מחאת הבגרויות
מספר חתימות
468 |
|
10,000 | |
אנחנו הילה סיטבון ונועה כהן מצליח, תלמידות שכבת י"ב בבית הספר אורט יד לבוביץ', נתניה.
החלטנו להקים את עצומה זו למען כל התלמידות, התלמידים, עובדי ההוראה, ההורים ולכל האנשים המרגישים שהמצב הקיים אינו יכול להתקיים עוד.
בחודש מרץ, בעקבות פרוץ מגפת הקורונה, תלמידות ותלמידים ואנו בכללם, הפסקנו ללמוד בבתי הספר ונכפה עלינו להסתגל לשגרה מאתגרת של למידה מרחוק. לא תארנו לעצמנו שלאחר תשעה חודשים עודנו נלמד בצורה מקוונת.
אנו לומדים שעות רבות מול מסך המחשב והלמידה הפכה פחות אפקטיבית ומאד מעייפת. מתכונת זו של למידה מרחוק יצרה פערים לימודים שלא ניתן לגשר עליהם ע"י חזרה לבית הספר בפרק הזמן שנותר לנו עד לבגרויות. העומס הלימודי מוסיף על העומס הרגשי אשר רק הולך ומתעצם ככל שנוקב הזמן.
אלפי תלמידות ותלמידים ללא תמיכה מספקת עלולים למצוא את עצמם נכשלים בבגרויות ואף להיוותר ללא תעודת בגרות, מה שיעמיד אותנו בנחיתות אל מול בוגרים אחרים.
שלחנו מכתב לשר החינוך בנושא ובו פירטנו את הקשיים ודרכי פתרון. להלן כמה מהצעותינו:
מרווח זמן של מינימום 3 ימים בין בגרות לבגרות – לאחרונה התבשרנו כי בחינות הבגרות יידחו בחודש ימים. פתרון זה אינו אידיאלי משום שהמועדים החדשים ייצרו מצב של מבחנים בתדירות גבוהה ללא פרק זמן למידה בין מבחן למבחן. אנו מבקשים מרווח זמן של מינימום 3 ימים בין בגרות לבגרות.
הגדלת המיקוד - על מנת שלכל תלמיד תהיה הזדמנות שווה להשיג תעודת בגרות מלאה, אנו מבקשים להגדיל את המיקוד לבגרויות. הפחתה בחומר הלימוד בהתאם להספק הלימודים המקוון, תאפשר להתמקד בלמידה ולהגביר את הסיכויים להצלחה.
מתן משקל גדול יותר להערכות החלופיות - המורות והמורים המסורים שלנו מכירים מקרוב את השיגנו הלימודיים מזה שלוש שנות לימודים. מתן משקל גדול יותר להערכות פנימיות, יישקף נכונה את השיגנו ויפחית את הלחץ הנפשי לקראת הבגרויות.
זה הזמן שלנו לפעול יחד ולשנות את המצב העגום שקיים במערכת החינוך. אם גם אתם מסכימים להצעותינו ומבינים את הבעייתיות של המצב הקיים, חתמו על העצומה.
למכתב המלא לשר החינוך כנסו:
https://docs.google.com/document/d/1qIMTllChABzM6nHmPbnVDXYRJQcGv2vLPHCl3YFczuU/edit?usp=sharing
ציר הזמן של העצומה
- 18/11/2020
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 18/11/2020
- העצומה נפתחה