העלאת המודעות לפערים בחינוך הבית-ספרי בין שכבות סוציו-אקונומיות בארץ

העלאת המודעות לפערים בחינוך הבית-ספרי בין שכבות סוציו-אקונומיות בארץ

מספר חתימות

22
 
30  
פורסם בתאריך: 12/04/2022
 

אנו, אלמוג שלפר, קורן אירם-שלו הרביעי, ברק גבע בן-שושן, וטל ששון, במסגרת עבודתנו על היחידה הפנימית באזרחות - עסקנו בפערים בחינוך הבית-ספרי בין תלמידים השייכים לפריפריה (גאוגרפית או חברתית) לבין תלמידים שלא שייכים לפריפריה. וגילינו כחלק ממחקר מעמיק כי הציונים הממוצעים של תלמידים בפריפריה (לפי מדדים רבים - כמו ציוני בגרויות, מבחני פיז"ה, ומבחני מיצ"ב) נמוכים מהציונים של תלמידים שאינם בפריפריה - לדוגמה, לפי מדד שטראוס, המודד בין היתר את רמת המתמטיקה של תלמידים בארץ: הציון הממוצע במתמטיקה של תלמידים יהודיים בכיתות ח' משכבה סוציו-אקונומית גבוהה, גבוה ב-60 נקודות מאשר הציון הממוצע במתמטיקה של תלמידים יהודיים בכיתות ח' משכבה סוציו-אקונומית נמוכה.

אולם, על פי סקר שערכנו בקרב תלמידים בארץ, גילינו כי כ-36% מהעונים על הסקר - לא מסכימים (או מסכימים במידה נמוכה) עם הקביעה שממוצע הציונים בפריפריה נמוך יותר.

הדבר מצביע על אי-מודעות בחברה לעובדה שההישגים הלימודיים בפריפריה נמוכים יותר. אי-מודעות זו עלולה לפגוע בניסיונות לצמצם את הפער הזה.

יצרנו את העצומה הזו, במטרה לנסות להגדיל את המודעות בחברה הישראלית לכך שממוצע הציונים בפריפריה נמוך יותר, מהתקווה שהדבר יגרום ליוזמות עתידיות אשר יצמצמו את הפער הזה.

נשמח שתחתמו על העצומה, תודה!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו