שתפו והפיצו את העצומה הזו.זה לא ייתכן לקבל כזאת בגרות מתחכמת ומכשילה, השאלות היו ברמה גבוהה מדיי בהרבה משנים קודמות .למה תלמידים שמוגשים בציונים 90 + צריכים לקבל ציון 50 ?! השקענו ולמדנו כל כך לבגרות ובסוף כולנו נכשלים ונרשמים למועד ב' .לא עולה על הדעת.במיוחד כשבחינות מסוימות נמשכו מ 15.30 עד כמעט 20.00 לחלק מהתלמידים. השעות מאוחרות, הבחינה מכשילה, למה עוד אפשר לצפות ?!בגרות לא הוגנת בכלל.משרד החינוך פוגע בנו ולא הוגן כלפינו.אנו דורשים תלמידי 4 ו 5 יח״ל דורשים :1.נתינת משקל גבוה יותר לציון ההגשה או נתינת ציון ההגשה כציון סופי ו/או פקטור לשאלוני קיץ 2013 מתמטיקה למרות שגם זה לא כ״כ יעזור לציון נכשל.2.מועד ב יותר קל ופתיר המתחשב בתלמידים הנפגעים.3.מועד ג המהווה מועד ב לשיפור בחינת הבגרות שתיהיה ברמה האמיתית והמתאימה לפי מספר היחידות.4.הפקת לקחים של משרד החינוך בנדון וגם בשאר המקצועות.בהצלחה לכל התלמידים.אלמוג צדיק,תלמיד י״א תיכון אמי״ת בר אילן.להלן מכתב שפורסם ע״י תלמיד לשר החינוך פירון :
כבוד השר.עם סיום בחינת הבגרות במתמטיקה 5 יח"ל, אני מצרף איגרת שכתבתי לך ומבקש- השב לי את האמון במערכת.איגרת לשר החינוך 21.5.13שלום רב, לפני כשעתיים הסתיימה בחינת הבגרות במתמטיקה לחמש יחידות (שאלון 807).שעתיים מוקדם יותר, הרגשתי בטוח בעצמי, ביכולת ובידע שלי, וגם במורה שלי ובמערכת החינוך. בחרתי ללמוד חמש יחידות לימוד במתמטיקה מתוך הבנה וידיעה שאתקל בקשיים ומכשולים רבים ואדרש למאמץ רב ולהשקעה רבה, השקעה אשר בעקבותיה תבוא גם הצלחה.ואכן, בשנה שעברה, בה ניגשתי לשאלון 806, ההשקעה אכן השתלמה- לאחר שנתיים של למידה רצופה, מתמשכת ומאתגרת, ניגשתי למבחן הבגרות עם ציון שנתי שעמד על 96. ציון זהה קיבלתי גם במבחן הבגרות. עפ"י ההתאמה הברורה בין ציון המגן לציון המבחן, נראה היה כי תוצאות המבחן אכן משקפות את הידע, ההשקעה והמאמץ שלי.השנה, לאחר שנה נוספת של עבודה קשה, ניגשתי למבחן הבגרות השני במתמטיקה (שאלון 807) בציון השנתי 100, לאחר שציוני המחצית שלי וציון המתכונת שלי עמדו על 100.השאלון אותו קיבלתי היום היה קשה כצפוי, מאתגר כצפוי, מעורר מחשבה כצפוי, אבל להפתעתי ולאכזבתי, הוא היה לא הוגן- לא נתן ביטוי לכל הנושאים שנלמדו, ובמקום זאת משקל גדול ביותר ניתן לנושאי הלימוד המורכבים והקשים ביותר.זו הייתה בחינה קשה, ללא כל פרופורציה לבחינות בהן נתקלתי כחלק מהתרגול וההכנה שלי למבחן- הכנה שכללה פתרון לכ25 בחינות קודמות.ידעתי שמערכת החינוך מטפחת אותי ומכינה אותי למבחן, ואני יודע בוודאות שהגעתי אליו מוכן. לכן, כשנתקלתי בשאלון, הרגשתי מרומה ומאוכזב. הבחינה לא אפשרה לי להביא לידי ביטוי לא את הידע, לא את היכולת ולא את ההשקעה.ההקדמה מביאה אותי לשאלה- מה הייתה מטרתם של אלו אשר כתבו את השאלון?האם זהו ניסיון של הכותבים "להוכיח את עצמם" בכתיבת שאלון קשה במיוחד?האם זהו ניסיון ליצור רתיעה מלימודי מתמטיקה?תלמידי חמש יחידות לימוד במתמטיקה הם בבחינת אליטה של לימודי המדעים. אך האם התעמרות בהם זוהי הדרך הנכונה לעודד ולהניע את התלמידים?מערכת מתעמרת, מערכת לא הגונה, אינה מייצרת תלמדים בטוחים יותר, סקרנים, מתעניינים ומאמינים. אני פונה אל מי שמייצג בעיניי את מערכת החינוך ומבקש- החזירו לי את האמון במערכת.בברכה.