קביעת תו תקן לפסי ההאטה השונים ברחבי הארץ.
מספר חתימות
76 |
|
10,000 | |
ע"פ המאמר "דרוש תקן עבור פסי ההאטה" שנכתב ע"י "ohad65" ניתן להבין מדוע חשוב שלפסי האטה יהיה תקן. כאמור, פסי האטה ברחובותינו מוקמים ללא פיקוח ומגבלות. רכבים פרטיים, מוניות, משאיות ואוטובוסים עוברים על פסי האטה עשרות אם לא מאות אלפי פעמים במהלך שנות השימוש בהם. פסי האטה שאינם על פי תקן כלשהו פוגעים בכלי הרכב פגיעה חמורה בעלת השלכות בטיחותיות: נפגעים בולמי הזעזועים הקידמיים, נפגעים מכלולי ההיגוי והייצוב של הרכב ולעיתים נפגעים צמיגי הרכב. כל אלו גורמים לא רק לבלאי מואץ ולהוצאות ניכרות לבעלי כלי רכב במוסכים אלא גם עלולים להביא לתאונות הנגרמות בשל כשלים מכאניים של רכיבים במערכות שהוזכרו לעיל. בנוסף לכך גורמים פסי האטה אלו לפגיעה בתחתית המנוע, פגיעות פר, פגיעות בתחתית הרכב, בלימות חירום במידה והפס אינו מסומן כיאות ועוד מרעין בישין כיד המציאות העגומה. באירופה מוגדרים תקנים ברורים ל פסי האטה. תקנים אלו מגדירים את גובהו המקסימאלי של פס ההאטה, שיפועיו, רוחבו והחומר ממנו הוא עשוי. בואו נשיג הצבעות ובכך נביא לידיעת הממשלה ולהפעלתה בנושא!