מונעים סכנה בהדר יוסף

מונעים סכנה בהדר יוסף

מספר חתימות

143
 
500  

במהלך חודש יולי הוציאה העירייה פלייר שבו הודיעה לתושבי הדר יוסף על החלטתה לבצע הקמת וסלילת שבילי אופנים בתוך שכונת הדר יוסף שכונה שרחובותיה ה"ראשיים" חוצים את השכונה לאורכה ורוחבה, המדובר ברחובות הדר יוסף ושלום אש ויד המעביר. יודגש כי לא ניתן לעבור בין חלקי השכונה למוסדותיה כגון בית ספר, גני ילדים, מתנ"ס, בתי כנסת, בנק, קופת החולים, מרכזי הקניות מבלי לעבור ברחובות אלה.

אנו חברי ועד השכונה ונציגיה החתומים מטה וכן תושבי השכונה הח"מ דורשים בכל תוקף לעצור לאלתר עבודות  סלילת שבילי האופנים בתוך השכונה שנעשה באופן פוגעני, ללא עריכת תסקיר וסיור עם התושבים ונציגיו וללא בדיקה עדכנית של צרכי התושבים, העדפותיהם או צירי התנועה בהם מתניידים התושבים בשעות העומס ובשעות היממה בכלל !!!

ויודגש כי אין עצומה זו יוצאת כנגד עצם קיומם וסלילתם של שבילי אופנים ככלל אלא שנדרש תכנון המתחשב בצרכי התושבים, ובחינת אלטרנטיבות ראויות ונוספות ולא על חשבון מדרכות להולכי רגל בשעה שהשכונה עומדת להכפיל ולשלש את מספר תושביה והמדרכות הקיימות אינם עונים לצרכי האוכלוסיה הקיימת.!!!

אין תקדים לכך שבתוך שכונת מגורים שבה יש עורק תחבורתי ראשי בעל נתיב אחד עם מדרכות צרות, יתווספו צירי תנועה בלעדיים לאופניים על חשבון שטח מדרכות והכל כדי לשרת כלי תחבורה  כדוגמת: הקורקינט הממונע, האופנים החשמליות, "רכנוע" , סגוואי, הוברבורד וכד' .

התיעדוף בין צרכים כאן הוא ברור, והוא איננו לטובת התושבים. לא נבחנו פתרונות שאולי היה בהם שכל : למשל ניתן היה ליצור תוואי ברחובות שטרית ופנחס רוזן מסלול טבעתי עוקף שכונה!!! אלא שדעת התושבים בנושא לא נשמעה עד כה. השטחים הפתוחים והמרחבים לשימוש הציבור הולכים ומצטמצמים בעקבות הבינוי המוגבר באזור המזרחי ובלב השכונה וגם לאורך לודג' וורשה. מספר התושבים על פי נתוני העיריה עתיד להכפיל ולשלש את עצמו בתוך 5 עד 10 שנים הבאות, וכעת נוסף לכל אלה מגדילה העיריה לעשות, במטרה לקדם את האג'נדה שלה לייצור חלופה לרכב הפרטי ודורסת באחת את חלופת ההליכה הבטוחה והנסיעה בתחבורה ציבורית לטובת הבטחת ציבור מצומצם של צעירים העושים שימוש בשבילי האופנים בכלי הרכב החשמליים שצויינו לעיל.

העיריה במו ידיה מחדירה לשכונה סכנה מוגברת ומוגדלת על אפם וחמתם של התושבים. סכנה זו גדולה מסכנת דריסה בידי מכונית, שכן אם עד כה נאלצו בעלי הכלים החשמליים להאיט את נסיעתם ולנוע בזהירות על המדרכות, או לרכב בכבישי השכונה במהירות הגבוה מקצב הליכת הולכי הרגל אך במהירות התואמת את המהירות המותרת בתוך השכונה, הרי שכעת יוכלו הם לנסוע במהירות ברשות ובעידוד העיריה, ואילו הולכי הרגל הקשישים ובעלי העגלות ידחקו לכביש או יאלצו להצטמצם לנתיב צר המיועד לאזרחים סוג ב'. 

מדרכות השכונה משרתות כמובן את כל אוכלוסיות הולכי הרגל : נכים עם עגלות, הורים לילדים בעלי עגלות ילדים, מתפללים בדרכם לבתי הכנסת בכניסה לשכונה, ילדים, קשישים עם הליכונים, בעלי כלבים עם כלביהם. רוחב המדרכות הקיים כיום ברח' הדר יוסף בפרט באזור מרכז הקניות ואשכול גני הילדים והמעונות הינו מצומצם ולא רחב דיו כדי לאפשר מעבר בטוח להולכי הרגל. פעמים רבות המעבר אף נחסם בידי משאיות הפורקות סחורה, אוטובוסים המורידים נוסעים בעדר מפרץ נגיש לאוטובוס. כך אזור רחוב הדר יוסף שבין פינת רח' בני אפרים ועד לרחוב קהילת לבוב איננו נותן מענה בטוח להולכי הרגל.

למרות כל זאת ולמרות בקשת התושבים, לא מצאה העיריה לנכון להבטיח את מעברם הבטוח של הולכי הרגל באמצעות דאגה למפרץ פריקה וטעינה באזור מרכז הקניות, או הצבת גדרות ומעקות לאורך ציר ההליכה, או הנמכת שפת מדרכה והוספת תמרורי זהירות והבהוב, וכעת מגדילה לעשות ומוסיפה סיכון נוסף בדמות מסלולי אופניים שיגבירו את הסיכון להולכי הרגל ויקטינו את האיזור הבטוח להולכים על שתיים. 

באזור המזרח צפון של השכונה אזור שלום אש ויד המעביר, ממוקמים בניינים כשבניהם 30 מטר מרווח. הפתח שבין הבניינים משמש לכניסה ויציאה לחניית הבניינים. באזור זה מצויים גם מספר מעברי חצייה, ותנופת בנייה להוספת יחידות דיור המכפילה את כמות התושבים הנעה במדרכות אלה. על כן הצבת שבילי אופנים במקום זה מהווה סכנה כפולה, הן לרוכבי האופניים שאינם עוצרים כלל במהלך הדרך , וסכנה להולכי הרגל . האסון הבא צועק לכל עבר. אבוי לתכנון שכזה.

שכונת הדר יוסף סובלת מתופעה ייחודית נוספת שגם אותה העיריה הזניחה מלפתור בעיה של רעש ותנועה מוגברת של רכבים המתעצמת בכל פעם שעיריית תל אביב מאשרת מופעים ואירועים בפארק הירקון. בימים אלה הסבל לתושבי השכונה מוכפל שכן כידוע יש מצוקת חניה ברחובות השכונה לכן לא זו בלבד שהעיריה לא מצאה להיעתר לבקשת התושבים להוסיף חניות ולאסור כניסת בעלי רכבים שאינם מתגוררים בשכונה בזמני הופעות ואירועים בפארק. הרי שחניות פנויות נתפסות בידי אורחים ובליינים במקרה הטוב ובמקרה הגרוע חונים המבקרים על מדשאות ושטחים פתוחים באופן המסכן הולכי רגל ופוצע את המדשאות. מאחר ואין כל אכיפה של החונים הפורעים הבעיה הולכת ומתעצמת.

אנו הח"מ דורשים מכם לעצור את העבודות שלא רק שיגרמו להפרעה ואי נוחות ממושכת וסכנה בעת ביצוען, הם יגרמו לעוול ולסכנה ממשית גם בסיומן לילדנו ולכלל התושבים בשכונה כל זאת בשעה שניתן היה להשקיע את המאמצים והכספים בתכנית ומסלול טוב יותר.

חברי הוועד התומכים בתכנון וביצוע בטוח של מסלולי אופניים והוצאתם אל מחוץ מהשכונה 

מר יקי שוורץ 

רונית סגל פרנק 

מוכי יחזקאל 

אהרוני אברהם 

אביגדור יעקובי 

זכריה יפת 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

20/11/2019
העצומה השיגה 100 חתימות!
16/08/2019
העצומה השיגה 50 חתימות!
15/08/2019
העצומה נפתחה