ביטול בגרויות קיץ 2020

מספר חתימות
68 |
|
100,000 | |
להורי התיכון שלום
אני פונה אליכם במכתב זה על מנת לדעת/ להבין האם יש טעם לנסות ולצאת למאבק על ביטול הבגרויות לתלמידי התיכון האמורים להיבחן בחודשיים הקרובים.
תלמידי י' יא' יוכלו להיבחן בבגרויות אותן היו אמורים לעשות השנה במועדי חורף בשנה הבאה לאחר שהמצב הנוכחי יתבהר ויהיה ברור כיצד, איך ומתי ניתן ללמוד, ואת שאר הבגרויות יוכלו לעשות בסוף השנה הבאה.
תלמידי יב' הם התלמידים הנמצאים בבעיה הכי גדולה ורצינית ונראה על פניו שאיש במשרד החינוך , ארגון/הסתדרות המורים והמועצה להשכלה גבוהה לא העלה את הסוגיה הנ"ל, כל אחד מסיבותיו הוא.
האם באמת אנחנו והם מאמינים שהלמידה ב ZOOM עוזרת לתלמידים, לטענתם ולאור ההחלטות האחרונות נראה שכן. בשיחות שערכתי עם מורים ותלמידים, כולם מסכימים שהתלמידים לא קיבלו מספיק ידע לעבור את הבגרויות במתכונת הנוכחית. וזאת למרות ההקלות והמיקודים שניתנו.
האם באמת ניתן לקיים מרתון לימודי לכל המקצועות בהם התלמידים אמורים להיבחן, ברור שלא, בשל מספר סיבות:
1- ההגבלות הקיימות לחזרה לבית הספר- לא יותר מ 15 תלמידים בכיתה. מגבלה זו יוצרת מצב בו כל מקצוע יצריך מספר כיתות במקביל על מנת ללמד את כל השכבה במידה ומדובר במקצועות אותם לומדת כל השכבה, וישנם מספיק מורים היכולים ללמד מקצוע זה. אך מה קורה במקצועות ייחודיים בהם יש מורה או שניים ומספר התלמידים עולה על 30, ולא חסרים מקצועות כאלו (פיזיקה, ביולוגיה, מחשבים ועוד). מה יקרה אז, יהיה צורך לבצע מספר מרתונים אחד אחרי השני כיוון שאין מספיק מורים, ואין זמן לכך כשהבגרויות עד סוף יולי.
2- מספר המקצועות בהם תלמידים אמורים להיבחן אינו עומד על מקצוע או שניים אלא יותר מכך. כך שכל תלמיד יצטרך לעבור מספר מרתונים לימודיים ודיי ברור שבמרתון אין אנו מדברים על יום לימודי אלא כמה כאלה.
3- חוסר זמן לעבור את המרתונים הללו, שכן הבגרויות מתחילות 10/05/2020 ונגמרות 22/07/2020.
4- מתי יספיקו לערוך לתלמידים מתכונות. בדרך כלל ישנן 2 מתכונות. כרגע, בין מרתון למרתון, היכן יצליחו לשלב מתכונות? ואם כן, האם תהיה רק אחת? כיצד נגן על ציון הבגרות של ילדנו?
ישנו מספר של בגרויות בהם הילדים כבר נבחנו בכיתה יא' ומועדי חורף יב', כך שבית הספר/ משרד החינוך יכולים להתחשב בציון זה ובמבחנים הפנימיים של כיתה יב' שנעשו לפני הקורונה. במידה ולא, מה שיקרה בסופו של דבר, לדעתי, הוא כישלון גורף של שכבה זו המסיימת השנה וציוני הבגרות שלהם יהיו נמוכים משמעותית מציונים בשנים קודמות. במקרה כזה משרד החינוך עשוי להחליט על העלאת הציונים באופן גורף לכולם (פקטור), או במקרה הגרוע יותר התלמידים יאלצו להשלים או לתקן את הבגרויות הנ"ל אחרי הצבא ועל חשבוננו ועל חשבון זמנם כמובן, על מנת שיוכלו להתקבל ללימודים גבוהים היכן שירצו.
לכן, אני מציע לבטל את הבגרויות למסיימי יב' בשנה זו, להסתפק במבחנים פנימיים ולאפשר לבית הספר לתת ציון פנימי על היחידות הנותרות לפי יכולתו וציוניו הקודמים של הילד במהלך השנה, וציון זה ישלים את ציון הבגרות של התלמידים.
מכיוון שכרגע, נראה שאין התייחסות למצבם של תלמידי יב' שלא הספיקו ללמוד ולהשלים את החומר לבגרויות השנה, ומנגד גיוסם לצבא, נראה שמשרד החינוך מעוניין לסמן V שהבגרויות בוצעו.
כהורים לתלמידה בכיתה יב שהכינה את עצמה 12 שנה, השקיעה את מירב זמנה ומאמציה להשיג תעודת בגרות שתייצג את יכולתה ותפתח לה חלון ללימודים באקדמיה, אני מבקש מכל ההורים לקום ולזעוק את זעקתם של ילדינו שראויים לציון הולם יותר מכמה שיעורי ZOOM (ובכל האמור אין בכדי לפגוע בשליחותם של המורים בחינוך ילדינו ובהעברת החומר).
אנו, דוד וענת שיש, הוריה של גיל שיש מכיתה יב'5 הרב תחומי רמות עמ"ל באר שבע, קוראים לכל הורי תלמידי כיתות יב' להצטרף אלינו.
ציר הזמן של העצומה
- 03/05/2020
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 02/05/2020
- העצומה נפתחה