מחאת הבמפרים בשכונת ההדרים

מספר חתימות
0 |
|
100 | |
פורסם בתאריך: 27/09/2020
לאחרונה נבנו מעל ל5 במפרים (פסי האטה) בשכונה שלנו ברחובות האתרוג ונילי , לבמפרים יתרונות וחסרונות אך לא לשם כך התכנסו.
הסיבה לשמה התכנסו היא הגובה שלהם ! אין וויכוח שהבמפרים האלה גבוהים מהרגיל , דופקים את הרכב ופשוט לא פרופורציונאלים. במפרים מפלצתיים שגם במהירויות הכי נמוכות פוגעים ברכבים.
אנו , תושבי שכונת ההדרים דורשים ממועצת גן יבנה להנמיך את הבמפרים הגבוהים האלה הפוגעים ברכבים , בביטחון הנהגים וגם בביטחון הולכי הרגל .
כמה עובדות על במפרים:
https://www.spaccerisrael.co.il/באמפרים.html
שינויי הגובה הפתאומיים גורמים (גם במהירות נמוכה) לעומס ישיר על מערכת המתלים של הרכב. עומס פירושו יותר בלאי, ויותר בלאי משמעו כסף לתיקונים. מעבר לכך, מערכת מתלים "עייפה" ולא תקינה - מקטינה את רמת הבטיחות של הרכב.
- המעבר מעל באמפרים במהירות קצת יותר גבוהה מזחילה, מייצרת כוחות הלם שמגיעים דרך מערכת המתלים גם למרכב המכונית. וכמו כל חומר, גם יכולת המרכב לשאת חבטות - מבלי לשנות צורתו או לאבד מיכולתו - מוגבלת.
- בכל מפגש עם באמפר, אותן חבטות אשר מפעילות לחצים ברכב גורמות גם להשתחררות ברגים, עומס על המפרקים, מתיחת גומיות, שחיקת מסבים וכן פגיעה בצמיגים הגורמת להם לאבד מחוזקם המבני.
- בניית באמפר שלא לפי המלצת התקן (שכיח מאוד בישראל) עלולה לגרום לפגיעה באגן השמן של הרכב ולטפטוף שמן על הכביש, אשר מעבר לתיקונו היקר במוסך, מייצר גם סכנת החלקה.
- כלי רכב בעלי מרווח גחון נמוך עלולים (גם בנסיעה איטית) לפגוע עם פגוש הרכב בכביש ולגרום לנזק משמעותי ועלות תיקון גבוהה.
- שינויי המשקל בשל הבלימה והמעבר על פני הבאמפרים פוגעים גם בתשתיות הדרך. כל כלי רכב גורם לגלי הלם בקרקע, הורס את יסודות הכביש ועלול אפילו לגרום לנזקים לבתים וחומות סמוכים"
- האטה והאצה לסירוגין מגדילות את צריכת הדלק, את רמת הגזים הרעילים וכך גם את זיהום האוויר.
- מחקרים גילו כי פסי האטה מסיחים את דעתו של הנהג ופוגעים לו בריכוז. במקום להביט קדימה ולזהות מפגעים בטיחותיים, הנהג מעביר את כל ריכוזו לשינוי בכביש.