התנהלות לא תקנית של מחלקת מדעי המחשב כלפי הסטודנטים

אין תמונה

מספר חתימות

289
 
300  

לכבוד פרופסור שמואל שחם דיקן הסטודנטים,

הנדון: התנהלות צוות המחלקה מול הסטודנטים

אנו סטודנטים שנה ב' למדעי המחשב רוצים להביא לתשומת ליבך התנהלות לא סבירה ולא הוגנת כלפינו במהלך שנת הלימודים הקודמת והנוכחית. 

להלן טענותינו:

בראש ובראשונה חוסר סדר מוחלט לאורך כל מהלך הסמסטר :

במהלך הסמסטר טענו הסטודנטים באמצעות נציגי השנתון על חוסר סדר מוחלט במספר קורסים:

קורס תכנות מונחה עצמים 

 נוצר מצב שבו שני מרצים מלמדים באותו הקורס אבל בכיתה של פרופסור בועז בן משה נלמד חומר שעסק כמעט באופן מלא במטלות ובצורות פתרון שלהן ופחות בחומר של הקורס עצמו ובכיתה השנייה באמת הועבר החומר של הקורס על ידי הגברת אליזבת איצקוביץ ללא התייחסות למטלות או לצורות פתרון שלהן כמו שנעשה בכיתה השנייה הדבר הביא לפער גדול מאוד והרגשה של חוסר הוגנות בקרב הסטודנטים משתי הכיתות

המטלות לא היו קשורות כמעט באופן מלא לקורס או ברמה שסטודנטים יוכלו לפתור אותן בצורה הטובה ביותר ולרכוש את הכלים שהיו אמורים לקבל מקורס מונחה עצמים וגרמו לקושי רב מאוד ללמוד ולהשקיע בקורסים אחרים שכמובן גם הם חלק חשוב מאוד מהסמסטר לאחר שנטען מול ראש המחלקה שהוא רכז הקורס שמשקל ונושאי המטלות מקשה מאוד על הסטודנטים לתפקד כמו שצריך ובאמת לייצר למידה יעילה הם קיבלו תשובה מזלזלת שבבן גוריון לקח להם יומיים לפתור את כל המטלה ואנו  הסטודנטים באריאל מקבלים כשבועיים שזה יותר מדי או תשובות מתחמקות אחרות במקום להקשיב ולבדוק מה הבעיות שהסטודנטים מתמודדים איתן ומדוע אינם מרגישים שלמטלות אין שום קשר לקורס כי זהו אינו קורס ניווט אלא קורס מונחה עצמים

בסופו של הסמסטר הסטודנטים נבחנו על נושאי הקורס והגיעו למצב שאינם יודעים על מה הם צריכים להתכונן עקב הבלבול הרב שהיה בשתי הכיתות ובסופו של דבר לא מיצו את יכולתם המלאה במבחן

כיתת הסטודנטים של אליזבת התעקשה בצדק לשבח את תפקודה של המרצה על צורת העברת החומר של הקורס והאכפתיות שהייתה לה להצלחה של כל  סטודנט וסטודנט באשר הוא ושבשום פנים ואופן לא סטתה מהנושאים שצריך לדעת לקורס מונחה עצמים ואין במכתב זה להציג אותה בצורה שלילית

קורס תקשורת 

1. בחינות על חומר שלא נלמד או שהיה חלק ממטלה שטרם נבדקה עד למועד הבחינה.

2. המבחן בתקשורת ומחשוב התמקד בחומר שבקושי נלמד ובכלל לא שמו עליו דגש במהלך הסמסטר אלא דובר באחת ההרצאות לפרק זמן מאוד קצר (דקה וחצי וזה מוכח ), ובנוסף הכיל שאלות רבות הקשורות למטלה אחת מהקורס (אחת מהמטלות האחרונות), שעבור רוב הסטודנטים טרם נבדקה  ולא קיבלו משוב וביקורת עליה או שהיה להם קושי להשלים אותה עקב עומס המטלות של קורס מונחה עצמים וקורס תקשורת במקביל , מה שהיווה בעיה עבור סטודנטים רבים אשר לא הצליחו לכתוב אותה כמו שצריך ובנוסף לצבור ידע וכלים שיכינו אותם למבחן . לא הוגן שמפאת כך גם במבחן תהיה בעיה לסטודנטים בפתרון שאלות המבחן.

3. לאחר המבחן הייתה תחושת תסכול וחוסר אונים לכלל הסטודנטים של קורס תקשורת אשר למדו ימים ולילות על מנת להכין את עצמם למבחן ולהוציא ציון ראוי לכל העבודה הקשה שלהם במהלך הסמסטר ובנוסף נטען רבות שהייתה הרגשה שניסו להכשיל אותם בקורס במזיד בכך שהיה ידוע שהרוב המוחלט של הסטודנטים יתקשו מאוד בפתרון המבחן שהתבסס יותר על זיכרון מאשר ידע בכך שצריך היה לזכור את החומר שהועבר בצורה שולית ביותר בהרצאה ולגבי הקושי במטלות.

בקורס מבוא לתכנות בשפת C:

קורס שהועבר בצורה לא מסודרת ואף מזלזלת. 

1. נאמר לנו באופן מפתיע כי נוסח הבחינה ישתנה כיומיים לפני המבחן לאחר שבמהלך כל הסמסטר המרצה דיבר על מבנה אחיד, אך מעבר למבנה המבחן, לא ניתן לסטודנטים מבחן לדוגמא, או מידע על סגנון השאלות. 

