קושי לא צפוי בבגרות בערבית לכיתות י"ב

מספר חתימות
עד כה נאספו: 201 חתימות.
|
לכבוד
כבוד שר החינוך שי פירון והנהלת משרד החינוך
הנדון: בגרות לא הוגנת בערבית לכיתות י"ב
1. במהלך החודשים האחרונים, כמו גם בשנים האחרונות למדנו באופן אינטנסיבי למבחן הבגרות בערבית. מטבע הדברים, מבחן הבגרות בערבית איננו המבחן היחידי שאנו ניגשים אליו בימים אלו ואף על פי כן, למדנו, כולנו, למבחן בערבית תוך הקדשת מאמצים ניכרים, זמן ממושך ולימוד מרוכז, הן לבדנו, הן בקבוצות, הן עם מורינו שהשקיעו למעננו זמן ניכר, בלימוד קבוצתי ובשאלות פרטניות.
2. כשניגשנו לבחינת הבגרות, ידענו שעל אף שלימוד שפה הוא דבר קשה וערבית היא אכן שפה שלא קל היה לנו ללמוד אותה, אנו מוכנים במידת האפשר ויודעים היטב את חומר הלימוד.
3. קשה לתאר את אכזבתנו מקטעי האנסין (כל תלמיד היה צריך לבחור קטע אחד) שבמבחן. קטעים שהשפיעו למעשה על המבחן כולו וישפיעו על תוצאותיו. האנסין היה קשה למעלה מן המשוער, נאלצנו לפנות זמן ממושך לפענוח קטעי האנסין, הרבה מעבר לזמן שהיינו אמורים להקציב להם, כתוצאה מכך נפגעו חלקים אחרים של המבחן שלא הוקצב להם הזמן הראוי להם.
4. נקל לשער את מפח נפשנו ואת תחושתנו עם תום המבחן. חשנו ואנו חשים עדיין שניתן לכנות את המבחן בשל קטעי האנסין, כמבחן בעל קושי מופרז, לא הגון ולא מתאים לרמת הלימוד שנדרשה מאיתנו במהלך החודשים האחרונים - רמת לימוד שאף היא בעלת קושי ניכר ושהתמודדנו עמה חדורי מוטיבציה בהתמדה רבה.
5. אנו, תלמידי מגמת ערבית ממקומות שונים בארץ, פונים ומבקשים להתחשב בכל האמור לעיל. בקשתנו זו לא באה בשל רצוננו לצבור ציונים גבוהים יותר, אנו מצטערים על תחושתנו הקשה. ביקשנו לגשת למבחן הוגן, המתאים לידיעות שנדרשו מאיתנו עד היום ולקבל את הציונים שנשיג ביושר, אלא שהמבחן אינו מייצג את ידיעותינו והתמודדותנו עם החומר והותיר אותנו עם טעם מר ותחושת החמצה.
6. נבקש לסכם: מבחן הבגרות בערבית שהתקיים ביום חמישי 29.5.14 לכיתות י"ב (ברמת 2 יח"ל שהשלימו ל- 5 יח"ל), בשל קטעי האנסין המסובכים, המקשה והלא מתאים כלל לרמת הלימוד שנדרשה מאיתנו במהלך השנה, היה קשה מדי לרוב התלמידים וגזל זמן רב משאר חלקי הבחינה. יצאנו מתוסכלים ממנה והסתבר לנו שהרוב המוחלט של התלמידים הרגיש באופן דומה.
7. אנו מרגישים שהציונים אינם הציונים שמשקפים את ידיעותינו. אנו פונים ומבקשים לבחון את הנושא בהגינות, מתוך הבנה, ולהעלות את הציון שלנו בהתאם כדי להשוותו לציון שהיינו אמורים לקבל אם הבחינה הייתה בהתאם לרמת הלימוד שנתבקשה מהתלמידים בהתאם להוראות משרד החינוך.
בברכה,
תלמידי מגמת ערבית בכיתות י"ב
ציר הזמן של העצומה
- 01/06/2014
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 31/05/2014
- העצומה נפתחה