עוצרים את ביטול הטלרים/כספרים בבנק הפועלים

אין תמונה

מספר חתימות

16
 
100,000  
פורסם בתאריך: 09/10/2018
 

לאחרונה שלח בנק הפועלים מכתבים ללקוחות הבנק בהן הוא הודיע על כך שמפסיקים את עמדות הטלרים ומעתה מי שירצה למשוך כספים יצטרך לעשות זאת רק דרך המכונות הדיגיטליות. מי שיצא לו להגיע בתאריכים בהם מחולקים קצבאות ביטוח לאומי או פנסיה לבנק הפועלים ראה את התורים הארוכים של האנשים שמחכים לקבל את הקצבה שלהם וכבר שם יש לחץ ובלאגן ואנשים עצבניים. כעת כשמעבירים את זה למכונות דיגיטליות הבלאגן רק יילך ויגבר. אין שום דרך לנהל תורים כמו בקופות בעמדות של משיכת כספים. מעבר לזה מה יעשו בדיוק כשהמכונות לא יעבדו יטרטרו את האנשים הלוך ושוב, ושוב אנו מדברים על פנסיונרים וקשישים שהם רוב לקוחות בנק הפועלים שניהלו שם חשבונות במשך עשרות שנים והיום אף אחד לא סופר אותם.

אז הבנק טוען שהוא יעמיד נציגות שיעזרו לקשישים אבל ברור לכולם שזה לא מעשי כשמדובר במאות ולפעמים אלפים שמגיעים בבת אחת למשוך את כספי הפנסיה שלהם או כספי ביטוח לאומי.

הלקוחות הקשישים יתבקשו לתת את הקוד של כרטיס האשראי שלהם לנציגה בקול מה שעלול לסכן את הכרטיס במידה ויהיו שם אנשים שכל מטרתם תהיה לאסוף קודים סודיים בזמן שהקשישים נותנים אותם לנציגים בבנק ולאחר שאלה יצאו מהסניף הם בסיכון של גניבת הכרטיס והשימוש בו.

מהדוחות של בנק הפועלים ניתן לראות לכאורה שהבנק הרוויח ברבעון האחרון 920 מיליון.

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001250308

ניתן לראות שהבנק יכול להרשות לעצמו להשאיר 2 טלרים/כספרים בעמדות המיועדות למתן שירות לקשישים בכל סניף כפי שהם רגילים ולא לזרוק אותם לעידן הדיגיטלי ולתת להם להתמודד עם הטכנולוגיה שלא תמיד עובדת ולא חסר תקלות במכשירים אלה.

המגמה ההולכת ומתרחבת היא סגירת סניפים ומעבר לדיגיטל בלבד. אבל ברור לכולם שאי אפשר להסתמך רק על הדיגיטל וצריך שיהיה מענה אנושי וסניפים אנושיים. 

אי אפשר לטרטר קשישים ולהגיד להם בסניף שלכם בעיר לא תוכלו למשוך אבל אתם יכולים לנסוע לעיר אחרת שבה כן יש כספרים ושם תוכלו למשוך דרך פקיד או להפקיד כסף דרך פקיד.

אם גם לכם אכפת מהקשישים וממה שקורה במערכת הבנקאית זה הזמן להצטרף ולחתום על העצומה ואולי נוכל לעצור את הרכבת הזו לפני שהיא יוצאת משליטה.

כדאי לקרוא את הכתבה בישראל היום בו רואים בבירור כי מסקר שנערך 69% אמרו שהם מעדיפים לא לוותר על הגורם האנושי בבנק.

https://www.israelhayom.co.il/article/380845

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו