהינו נוסע בכביש עירוני, פרט לתמרור בכניסה הצפונית שקשה להבחין בו, הן בשל היותו בין תמרורים ושלטים נוספים והן בשל מהירות הנסיעה שמגיעים אליו (90 קמ"ש לפי החוק) מאחר ואין כל תמרור האטה מקדים ותמרור בכניסה הדרומית.
בקטע כביש זה מוצבת מצלמת מהירות/רמזור בצומת הרב עובדיה יוסף מכוון צפון שמצלמת כל רכב שחלף במהירות "גבוהה" במקום, גובה המהירות משתנה.
קושי בהבחנת התמרור, חוסר שילוט ותימרור נוסף, מבנה הכביש ועוד.. גורמים לכך שמרבית הנהגים שנוסעים בקטע זה או משתלבים אליו מאחד הכבישים הסמוכים בטוחים שמדובר בכביש בינעירוני ומתאימים את מהירות נסיעתם בו (כ 80 קמ"ש), מתוך הבנה שהמהירות היא על פי החוק.
לפני כחודשיים החליטה משטרת ישראל שוב להוריד את רף המהירות במצלמה (באוגוסט 2017 היא עשתה זאת גם), והחלה לצלם גם רכבים שחלפו בצומת במהירות מעל 65 קמ"ש.
מאז הורדת הרף, כל יום מצולמים בצומת זה מאות נהגים שבטוחים שהם נוסעים על פי החוק, ומאז שהשינוי קיבלו אלפי ואולי אפילו עשרות אלפי נהגים דוח אחד או יותר.
בעבר טענה משטרת ישראל, שהורדת הרף הינה כתוצאה מיותר מ90 תאונות שהיו בקטע זה בשלוש שנים האחרונות, אך התברר ע"פ דו"ח של הלשכה לסטטיסטיקה שהיו הרבה פחות.
אך אין זה משנה אם היו 90 או רק תאונה אחת, כל נפגע זה כאב עבורו ועבור משפחתו, אבל האם אכיפה מסוג זה היא הנכונה? האם התאונות שהיו בכביש זה, נגרמו כתוצאה ממהירות של 70-80 קמ"ש או בכלל כתוצאה ממהירות, ספק, וגם אם כן האם הורדת הרף במצלמה היא זו שתביא להפחתת כמות התאונות, ספק גדול יותר.
יו"ר הרשות לבטיחות בדרכים לשעבר אל"מ במיל גיורא רום, אמר שמדובר באכיפה לא יעילה, גם קודמו לתפקיד ד"ר יעקב שיינין אמר את אותם דברים, גם בית המשפט השלום בעכו הטיל ספק באמינות אותן מצלמות ולכן ההחלטה להמשיך באכיפה מסוג זה תמוהה ונראית כמו נסיון של המשטרה "לחפש את המטבע מתחת לפנס" במקום לנקוט בפעולות נכונות ויעילות יותר למנוע את התאונה הבאה.
אך אם בכל זאת זאת הדרך שבחרה משטרת ישראל, המינימום המצופה ממנה הוא קודם לבצוע החלטה זו אם קיים בקטע זה תמרור ושילוט ברורים שימנעו מהנהגים שומרי חוק לעבור עליו ורק לאחר מכן להתחיל באכיפה.
במקרא כתוב "לא תשים מכשול בעיני עיוור" אין ספק שהושמו מספר מכשולים לנהגים שגרמו לקבלת אותם דוחות,
- נהג חדש לא יסכן בידיעה את רשיונו שעמל רבות והוציא כספים כדי להשיגו,
- נהג עם נקודות לא יעבור ביודעין במהירות אסורה ליד מצלמת מהירות מתוך ידיעה שהדבר יכול להביא לשלילה או לקורס נהיגה מונעת.
- אמא חד הורית, שכל שקל חשוב לה לאחזקת הבית, לא תסע ביודעין בניגוד לחוק מתוך ידיעה שהדבר יהיה כרוך בקנס גבוה
- נהג או נהגת שהרכב זו הדרך היחידה שלהם להגיע למקום עבודתם, לא יסעו פעם אחר פעם הניגוד לחוק, בידיעה שמעשה זה יגרום לשלילת רשיונם ולאיבוד פרנסתם.
כך גם השוטר ועורך הדין ועוד בעלי תפקידים ומקצועות אחרים..
אזרח או אזרחית מן השורה, לא עברייני התנועה (את עברייני התנועה האמיתיים, לא יתפסו מעולם, כי הם יודעים להתגונן עם מכשור מתאים) , לא יסכנו את כספם את רשיונם או את פרנסתם .. סתם ככה
אנו פונים לכל הרשויות, אלפי נהגים "נענשו" על לא עוול בכפם, אותם אלפי נהגים שיודעים שהצדק עימם, יפנו לבתי המשפט לתעבורה מה שיגרום לעומס (במיוחד בתקופה זו של הקורונה) ויעכב את רשויות החוק לטפל בעברייני התנועה האמיתיים וגם להוצאות כספיות לא מעטות לאותם נהגים, אין שום סיבה שזה יקרה, אין שום סיבה שנהג נורמטיבי בגלל כשל של המערכת יענש, אין שום סיבה להעמיס על מערכת המשפט.
לפני שלוש שנים, בשל התעלמות המשטרה, אלפי נהגים נשפטו, ויצאו עם עונשים קלים, בשל הבנת מערכת המשפט שמדובר בנהגים שהוכשלו, בית המשפט אז גם הורה למשטרה לדאוג לשיפור המצב, למרות הבטחת המשטרה, לא נעשה דבר.
גם הפעם אלפים ייגשו להשפט, והתוצאה תהיה דומה, כי הצדק איתם, אז למה כל הסאגה הזאת מחדש,
למה להעמיס את מערכת המשפט, לבזבז כספי מדינה, לפגוע באותם אלפי נהגים?
אנו פונים אליכם ומבקשים:
1. כדי למנוע הכשלת נהגים נורמטיבים ושומרי חוק, הסדרת שילוט ותמרור ברורים ובולטים בכניסות לקטע זה ובכל השתלבות מכביש מחבר.
2. בחינה מחודשת של המהירות בקטעים מסויימים של הכביש והוספת אמצעים להאטה (פסי הרעדה, פסי האטה) בקטעים המחייבים בטיחותית נסיעה במהירות נמוכה.
3. ביטול או המרה לאזהרה של כל הדוחות שמצלמה זו הנפיקה מאז הורדת הרף למי שצולם במהירות של עד 90 קמ"ש.
פניה דומה נעשתה בעבר לקודמיכם, ולא זכתה להתייחסות, אנו תקווה שאתם כן תתייחסו
בטיחות בדרכים היא חשובה ואיתה גם האכיפה,
ולכם קוראי העצומה,
אם אתם מסכימים למה שכתוב פה, אנא חיתמו על העצומה ושתפו אותה בכל מקום אפשרי.
ציר הזמן של העצומה
- 22/09/2020
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 25/10/2017
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 25/10/2017
- העצומה נפתחה