ביטול מבחן הבגרות שבעל-פה שבאנגלית

מספר חתימות
170 |
|
5,000 | |
שלום, אנחנו תלמידי כיתה י"ב שלומדים 5 יח"ל אנגלית ועשינו לאחרונה את מבחן הבגרות שבעל-פה.
מה עושים במבחן הזה ואיך?
במבחן זה נדרש מאיתנו לענות על 4 שאלות:
1. על נושא שקשור לחיים שלנו. (חיה הכי אהובה, מקום בעיר שלך שאתה אוהב)
2. על פרויקט שנתי שעשינו השנה.
3. תיאור האירועים שבסרטון שמציגים לנו במהלך המבחן. (בדרך כלל בין 2-5 דקות).
4. תיאור התחושות של הדמויות שבסרטון.
- כדי לענות על השאלות אנו מתבקשים להקליט את עצמנו ולתת את התשובה הרצויה. משך כל הקלטה של תשובה לשאלה נע בין דקה לשתיים.
- המורים מחלקים לתלמידים אוזניות עם מיקרופונים ומפעילים את התוכנה שדרכה אנו משלימים את המבחן.
- את המבחן עושים התלמידים בחדר אחד עם עוד מספר רב של תלמידים נוספים וכולם מקליטים את עצמם בו-זמנית.
- אורכו של המבחן הוא כ-30 דקות.
סוף סוף מבחן שבודק את רמת הדיבור באנגלית. למה אתם רוצים לבטל אותו?
אנו מאמינים שהבחינה אינה מודדת בצורה טובה את רמת הדיבור והשליטה שבאנגלית של התלמידים. לנו ולחברים נוספים מהכיתה היה קשה להתרכז בגלל שכולם דיברו באותו הזמן, השאלות לפעמים מעט מוזרות (בשיחה רגילה לא היו נשאלות) והרבה פעמים בסרטונים אין סיפור שאפשר לפרט עליו מבלי "לטחון" ולהגיד דברים חסרי משמעות. להקליט את עצמך עונה על שאלות מוזרות בכיתה רועשת היא לא חוויה נעימה. הבחינה הזו מהווה חלק לא מעוט מהציון הסופי באנגלית והוא יכול לפגוע לשווא לתלמידים שכבר הצליחו בבגרות שבכתב.
אם בכל זאת המורים עדיין מעוניינים לשלב מבחן שבודק את רמת האנגלית, אנו מציעים שיתקיים מבחן פשוט שיכלול שיחה בין התלמיד/ה למורה. מהי הכוונה? התלמיד/ה יושב ומנהל שיחה פשוטה וקצרה עם המורה באופן פרטני, כמו בין שני אנשים שמדברים אנגלית ברמה היום-יומית. אפשר להתאמן למבחן באמצעות קיום שיעורים של שיחות באנגלית בין תלמידים בכיתה ועם המורה. הציון של המבחן יהווה אחוז קטן (נניח ש-20% או פחות) מציון ההגשה ולא מציון הבגרות הסופי.
בתור התחלה, אנו מבקשים את עזרתכם כדי להגיע ל-5000 על מנת שנוכל להבין עד כמה מסכימים איתנו תלמידים נוספים בנוגע לבעיה ובהתאם לכך נפעל בעתיד לשיפור המצב.
*חשוב לנו לציין, כולנו מתלוננים מתוך נכונות לשיפור המצב ולא מתוך "בכיינות" כזו או אחרת. כמעט לכולנו יש ממוצע של 95 באנגלית ושליטה לא רעה בשפה, בין אם מדובר בדיבור או בכתב. אנחנו לא רוצים שתלמידים יסבלו ויקבלו ציונים ירודים בגלל גורמים חיצוניים שפוגעים בתפקוד בעת המבחן.
ציר הזמן של העצומה
- 22/04/2021
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 22/04/2021
- העצומה נפתחה