העצומה נגד הקמפיין של אופל בארץ

אין תמונה

מספר חתימות

22
 
100,000  
פורסם בתאריך: 19/01/2011
 

חברת המכוניות הגרמנית אופל יצאה לאחרונה בקמפיין פרסומי חדש לשלוש המכוניות המיובאות לארץ: קורסה, אסטרה ואינסיגניה.

בין הסלוגנים בהם השתמשו המפרסמים:

אופל קורסה: תשוקה גרמנית בהישג ידך

אופל אינסיגניה: יוקרה גרמנית בהישג ידך

אופל אסטרה: שלמות גרמנית בהישג ידך

בפרסום השתמשו במושגים נוספים כגון: טכנולוגיה גרמנית ואיכות גרמנית.

כשראיתי את הפרסומות האלו תלויות בראש חוצות נתיבי איילון, לא יכולתי שלא להזדעזע.

לא יכולתי להימנע מהמחשבה שלפני 70 שנה אנו היינו הטכנולוגיה הגרמנית.

לא יכולתי להימנע מהמחשבה על משמעות השלמות הגרמנית בעבר- שלמות ששללה את קיומנו כעם.

לא יכולתי להימנע מהמחשבה על היוקרה הגרמנית, שהיהודים לקחו בה חלק בגופם ממש.

לא יכולתי להימנע מהמחשבה שהתשוקה הגרמנית בעבר הייתה רצחנית עבורנו.

ישנן דרכים רבות לפרסם מותג, למתג מכונית כאיכותית ויוקרתית.

אך בביטויים כמו 'שלמות גרמנית', 'טכנולוגיה גרמנית' ישנו חוסר רגישות משווע כלפי אנשים שעבורם השואה הוא לא רק דף מדפי ההיסטוריה וכלפי מדינה יהודית בכלל. את הקונוטציות שעולות בקריאת שלטים אלה לא ניתן למנוע.

יש להדגיש, שאין בעצומה זו מחאה כלפי מותג המכוניות, או כלפי כל דבר מלבד האופן שבו קבוצת שלמה בחרה לפרסם את המותג בארץ.

החותמים על עצומה זו מבקשים מקבוצת שלמה, יבואני אופל בארץ, לגנוז את הקמפיין הנוכחי; כי במדינת ישראל אין מקום לפרסום שעלול לפגוע באזרחים שלא עשו רע לאיש.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו