זמני ויעדי רכבת ראשונים
מספר חתימות
1,158 |
|
2,000 | |
על פי נתוני עריית ראשון לציון לשנת 2017-
37% מתושבי העיר מתגוררים באזור מזרח העיר, 24% באזור תיכון ו- 39% באזור במערב.
לנתונים אלו יש להוסיף את כמות המבקרים המגיעים לקניון עזריאלי ראשונים ואת השכונה החדשה והגדולה שעתידה להתאכלס כבר בשנה הנוכחית ולהוסיף כמות תושבים נכבדת המסתמכת גם על התחבורה הציבורית הקרובה אליה - רכבת ראשונים.
המשמעות היא כמות גדולה של תושבים שמשתמשים ברכבת ראשונים על מנת להגיע ליעדם ולחזור לעיר.
מאז שנפתחה התחנה היא מספקת שירותי נסיעה אחת לשעה בלבד (!) לתחנות ת"א וצפונה וכך גם בחזור.
1. זמני הנסיעה מאוד בעייתיים ולא מסונכרנים עם האוטובוסים שיוצאים מהתחנה לרחבי העיר
2. התחנה השנייה של ראשון - משה דיין שממנה יש יותר תדירות של רכבות צפונה ודרומה אך הרכבות הללו תמיד עמוסות נוסעים. ההגעה אליה, שלא בתחבורה פרטית , איננה קיימת מאזור מרכז ומזרח העיר ( אין אוטובוסים ישירים אלא עם החלפות בתחנה מרכזית חדשה ) וכמובן שאין קו במחבר בין שתי תחנות הרכבת בעיר.
לכשעצמן נקודות הללו מאוד בעייתיות ומקוממות וכעת גם התבשרו התושבים והעירייה כי על פי החלטת משרד התחבורה ורכבת ישראל , החל מה1/3 רכבת ראשונים תחזיק קו אחד בלבד שיהיה בין ראשון מרכז ללוד זאת על מנת לאפשר קו בין ת"א לירושלים על חשבון ראשון בטענה שכמות הנוסעים היוצאת ממרכז- מזרח העיר קטנה יותר.
מדובר באלפי נוסעים שיטורטרו בין תחנות , ימתינו זמן רב יותר לתחבורה הלא מסונכרנת וייקח להם הרבה יותר זמן להגיע ליעדם.
לא ייתכן כי תושבי העיר ישלמו את המחיר כדי שיוכלו להוסיף קו לעיר אחרת !
ציר הזמן של העצומה
- 20/02/2018
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 08/02/2018
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 06/02/2018
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 06/02/2018
- העצומה נפתחה