מבחן מבנה מחשבים סמסטר קיץ 18.9.2019 אוניברסיטת אריאל
מספר חתימות
44 |
|
90 | |
18.9.19
לכבוד - מחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה
הנדון – התנהלות מבחן במבנה מחשבים (המרצה אמיר אברמוביץ)
בתאריך ה 18.9.19 התקיים מבחן סוף בין השעות 13:00-16:00.
את התחושות מהמבחן הנ"ל לא ניתן להסתיר ואנו מתביישים לשתף שזו ההתנהלות באוניברסיטה בה אנו לומדים.
במהלך הקיץ למדנו את הקורס "מבנה מחשבים" עם המרצה פרופ' אמיר אברמוביץ'.
במהלך הסמסטר הקדמנו תרופה למכה ונשלח מייל לראש המחלקה, פרופ' מוניקה על התנהלותו של אמיר, בנוסף ניגשו לאמיר באופן אישי מספר סטודנטים והציפו בפניו את הדברים, אך נפרט גם כאן כיוון שלא נעשה דבר:
- אמיר היה מאחר באופן קבוע לשיעורים ובחזרה מההפסקות. יש פעמים שהוא היה מאחר ברבע שעה, יש פעמים שהוא מאחר בחצי שעה ויש כאלו שגם עבר את השעה!
עקב האיחורים, נוצר לחץ של זמן. הרבה מן החומר הנלמד הועבר תחת הלחץ הזה, וכתוצאה מכך בצורה מאוד לא ברורה וחלק מהחומר לא נלמד כלל.
- במהלך הסמסטר בקושי היו תרגולים עם המתרגל. אמיר אמר שהוא יתרגל במקומו, אך בפועל הוא התקדם בחומר ולא ניתנה לנו הזדמנות לתרגל את החומר, לא עם המתרגל, ולא איתו. היו מקרים בודדים בהם הגיע המתרגל אך גם הוא (בהוראת אמיר) לימד חומר נוסף ומעט מאוד תירגל אותנו.
- לקראת סוף הסמסטר אמיר התחייב שישלח מיקוד למבחן – הוא שלח אותו שלושה ימים לפניי המבחן לאחר התערבות המחלקה. יש לציין שהיו לו כשלושה שבועות לשלוח את המיקוד. רק לאחר פניות חוזרות של סטודנטים למחלקה על כך שמחכים למיקוד המחלקה פנתה אליו וקיבלנו תשובה.
- אמיר שלח מייל מאוד לא ברור לגבי מה ניתן או לא ניתן להכניס למבחן מבחינת דפי נוסחאות ודפי נוסחאות מורחבים. מייל זה נשלח ביחד עם המיקוד, כלומר, שלושה ימים לפני המבחן.
- למרות הסמיכות בין המייל ששלח לבין המבחן, אמיר לא ענה למיילים מסטודנטים שניסו להבין מה כן אפשר להכניס למבחן ומה לא, ואם כן ענה, אז היה מאוד לא ברור. (אציין שבמודל קיימים שני דפים למבחן, והוא אמר שאחד מהם לא נכלל בדפי הנוסחאות(לא יהיה במבחן) – שוב, שלושה ימים בלבד לפני הבחינה). בסוף שני הדפים הופיעו בבחינה, אך זה גרם לכל כך הרבה בלבול בקרב הסטודנטים שנלחמו לזכור דברים המופיעים בדף הנ"ל בע"פ, במקום להמשיך ללמוד למבחן הקרוב!
כל אלו תלונות על התנהלות המרצה טרום המבחן, אך לצערנו פה זה לא נגמר.
- המבחן היה קשה יותר בכמה רמות מאשר התרגילים או הדוגמאות שראינו בכיתה. המבחן היה מורכב משלוש שאלות, שמתוכן שתיים בכלל לא הזכירו את המבחנים שאמיר העלה למודל ואף לא למדנו שאלות בסגנון.
- במהלך המבחן הייתה הפסקת חשמל של כ-45 דקות. מתוכן קיבלנו חזרה רבע שעה בלבד! כלומר שישית מהזמן של המבחן (שאם מתרגמים את זה לנקודות, זה מעל 15) נלקח לנו! מיותר לציין שזה 45 דקות ברוטו, כמובן שלוקח עוד פעם כמה דקות להיכנס שוב לעניינים, כך שבפועל ניתן להגיד שזה יותר מזה. לא יכולנו להמשיך לבצע את המבחן בלי אור ומזגן (מיותר לציין מה זה לעשות מבחן בחודש ספטמבר בלי מזגן). במהלך הפסקת החשמל יכולת הריכוז ירדה, הלחץ עלה ותחושת התסכול מהתנאים גרמה לנו לכישלון גדול.
- במספר כיתות לא נכנס מתרגל או מרצה כלל! כפי שאתם יודעים בתקנון מחוייב המרצה, או מישהו מטעמו, להיכנס לכל הכיתות בהן מתקיים מבחן,כאשר פנינו לבוחנים לפנות למרצה התשובה שהם קיבלו הייתה "אני בפגישה חשובה שלחתי מתרגלים והם נכנסו לכל הכיתות" שבפועל דבר זה לא קרה – אפשר להצליב מידע זה עם הערות הבוחנים שרשמו על טופס שלהם למדור עצמו (קרה למשל בכתה(53.1.55).
- בכיתות בהן לא נכנס מתרגל או מרצה, סטודנטים אשר זכאים לדף נוסחאות מורחב לא "זכו" לאישור הדף וכתוצאה מכך היו צריכים לבצע את המבחן ללא דף נוסחאות מורחב שמגיע להם ע"פ הקלות וע"פ התקנון.
בתור סטודנטים במחלקה, איננו מבינים איך יכול להיות שיש מרצה שניכר שהסטודנטים או הידע שלהם אינם מעניינים אותו. שמרשה לעצמו לאחר פעם אחר פעם, להתעלם מפניות ושאלות של סטודנטים, שאינו מלמד את החומר בצורה ברורה, ועוד מכה על חטא בכך שכותב מבחן שנועד להכשיל את רוב רובם של הסטודנטים.
בהזדמנות זו נציין שבקורסים רבים אנחנו הסטודנטים חשים תסכול על רמת המרצים, או על הדרך בה מועבר הקורס, אך הפעם זה חצה גבולות כי הרגשנו זלזול ביחס אלינו ברמה האישית.
אנו מביעים כאן אכזבה ותסכול רב אחרי תקופה רבה של למידה בסמסטר קיץ. מקווים שדרככם נוכל להחזיר את האמון באוניברסיטה ובהתנהלות שלה ואף התחשבות בבחינה ספציפית זו.
מקווים שאת המקרה הזה תיקחו ברצינו ולא תעבירו לסדר היום!
בברכה,