מחדל מערכת החינוך במהלך תקופת הקורונה

אין תמונה

מספר חתימות

21
 
1,000  
פורסם בתאריך: 19/03/2021
 

 במסגרת לימודי מקצוע האזרחות, התבקשנו לבחור סוגיה אזרחית שעל סדר היום הציבורי ולעקוב כיצד היא באה לידי ביטוי בתקשורת. מכיוון שהנושא האקטואלי ביותר שנוגע לחיינו הוא התנהלות מערכת החינוך בזמן משבר הקורונה, בחרנו בנושא זה.

אנו תלמידי כיתה י"ב בבית הספר עתיד למדעים לוד מרגישים שהתנהלות משרד החינוך בתקופה זו הינה התנהלות שגויה, שפגעה ותפגע בנו רבות בעתיד בשל ההתנהלות הלקויה של הממשלה בכלל ומשרד החינוך בפרט. משרד החינוך פרסם רשימות מיקודים למקצועות הבגרות. ראשית, בתור תלמידים שנבחנו בשנה שעברה בבחינות הבגרות עם חלק מהמיקודים, אנו יכולים להעיד ששיטת צמצום החומר והמיקודים אינה יעילה ולא תורמת כפי שחושבים אלה שיזמו אותה. אנחנו חושבים שהמיקודים שפורסמו הם לא הפתרונות היעילים ביותר עבורנו משום שהמיקודים הורידו חומר שלמדנו לפני תקופת הקורונה והשאירו חומר שהיינו צריכים ללמוד בזום שלדעתנו הלמידה דרכו היא פחות יעילה ואפקטיבית. 

מעבר לכך, לדעתנו שיטת המיקודים וההקלות תפגע בנו בעיקר בעתיד, בקבלה למוסדות אקדמיים ולמקומות עבודה, שכן הדור שלנו יצטייר כדור חלש שלא למד את כל החומר הנדרש, ולכן מוסדות אקדמיים ומקומות עבודה יעדיפו שלא לקבל אנשים מהדור שלנו. לכן, אנו סבורים כי הפתרון היעיל ביותר הוא הוספת מועדים לבחינות הבגרות במקצועות ריאליים וטכנולוגים והפיכת ציון הבגרות במקצועות הומניים לציון פנימי שיתבסס על עבודות שביצענו ונבצע במהלך השנה. הוספת מועדים לבחינות הבגרות תאפשר לנו לגשת  שוב  ולנסות לשפר את הציונים שלנו ובכך הסיכוי להגיע לציון גבוה, גדל. בנוסף, בעזרת שיטה זו, אנו נלמד את רוב החומר הדרוש והפער הלימודי לא יהיה גדול כל כך, וכך לא יפגע היקף הידע המצופה מבוגר תיכון.

אנו קוראים למשרד החינוך להוסיף מועד אחד לפחות לכל מקצוע שיהווה מועד לשיפור ציון במהלך חודשים יולי אוגוסט. יתר על כן, אנו פונים למשרד החינוך בבקשה להחליף את מבחני הבגרות במקצועות ההומניים כגון היסטוריה, אזרחות, ספרות ותנ"ך בעבודות שיכילו את כל החומר הדרוש לבגרות, בגלל הפער שנוצר במהלך הלמידה המקוונת וחוסר ההבנה וההצלחה בקרב התלמידים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו