הבחינות הממוחשבות
מספר חתימות
243 |
|
5,000 | |
הנדון: תלונה בנוגע לאופן ניהול הבחינות הממוחשבות
ברצוני להביע את תחושותיי ואת תחושותיהם של סטודנטים רבים בנוגע לאופן ניהול הבחינות הממוחשבות המתקיימות באוניברסיטה. כמצטיינת רקטור לשנת תשפ"ג וכסטודנטית השואפת להמשיך להצטיין ובמיוחד לנצל באופן מיטבי את זמני במהלך הבחינות, אני חשה כי ישנן מספר בעיות משמעותיות הפוגעות ביכולתי לעשות כן, ואשמח אם תוכלו להתייחס ולהתגייס במטרה לפעול בנושא.
רעש והפרעות במהלך הבחינה: הבחינות מתבצעות באופן שבו סטודנטים ממחלקות וקורסים שונים מעורבבים יחדיו, דבר היוצר רעש והפרעה בכיתה. יתרה לזאת, לעיתים, כאשר המרצה מגיע לכיתה, הוא נאלץ לבזבז זמן יקר על מעבר בין כיתות רבות במקום למקד את תשומת ליבו במענה לשאלות הסטודנטים, מה שמוביל לתחושת תסכול וחוסר יכולת לקבל מענה בזמן.
חוסר נוכחות המרצה בשעת הבחינה: פעמים רבות המרצה אינו נוכח פיזית באוניברסיטה בזמן הבחינה, והסטודנטים נאלצים לבזבז זמן יקר בניסוח הודעות בצ'אט בתקווה לקבל מענה ממנו לפני סיום הבחינה. תהליך זה לרוב משאיר סטודנטים רבים ללא תשובות לשאלותיהם, דבר המשפיע לרעה על הישגיהם.
איחור בחיבור לצ'אט: לפי נהלי הבחינה, על המרצה להתחבר לצ'אט כחצי שעה לאחר תחילת הבחינה. בפועל, חיבור זה מתבצע לעיתים קרובות באיחור, ואם הסטודנטים אינם מתקשרים עם המרצה ישירות כדי לבקש שיתחבר, הוא פשוט לא עושה זאת. מצב זה גורר עיכובים נוספים במענה לשאלותינו.
חוסר יכולת לתת מענה מספק בצ'אט: כאשר סטודנט נתקל בקושי בהבנה, בין אם עקב התאמות לימודיות ובין אם עקב ניסוח שאלה שאינו ברור, המרצה מתקשה לתת מענה ברור ומספק דרך הצ'אט, בניגוד לתקשורת פנים אל פנים.
תשובות גנריות וחוסר הבנה של המרצה: לעיתים המרצה לא מבין את השאלה שהסטודנט שואל, בשל חוסר זמן לנסח הודעה כראוי או חוסר יכולת לבטא את עצמו בשני משפטים. כתוצאה מכך, ניתנות תשובות גנריות כמו "אני לא יכול לענות על השאלה הזאת, תקרא שוב", תשובות שאינן מסייעות ואף מתסכלות.
חוסר התייחסות לכלל השאלות: כאשר סטודנט שואל מספר שאלות, לעיתים המרצה אינו רואה את כולן ועונה באופן כללי שהוא לא יכול לענות, מה שמשאיר את הסטודנט ללא מענה מתאים. הדבר מתסכל במיוחד כאשר מדובר בבעיה ניסוחית בלבד.
לאור האמור לעיל, אני מאמינה כי יש צורך דחוף לשקול מחדש את אופן ניהול הבחינות הממוחשבות, על מנת לאפשר לסטודנטים לבטא את מלוא יכולותיהם ולהגיע להישגים המגיעים להם. אשמח אם כל סטודנט שנתקל בבעיות הללו והיה רוצה להוביל לשינוי ואף לביטול הדבר לחתום על העצומה ולשתף.
ציר הזמן של העצומה
- 30/07/2024
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 30/07/2024
- העצומה נפתחה