מתנגדים לפרויקט "מתחם הסינרמה"

מספר חתימות
35 |
|
1,000 | |
מתנגדים לתוכנית תא/4301 "מתחם "הסינרמה "
לא לפרויקט נדל"ן, כן ליעוד שטחי ציבור לשרות צרכי הציבור.
1. לא נסכים כי "מתחם הסינרמה", 35.5 דונם עתודות שטחי ציבור (שטחים המופקדים בידי עירית ת"א בנאמנות לצורך שמירה וניהול בלבד), יהפכו "לפרויקט נדל"ן" המתעלם מהצרכים הציבוריים של התושבים וההיבטים הסביבתיים והתחבורתיים.
2. עירית ת"א אשר הזניחה את המבנה במשך שנים רבות, ומנעה כל אפשרות להפעיל אותו עבור הציבור, עד הריסתו, כיום מקדמת תכנית אינטנסיבית המכפילה ומשלשת את זכויות הבנייה.
התוכנית מקודמת כעדכון לתוכנית המאושרת תא/ 3540 אשר נולדה בחטא בשנת 2012.
3. גם הפעם ב"עדכון התוכנית", הממשיך דרכו בחטא, התקיים תהליך של ידוע ציבור" בלבד (עלה תאנה שבא לסמן V),כאשר הפרסום על הפקדת התוכנית לא נעשה על פי חוק ולמעשה , נודע לציבור על כך בנס!!!
הפקדת התוכנית התגלתה "בנס" יומיים לפני תאריך סיום המועד להגשת התנגדויות, באמצעות שלט בודד שנמצא תלוי על עמוד ברחוב אנילביץ הפנימי. לא הוצבו שלטים בחזית מגרש הסינרמה, רחוב יגאל אלון כפי שמתחייב על פי תקנות התכנון והבנייה.
4. התוכנית הנוכחית מעצימה את זכויות הבנייה מעל הקרקע בכ- 63% (מ126,629 מ"ר ברוטו בתוכנית הקיימת ל- 206,100 מ"ר ברוטו) ואילו שטחים פתוחים ,מבנים ומוסדות ציבור קטנו!! מסך ה 5,877 מ"ר בתוכנית הקיימת לסך 4,500 מ"ר בלבד. מרבית השטחים הסחירים מיועדים לתעסוקה ( למרות עודף היצע תעסוקה הקיים היום ).
מרבית השטחים הסחירים מיועדים לתעסוקה ( למרות העודף הקיים היום בהיצע לתעסוקה) ואילו רק 25% מיועד למגורים.
5. מדיניות עיריית תל-אביב-יפו הרואה באזור זה מוקד עירוני אינטנסיבי המבוסס על מערכת התחבורה הציבורית הקיימת והמתוכננת, מעוררת תהיות ושאלות, שכן ברור לכל גורמי התכנון העירוניים כי תחנת רכבת ברחוב יצחק שדה לא תהיה בגלל המרחק הקצר בין תחנות "השלום" ו"ההגנה".
קו המטרו M1 (תמ"א 70 אשר טרם אושרה), הצפי הראשוני להפעלתו ב- 2050, וסקר משרד האוצר מעריך כי הזמן הנדרש לביצוע תוכניות של תשתיות לאומיות מתארך ב- 64%, דהיינו קו M1 יקרום עור וגידים בשנת 2070 בתחזית אופטימלית.
די לראות את נתיב התחבורה הציבורית ברחוב יגאל אלון, אשר אין בו יעילות ומועילות , בגלל מספר רב של פניות ימינה הגורם להפרעה בלתי פוסקת לתחבורה הציבורית,
באשר לתח"צ של הרחובות המזינים לה גווארדיה ויצחק שדה, אין ולא ניתן להקים מערכת תח"צ " מהיר בעיר" כי אין אפשרות להוסיף נתיבי תח"צ (לפי דברי צוות התכנון בדיוני הועדה המקומית לתכנון ובנייה וועדת ערר מחוזית).
בהעדר פתרונות של תחבורה ציבורית, בזמן הקרוב והבינוני, אין לקדם תוכנית המאפשרת לבנות מעל 200,000 מ"ר באזור שכונות דרום מזרח העיר, הסובלות מפקקים יום יומיים בהווה !!!
התוכנית המקודמת תהווה גורם מכריע ליצירת גודש תחבורתי נוסף, כשלים וחוסר נגישות לאזור ובכך תגרם פגיעה אקולוגית סביבתית משמעותית.
עוצרים את התוכנית ההרסנית אשר תהיה בכיה לדורות!!!!!
בתאריך 22/11/20 התקיים "ידוע ציבור " בזום אשר סיכומו "לוקה בחסר" . במהלך הידוע הובהר לעירית תל-אביב כי מפגש זום אינו נחשב ואינו מהווה תחליף להליך שיתוף ציבור , והועלתה דרישה לקיים תהליך של שותפות הציבור בתהליכי התכנון תוך שקיפות מלאה ופרסום על פי החוק, שליחת הודעות לתושבים.
עיריית תל-אביב , כעיריית תל-אביב - בקשות תושבים לשקיפות היו - אבל שקיפות אין !!!!!
תושבי רובע 9 ניהלו, שנים רבות, מאבק נגד התוכנית אשר אושרה "מעל ראשם" של התושבים בשנת 2012, ללא תהליך שיתוף ציבור כרואי וקיום דיון התנגדויות כפי שנקבע בחוק.
העמותה "יד אליהו הירוקה", אשר הוקמה ומופעלת ע"י התושבים, ממשיכה את המאבק. הוגש ערר לוועדת הערר המחוזית בתל-אביב. הדיון בערר יתקיים בתאריך 30 באוקטובר 2023 בשעה 09.30 בבוקר, במשרדי הוועדה, רחוב המסגר 9 (בית אמפא) תל-אביב.
אנו דורשים להחזיר את התוכנית למסלול התכנון, לבחון מחדש את ההשפעות של התוכנית על האזור מבחינה תחבורתית, חברתית וסביבתית אקולוגית, לבחון אפשרויות נוספות ו/או חלופות אשר יקטינו את ההשפעות העתידיות על האזור.
כל חתימה על העצומה היא צעד נוסף, חיזוק נוסף להשמיע את קולנו בדיון ובפני גורמי התכנון, להשפיע על עצירת התוכנית, להשפיע על איכות סביבת המגורים של התושבים מההיבט התחבורתי, החברתי והסביבתי.
החתימות על העצומה יצורפו לערר שהוגש נגד התוכנית אשר מתעלמת מהכשלים הפרוצדורליים שנפלו בתהליך בעבר, מתעלמת כיום מהתנאים הסביבתיים חברתיים והתחבורתיים באזור ומהתושבים !!!
חתמו על העצומה, בואו לדיון, השמיעו את קולכם ותשפיעו !!!!!
עותק של הערר ישלח במייל לכל החותמים ו/או לכל המעוניינים.
לפרטים: טל. 050-7673088 / 052-2573475