קביעת תו תקן לפסי ההאטה השונים ברחבי הארץ.

קביעת תו תקן לפסי ההאטה השונים ברחבי הארץ.

מספר חתימות

76
 
10,000  
פורסם בתאריך: 17/07/2012
 
בכבישי ישראל העירוניים מותקנים פסי האטה, או בשמם המוכר "באמפרים" המשמשים להפחתת מהירותם של כלי הרכב בדרך העירונית. אשר אינם  עונים לתו תקן מסוים, הפוגעים באיכות הנסיעה ובחלקי הרכב השונים.אותם פסי האטה גורמים לאי נעימות בקרב משתמשי הדרך בכך שככל שמהירות הרכב גבוהה יותר באותו "באמפר" מורגשת טלטלה עזה יותר. הגורמת לאי נעימות בקרב נוסעי הרכב. כמו כן, אותם פסי האטה עלולים לגרום לנזקים משמעותיים בכלי הרכב, בין השאר עלולים לגרום נזק למתלים ולבולמים, ולפגיעה באגן השמן. בשל חשש לשלמות הרכב ולטלטול הנוסעים, הנהגים מנמיכים מהירות מבעוד מועד ומשתדלים לעבור את אותם פסי האטה במהירות נמוכה הרבה יותר משצריך, ובכך לגרום לפקקים, עומס, אי נוחות ולמרות הנמכת המהירות עדיין עלול להגרם לכלי הרכב נזק.בנוסף לכך, במקרים רבים אין אף תמרור המודיע על אותו פס האטה, ובמקרים בהם הראות לקויה, עלולים לא לשים לב לאותו פס האטה ולגרום לנזקים.כל זאת משום שבישראל אין תו תקן חד משמעי הקובע את מידותיו, רוחבו, גובהו, שיפועיו והחומר ממנו עשוי אותו "באמפר".כל שיקולי הדעת בנוגע לכך נתונים לדעתו של המהנדס העירוני, או גרוע מכך, במקרים נפוצים ביותר, לעובד המבצע את העבודה בשטח.אין אדם או גוף בישראל המפקחים על פסי ההאטה המציפים את רחובותינו בשנים האחרונות!

ע"פ המאמר "דרוש תקן עבור פסי ההאטה" שנכתב ע"י "ohad65" ניתן להבין מדוע חשוב שלפסי האטה יהיה תקן. כאמור, פסי האטה ברחובותינו מוקמים ללא פיקוח ומגבלות. רכבים פרטיים, מוניות, משאיות ואוטובוסים עוברים על פסי האטה עשרות אם לא מאות אלפי פעמים במהלך שנות השימוש בהם. פסי האטה שאינם על פי תקן כלשהו פוגעים בכלי הרכב פגיעה חמורה בעלת השלכות בטיחותיות: נפגעים בולמי הזעזועים הקידמיים, נפגעים מכלולי ההיגוי והייצוב של הרכב ולעיתים נפגעים צמיגי הרכב. כל אלו גורמים לא רק לבלאי מואץ ולהוצאות ניכרות לבעלי כלי רכב במוסכים אלא גם עלולים להביא לתאונות הנגרמות בשל כשלים מכאניים של רכיבים במערכות שהוזכרו לעיל. בנוסף לכך גורמים פסי האטה אלו לפגיעה בתחתית המנוע, פגיעות פר, פגיעות בתחתית הרכב, בלימות חירום במידה והפס אינו מסומן כיאות ועוד מרעין בישין כיד המציאות העגומה.  באירופה מוגדרים תקנים ברורים ל פסי האטה. תקנים אלו מגדירים את גובהו המקסימאלי של פס ההאטה, שיפועיו, רוחבו והחומר ממנו הוא עשוי. בואו נשיג הצבעות ובכך נביא לידיעת הממשלה ולהפעלתה בנושא! 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו