בחינות בגרות'

מספר חתימות
102 |
|
100 | |
כחלק ממטלת ביצוע באזרחות אנו החלטנו להקים עצומה לשינוי מדיניות בחינות הבגרות הקיימת כיום בשיטה יותר טובה. לפי דעתנו, בחינות הבגרות בוחנות את הידע שהתלמיד שינן בימים הקרובים שלפני הבחינה ורק את הידע הזה, בלי להתחשב בתהליך הלמידה שהתרחש במהלך השנה ובתהליך ההדרגתי של צבירת הידע על ידי התלמיד. בשיטת הבגרויות התלמיד לומד לפני הבחינה את החומר, מנסה לזכור אותו בצורה הטובה ביותר שהוא יכול ולאחר כמה ימים ניגש לבחינה שבוחנת את מה שהוא זוכר. יכול להיווצר מקרה שתלמיד לא עובד כל השנה ולפני בחינת הבגרות הוא מתאמץ לזכור את כל החומר והוא יכול להוציא ציון גבוה, בלי שבעצם הוא עבד ולמד כלום במהלך כל השנה. מהצד השני, יכול להיווצר מצב שתלמיד לומד לבחינות שמתבצעות שמהלך השנה, עובד קשה, מכין שיעורי בית ועבודות ולומד כמו תלמיד טוב אך כשמגיע רגע הבחינה קשה לו להתמודד עם כמות החומר הענקית ועם ההיקף של הבחינה ולכן הציון שהוא יוצא לא משקף טוב את למידתו. בנוסף, בחינות הבגרות בוחנות את הידע של התלמיד ברגע של לחץ גדול ולא במצב טבעי של התלמיד. מעבר לכך, זמן קצר אחרי הבחינה החומר כבר לא נמצא בראשו של התלמיד ובעצם תהליך הלמידה לא היה אפקטיבי. שיטת היבחנות המונהגת כיום פוגעת בזכותו של התלמיד להוגנות מפני שכפי שייכתב בסקירת הספרות בחינות הבגרות אינן הוגנות גם לא בשעת הבחינה שבמהלכה מבוצעות העתקות ופגיעה בטוהר הבחינה שגורם פערים בקבלה למוסדות אקדמיים בלא עוול וכפם. הפתרון החלופי שאנו מציעים הוא שהציון הסופי שהתלמיד יקבל במקצוע יהיה מורכב מהערכה של המורה ומציון ממוצע של המבחנים השיגרתיים שנערכו במהלך השנה, ללא מבחן בגרות אחד בסוף שנה שמסכם את כל החומר שהתלמיד למד במהלך השנה.
ציר הזמן של העצומה
- 11/01/2014
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 08/01/2014
- העצומה נפתחה