תאונות אופנים חש צריך למנוע מיד אך יש לעודד שימוש בהם כתחבורה נקיה ונוחה

תאונות אופנים חש צריך למנוע מיד אך יש לעודד שימוש בהם כתחבורה נקיה ונוחה

מספר חתימות

6
 
10,000  
פורסם בתאריך: 30/09/2018
 

קריאה לממשלה לעודד שימוש באופניים חשמליות כתחבורה עירונית נקיה ונוחה אך במקביל כמובן להוריד מידית ודרסטית(על ידי נקיטת 3 פעולות פשוטות כמו בחו"ל)את כמות תאונות האופניים החשמליות:  אופניים ואופניים חשמליות הם הדבר הכי טוב שקרה לתחבורה העירונית בישראל. הן תחבורה זולה, נוחה, עוקפת פקקים, לא דורשת הרבה שיטחי חניה והכי חשוב נקיה ולא מזהמת ולכן גם עוזרת למגר את זיהום האוויר באופן משמעותי ובעקיפין לעזור להצליח למנוע מאנשים רבים מלחלות במחלות זיהום אוויר... (לפי דוח משרד הבריאות מעל 2000 איש מתים בישראל בכל שנה ושנה ממחלות זיהום אוויר ועוד אלפי אנשים סובלים ממחלות זיהום אוויר כגון אסטמה, קוצר נשימה, סרטן הריאות ועוד מיני אלרגיות וכ"ו). כמו כן האופניים החשמליות  עוזרות כמובן גם במיגור התחממות כדור הארץ שכבר כאן מורגשת הייטב והולכת ומתחממת משנה לשנה ומאימת על עתיד ילדינו ולכן יש להמשיך ולעודד שימוש רב באופניים חשמליות ... אבל יחד עם זה כמובן יש לעשות פעולות נדרשות ומחויבות המציאות על מנת להקטין משמעותית את תאונות הדרכים בהם האופניים החשמליות מוערבות בישראל ואפשר בקלות. כי נכון להיום פשוט סוררת אנרכיה וחוסר אחריות מצד הגורמים הממונים על הבטיחות בדרכים בישראל שגורמת לריבוי התאונות בהם מוערבים אופניים חשמליות. לכן על ידי השלטת סדר באנרכיה הסוררת בתחום ונקיטת 3 פעולות פשוטות ומתבקשות ניתן להוריד דרסתית ומשמעותית את כמות התאונות בהן מעורבות אופנים חשמליות. 

1 נכון להיום על פי חוקי משרד התחבורה כל נער מעל גיל 16 חייב לרכב עם אופניו בכבישים וזאת מבלי שידרש לעבור לימודי תאוריה והתנהגות בכבישים לפני כן. דבר הזוי וחסר אחריות מצד משרד התחבורה שגרם בהחלטה הזויה ושגויה זאת לתאונות אופניים חשמליות רבות מאוד עם נהגים בכבישים מכיוון שרוכבי האופניים הצעירים לא מודעים לחוקי הנהיגה ומתפרצים לא פעם לצמתים כיכרות וכ"ו ומשלמים על כך בפציעות קשות ומוות עצוב ומיותר שאפשר כמובן למנוע הרבה מאוד מאותן תאונות עצובות על ידי משרד החינוך שצריך לחיב לימודי טאוריה והתנהגות בכבישים(הישרדות בכבישים) כלימודי חובה בבתי הספר כבר בגיל מוקדם מאוד החל מהרגע שהילדים יכולים לתפוס את חוקי הנהיגה ואופן ההתנהגות בכבישים לטובת ביטחונם האישי גם כהולכי ורצי-רגל גם כרוכבי אופניים רגילות(שלא ידרסו חלילה)  כמובן גם כרוכבי אופניים חשמליות בהמשך ולרענן ולהיבחן על חוקי ההתנהגות בכבישים הנ"ל בתחילת כל שנה ושנת לימודים. כי עם כל הכבבוד לחמש יחידות מתמתיקה קודם כל צריך לחיות על מנת להיות רופא או איש הייטק בהמשך ...

2 נכון להיום רבים מרוכבי האופניים החשמליות רוכבים ללא קסדה, אצל רבים מהם הברקסים לא במיטבם, לא לובשים אפוד זוהר בלילה ולא תמיד מדליקים אורות בלילה ולכן כמובן לא נראים הייטב בלילה דבר שגורם שוב להמון תאונות מיותרות ומצערות שאפשר כמובן למנוע על ידי פיקוח ואכיפה שלא מתבצעים  (מסיבה לא ברורה בכלל מחדל שצריך להיבדק על ידי מבקר במדינה) מצד גורמי אכיפת החוק לכן יש להתחיל מידית לחייב בחוק לחבוש קסדה בכל רכיבה באופניים חשמליות וכמו כן לחיב באורות, באפוד זוהר בלילה וכמובן בברקסים אופנים תקינים וכמובן שצריך להתחיל סוף סוף להתחיל לאכוף את החוק לטובת ביטחונם של רוכבי האופניים קודם כל ולטובת כולם.

3 נכון להיום אין מספיק שבילי אופניים מוסדרים(למשל כמו באמסטרדם וברלין שם יש הרבה פחות תאונות אופניים) דבר שמחייב את כל רוכבי האופניים לרכב בעיקר בכבישים ובמדרכות מה שגורם שוב לריבוי תאונות מיותרות לחלוטין שיכלו כמובן להימנע על ידי תיכנון עירוני נכון ומתבקש... לכן יש לעודד ולחייב את הרשויות המקומיות ומע"צ בחוק לסלול כמה שיותר שבילי אופניים מופרדים ומוסדרים... כמובן גם לצד כל מדרכה וכביש חדשים שניסללם... כמו כן יש לסמן הרבה יותר שבילי אופניים במקומות בהם המדרכות והכבישים הקיימים מספיק רכבים בשאיפה למקסימום שבילי אופניים בטוחים לרכיבה ובזאת שוב למנוע המון תאונות בהן מוערבות אופניים.

 ובכך שיאמצו פיתרונות מתבקשים אלו יצאו כולם נישכרים, הרבה יותר בטוחים ובריאים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו