עוברים ללמידה משמעותית,אבל מה איתנו
מספר חתימות
298 |
|
5,000 | |
לכבוד:עוברים ללמידה משמעותית...אבל מה אתנו?שמי טל השחר ידידיה, ואני תלמיד כיתה י"ב בבית הספר שרת בעיר חולון, בכיתת מב"ר (מסלול בגרות).בין שאר עיסוקי מחוץ לבית הספר, אני משמש גם כיושב ראש מועצת התלמידים העירונית בעירנו, חולון, וככזה, לאחר שנחשפנו כולנו לעקרונות תכנית משרד החינוך " ישראל עולה כיתה, עוברים ללמידה משמעותית , עוברים ליישום", בחרתי לשתף אתכם במחשבותיי, בעיקר כמי שנהנה ומסתייע רבות במסלול מב"ר.חברה נבחנת, מאז ומעולם, בדרך בה היא מתייחסת לחלש ולשונה, ומקובל בחברה המערבית, שככול שחברה מודרנית יותר ומתקדמת יותר, היא תומכת יותר בחוליות החלשות שבה ומסייעת להן למצות את יכולותיהן וכישוריהן.לפני שנים, הפנים משרד החינוך, את התפיסה הזו, ופתח מסלולי לימוד ייחודיים (אתגר, מב"ר ואומץ), שכול ייעודם היה והינו לאפשר לנו, התלמידים שיכולים, אם רק תסייעו לנו, להגיע להישגים משמעותיים. הסיוע בא לביטוי באופנים מגוונים ושונים, כגון, התמקדות בליבה, השקעת שעות לימוד רבות יותר, במגוון מקצועות מצומצם יותר, הקצאת המורים האיכותיים ביותר, וכול זאת תוך הקפדה שלא לבנות מסלול או בחינות בגרות שונות ואחרות, היקפי חומר אחרים, משאר התלמידים במערכת החינוך, על מנת שלא לגרום להחרגה או לבידול איכות תעודת הבגרות, השג שכרגע נמצא ואנו לא רוצים לוותר עליו.בקיצור, משרד החינוך, בתי הספר והשלטון המקומי, רכזו מאמץ, ובאומץ לב ציבורי, החליטו לתמוך בנו, למרות שיותר סקסי, להעלות על נס את התמיכה וההשקעה במצטיינים, ועל כל תודתנו נתונה !!!בימים אילו, יצא משרד החינוך עם פרסום, בו הוא נותן פנים והנחיות פרקטיות, להכרזה של ישראל עולה כיתה, עוברים ללמידה משמעותית , עוברים ליישום.מעיון מעמיק (אני מקווה) במצגת שהופצה על ידי המשרד, למדנו שלנו, תלמידי המסלולים הייחודיים, הורעו התנאים בצורה משמעותית, שתגביל ולפעמים תמנע מחלקנו הגדול, למצות את היכולות , הקיימות בנו, אם רק תאפשרו לנו למצות אותם...במה הדברים אמורים?ביטול האפשרות לפרוס את מועדי הבחינות החל מכיתה י', תוביל בהכרח לריכוז הבחינות למועדי הקיץ של כיתות י"א וי"ב, דבר שיאלץ אותנו להתכונן במקביל, בזמן מוגבל , למספר בחינות בגרות, שהמרווחים ביניהן, מצומצם, משימה קשה לכול תלמיד ותלמידה, אך מהווה מכשלה, שכמעט בלתי אפשרי לצלוח, עבור תלמידי המסלולים הייחודיים, שהרי תלמיד/ה המאובחנים , למשל, כבעלי מגבלות בתחום הקשב והריכוז, לא יוכל להתמודד עם אתגר כול כך מורכב.אין אנו מבקשים שישנו את חומרי הלימוד או היקף הלימוד, כול שאנו מבקשים הוא שיאפשרו לנו, תלמידי המסלולים הייחודיים, להמשיך ולפרוס את מועדי הבחינות, על פני שלושת הקיציים (י', י"א, י"ב), מהלך שיפחית את הלחץ ויאפשר, גם לנו, למצות עצמנו במסגרת מטרת העל של משרד החינוך- מעבר ללמידה משמעותית.ברצוננו להדגיש שאנו מבקשים לשמר את האפשרות לתקן ולחזור על בחינות הבגרות במהלך הלימודים בתיכון כדי לתקן. אם יש מועד חורף ומועד קיץ א' ו-ב' במהלך שלוש שנים...י', י"א וי"ב הסיכוי לתקן עולה, נתון שנפגע אם מצמצמים את האפשרויות.שנים רבות, לקח למדינה להתחיל לתקצב גם את התלמידים המאותגרים וגם את התלמידים המצטיינים ועדין התקצוב מזערי, ואין בכוונתנו, שייקחו את כל התקציבים מהמצטיינים שהרי עתיד החברה כקבוצה, תלוי גם בהם.מקווה שגם קולנו (למרות שאינו רם ונישא) ישמע ודעתנו תילקח בחשבון, בהליך קבלת ההחלטות שישפיעו על כול מהלך חיינו. בברכה,טל השחר ידידיה יו"ר מועצת תלמידי חולון
שמעון יום-טוביו"ר ועד ההורים חולון
ציר הזמן של העצומה
- 24/05/2014
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 04/05/2014
- העצומה נפתחה