השארת תלמידי ה-י בבית

אין תמונה

מספר חתימות

8
 
10,000  
פורסם בתאריך: 07/02/2021
 

בתור תלמיד כיתה י, אני מעדיף להשאר בבית על מנת להוריד את רמת התחלואה, מאשר ללמוד בבית הספר.

הבעיה המרכזית אותה מעלים תלמידים בכיתות ה'-י' היא חברים - תלמידים אלו לא פוגשים את חבריהם בבית הספר מה שמקשה עליהם מבחינה נפשית.

לבעיה זו פתרונות רבים, מתוכם:

1. פגישה עם חברים בצהרי היום/בערב ללא קשר ללימודים.

2. שיחות וידאו עם חברים אחר הצהריים, למידה משותפת או סתם מפגש וירטואלי

3. יציאה משותפת לפעילות ספורטיבית - מוכחת כבריאה לנפש, ובנוסף נותנת דרך נוחה יותר להיפגש עם חברים גם עם מגבלות של 1,000 מטר (שכבר אין).

הבעיה השנייה היא ריכוז והצלחה בשיעורים:

תלמידים רבים מתלוננים על בעיות ריכוז והצלחה בשיעורים. תלמידים רבים מתלוננים בנוסף על חוסר פרטיות בעקבות הפעלת המצלמה בזום.

דבר זה פתיר - בעזרת שיח בין התלמידים למורים,  התלמידים יכולים להעלות את רמת הריכוז וההבנה שלהם. תלמידים אשר עוזבים את השיעור, שמים את הזום על מיוט או מתעסקים בדברים אחרים בזמן השיעור (דברים אשר לא היו אפשריים אם הייתם בכיתה, למשל שימוש בטלפון, משחקי מחשב, קריאת ספר, שינה וכדומה) לא זכאים לדעתי לזכות להתלונן על בעיות ריכוז כלשהן - הרי דברים אלו היו יכולים להימנע, אך תלמידים אלו החליטו בכל זאת לעשות אותם ולכן אין הגיון בהתלוננות על בעיות ריכוז אם במודע אתם יוצאים מריכוז ומתעסקים במכוון בדברים אחרים.

בנוסף, הפעלת מצלמה היא זכות ולא חובה, על פי חוזר מנכ"ל, אין התלמיד חייב להפעיל מצלמה - לא יכולה להירשם הערה בעקבות אי הפעלת מצלמה, אין אפשרות להורדת ציון בעקבות זאת. 

הצלחה וריכוז בשיעורים תלוים גם בנו - עלינו להשתתף באופן פעיל, לשאול שאלות ללא להתבייש ולנסות לתת מעצמנו כמו שהמורים נותנים מעצמם. אמנם המצב קשה, אך עדיפה הבריאות מאשר ההצלחה בלימודים. בבתי ספר רבים אין אכיפת מסיכות, תלמידים רבים מתערבבים בין הקפסולות והמתווה לא יעיל. דבר זה מסכן את הבריאות של העם כולו, וכך גם את הכלכלה. עדיפה שיטה פחות נוחה ללמידה (לחלק מהתלמידים, אני למשל מסתדר עם הזומים בצורה מצוינת כמו הרבה אחרים), מאשר עליה חדה במספר החולים, מתים חדשים, בעיות כלכליות, פשיטות רגל וכדומה. 

ילדים רבים מתלוננים על הלחץ - השיטה הישנה והמוכרת היא לא לדחות - דחייה היא מאפיין מוכר של תלמידים, דחייה גורמת ללחץ וקשיים. בנוסף, יש למי לפנות - אם לדעתכם יש לחץ מוגזם של עבודות ושיעורים ממורים, ניתן לפנות אליהם בצורה כיתתית/אישית ולבקש הארכה/הקלה, ניתן לפנות למחנכים/ות, ליועצי בית הספר וכדומה. ניתן לארגן מכתב או בקשה דרך הורי הכיתה, ישנן הרבה אפשרויות להורדת הלחץ ומיתון המצב.

בתור תלמיד בכיתת מחוננים, 5 יחל מתמטיקה, מדעי המחשב מורחב וכדומה, אני יכול להעיד שלאחר שהפסקתי לדחות את העבודות שלי לא היה לי לחץ כלל - לא היה לי לחץ לימודי במהלך הקורונה אפילו לא פעם אחת.

בנוגע לבעיות קליטה/אינטרנט, אמנם בעיות אלו לא תלויות בנו אך יש כמה דרכים לפתור את רובן:

1. כניסה לזום דרך מחשב המחובר עם כבל קווי לראוטר האינטרנט

2. חיבור/ניתוק מהWIFI (למשתמשי הטלפון)

3. סגירת תהליכים אשר תופסים נפח קו - סרטונים הפתוחים ברקע, הורדות, מכשירים מחוברים אך לא משומשים וכדומה.

אשמח אם תחתמו על עצומה זו:

אם הנכם תומכים בעסקים קטנים המתקשים לשרוד ולהביא משכורת ולחם הביתה, אם אתם תומכים בחולים הקשים שמנסים לצאת מהסיפור הזה, אם אתם מעוניינים לטוס לחו"ל, אם אתם רוצים לחזור לשגרה, אם אתם רוצים לימודים נורמליים אבל על-מלא, ולא פעם בחודש כשאין סגר - תחתמו.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו