מחאה על ביטול יוזמות חינוכיות חדשניות
מספר חתימות
18 |
|
80 | |
אנו המורים החתומים מטה רוצים להביע את צערנו הרב ומחאתנו עלביטול יוזמות פדגוגיות חדשניות: "בוקר טוב" "ובוקר טוב עולם"מהסיבות הבאות:
1.בית ספרנו נחשב לפורץ דרך שעושה ובונה תהליכים לחיזוק ה"קרבה והאכפתיות" בקרב קהילת ביה"ס (הורים, מורים ותלמידים) ומקדםלמידה חדשנית להקניית תפקודי הלומד במאה ה -21, ובכלל זה נערך גם השינוי בפתיחת שגרת היום בבית הספר:
א. "בוקר טוב" שבו כל מחנך פוגש את תלמידיו למשך רבע שעה, מקיים עימם שיח, מכין אותם לקראת יום הלימודים, משתף אותם באירועי היום בבית הספר ומתייחס לאקטואליה.
ב. "בוקר טוב עולם" הבא מיד אחרי ה"בוקר טוב" מאפשר "נחיתה רכה" ליום הלימודים, מקנה חווית למידה והוראה אחרת באמצעות מגוון פעילויות העשרה, לבחירת התלמידים, המרחיבות את עולמם התרבותיוהערכי. ובמקביל מסייע להם להתרכז ולעבור באופן מיטבי ליום לימודים משמעותי.
2. לאורך כל הדרך היו המורים והמחנכים שותפים מלאים לכל תהליכיהשינוי, באמצעות מעגלי שיח ובהכשרות מקצועיות, בהם הציגו רעיונות ויוזמות, האירו והעירו במקומות הנדרשים לתיקון ולשיפור כשלכולם ברורה המטרה- להעניק חווית למידה אחרת לתלמידי בית הספר מבחינה אישית, רגשית ולימודית.
3. ניתנה למורים אפשרות לבחור בין מסלולי "בוקר טוב עולם" לבין "שעות הפרטניות" – מורים שביקשו לשמר את המערכת שלהם בלמידה פרטנית בקשתם כובדה במלואה. מי שבחר "בבוקר טוב עולם" יכול לקיים סדנה בכל נושא שליבו חפץ.
4. עם היוודע ביטולן של שתי יוזמות הבוקר הללו, התלמידים הוכו בהלם והביעו רצון לחזור לפעילויות האהובות עליהן ולשגרה המאפשרת להם לחוות חוויה אחרת של למידה והתפתחות.
לאור האמור, ברצוננו לציין כי חשוב לנו להמשיך בתהליך פיתוח פדגוגיה חדשנית, המטיבה עם התלמידים כמו גם המורים, ולכן אנו מבקשים שלא לנעוץ מקלות בגלגלי העגלה הנוסעת ולהחזיר לחיקינו את שתי היוזמות שבמרכז המחאה.