מחזירים את הברקוד לאוטובוסים הבינעירוניים של אגד
מספר חתימות
62 |
|
1,000 | |
השבוע חברת אגד פרסמה שהברקוד לתיקוף באפליקציה יהיה רק על דלת הכניסה או ליד הנהג, בשונה ממה שהיה קודם שניתן היה למצוא ברקוד גם בהמשך ולתקף גם לאחר העלייה.
לטענתה השינוי ימנע "התפלחויות" (כניסת נוסע לאוטובוס מבלי לסרוק את הברקוד),
האם השינוי הזה באמת ימנע "התפלחויות"?
להלן שתי דוגמאות לשני מקרים של נוסע שלא מתקף את הנסיעה ונוסע שכן מתקף לפני השינוי ואחרי השינוי:
- מקרה ראשון- נוסע מנסה להתפלח-
- לפני השינוי-, הנוסע עולה לאוטובוס מתקף כביכול באמצעות הברקוד שנמצא באוטובוס, אם עולה פקח, הוא רואה שהנוסע לא תיקף והנוסע מקבל קנס, אם לא עולה פקח אז הנוסע "המתפלח" משלים את הנסיעה ללא תשלום.
- אחרי השינוי- הנוסע כביכול מתקף לפני העליה באמצעות הברקוד שנמצא בדלת האוטובוס, ועולה לאוטובוס, אם עולה פקח, הוא רואה שהנוסע לא תיקף והנוסע מקבל קנס, אם לא עולה פקח אז הנוסע "המתפלח" משלים את הנסיעה ללא תשלום.
- מקרה שני- נוסע שלא מנסה להתפלח (רוב הנוסעים)-
- לפני השינוי – הנוסע עולה מתקף עם הברקוד שנמצא באוטובוס ומתיישב, במידה ולא מצליח מנסה שוב, אך אין זה מפריע לאף אחד.
- אחרי השינוי- נוסע מנסה לתקף לפני העלייה, בזמן הזה מחכים אחרים לעלות.. אם זה עובד אז כל נוסע שמשתמש עם האפליקציה מעכב את העלייה בכמה שניות בודדות, אם התיקוף לא עובד הוא מעכב בעשרות שניות ואפילו דקות.
לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שמדובר בהחלטה לא נכונה, שספק אם תמנע את ההתפלחויות, אבל ללא ספק תגרום לעיכוב העלייה, בנוסף עיכוב הנסיעה (במיוחד בשעות לחץ)יכולה לגרום לסכסוכים וויכוחים בין הנוסעים שבמקרים קיצוניים גם תביא לאלימות.
לכן אנו נוסעי התחבורה הציבורית פונים אליכם, הנהלת אגד, טפלו בדרך אחרת במיעוט המתפלח על תענישו את הרוב שומר החוק, השאירו את הברקודים/החזירו לאוטובוסים ושלכולנו תהיה נסיעה נעימה ובטוחה.
תודה,
ציר הזמן של העצומה
- 09/06/2023
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 06/06/2023
- העצומה נפתחה