2. החומר שהופיע במבחן לא היה בקו שווה כלל עם החומר שנלמד בכיתה .

3. בנוסף, לא עברו / תרגלו שאלות דומות או בסגנון בהרצאות, המטלות לא היו ברמה שמלמדת לבחינה, לא הוחלט על סביבת עבודה לכל אורך הסמסטר. 

4. היה חוסר תיאום מוחלט בין רכז הקורס ובין המרצה השנייה ושתי המתרגלות, מה שגרם לחוסר הבנה מוחלטת שלנו הסטודנטים במהלך הסמסטר ועד סופו, וחוסר תיאום בין החומר הנלמד בשיעור לחומר המועבר בתרגול ולא פעם נאמר לנו מהסגל של הקורס על מה שקורה מ"אחורי הקלעים" כשזה מתבטא בחוסר תקשורת וב"משחקי אגו" יהיו אשר יהיו בין חברי סגל הקורס אשר גרם לנו הסטודנטים נזק רב מאוד כי בסופו של דבר אנו הסטודנטים נפלנו בין הכיסאות.

5. גם כאשר הסטודנטים ניסו לדבר ולקבל עזרה, נענינו בתשובה ש"אנו בכיינים". 

באחד השיעורים גם נאמר לנו על ידי המרצה כי המבחן יהיה קשה, ובמהלך הבחינה הוא טען      באחת הכיתות כי "לא רצה לעשות מבחן שיהיה קל לקבל בו 100, אבל כן אפשר לקבל בו 60" אנו לא רואים שום סיבה שיעשה דבר כזה כי זה רק גורם לסטודנטים להורדת המורל 

6. במהלך הסמסטר לאחר פנייה שלנו הסטודנטים אל נציגי השנתון (לגבי מטלה שלא קשורה לחומר הנלמד בקורס (C נציגי השנתון פנו למחלקה ולוועדת הוראה ולאחר מכן בוטלה המטלה אשר הייתה יכולה לגרום למכשול גדול מאוד עבור הסטודנטים שלא בקורס תקשורת וקורס C במקביל למרות כל ההתעקשות של המרצה להשאיר אותה

יש הרגשה של "סגירת חשבונות" עם הסטודנטים על כך שהעזו להתלונן על המטלה לא מובן למה אנו הסטודנטים צריכים לקבל יחס כזה ממרצה שהוא רכז הקורס 

האין לרכז הקורס אינטרס מוחלט לתת כלים קונקרטיים לסטודנטים שיוכלו להשתמש בהם בעתיד ובין היתר במבחן הסופי ?

       

אנו הסטודנטים שמחים מאוד שהאוניברסיטה רוצה להעלות את הרמה שלה ואפילו בעד זה כי אנו מבינים שזה אך ורק לטובתנו וכמובן בראש ובראשונה לטובת שמה הטוב של האוניברסיטה בתעשייה אבל לא ייתכן שהעלאת הרמה לא תעשה באופן מבוקר ולא תהיה ביקורת חיצונית על הרמה ועל התנהלות המחלקה במהלך סמסטר שלם אלא תתבטא אך ורק בהעלאת רמת המבחנים ללא סביבה עוטפת לסטודנטים כמו חומרי לימוד או דגשים על החומר החדש שמכניסים לקורס דבר שגורם לכישלון מוחלט בקורסים רבים ופגיעה קריטית בממוצע של סטודנטים אשר עושים ככל יכולתם לשרוד בכל חוסר הסדר שיש מסביבם בתואר מצד הסגל והמחלקה

המכנים העיקריים של הבעיות שעלו במהלך הסמסטר ולכל אורכו הן :

1. חוסר סדר מוחלט

2. חוסר תקשורת בין מרצים למתרגלים

3. העברת חומר שאין לו קשר לבחינה

4. מטלות קשות ומאוד מורכבות שלא מלמדות ולו מעט על נושאי הקורס (GUI , GPS ) ולא על נושאי הקורס עצמו (שימוש במטלות בפולימורפיזם ,דגשים על עבודה עם מחלקות , דגשים על threads וכו' ) ובנייה לא מסודרת של המטלות בהדרגה

5. חוסר הקשבה וזלזול בסטודנטים וברמת המשכל שלהם

 ידוע לנו שעל פי התקנון המרצים יכולים לכתוב מבחן איך שיבחרו לנכון ואנו הסטודנטים לא מתווכחים על כך , אך מן הראוי לפי כללי האתיקה לגוף גדול כמו אוניברסיטה להתנהג כלפי הסטודנטים בהגינות ולדאוג שהמבחנים ייכתבו בצורה הוגנת (ולא קלה אם משתמע מכך) ובנוסף לחתור להצלחתם של הסטודנטים בתואר ולא לכישלונם המוחלט בסופו של דבר אנו רוצים להצליח בזכות עצמנו ובזכות ההשקעה שלנו אשר מעבירים אותנו במבחנים  

אנו פונים אליכם בבקשה להיפגש עם נציג בכיר מטעם האוניברסיטה למען קבלת תשובות ומענה עבור המתרחש.

תודה מראש,

כלל הסטודנטים לשנה ב' 

כלל הסטודנטים לשנה א'

מחלקת מדעי המחשב.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

11/02/2019
העצומה השיגה 100 חתימות!
11/02/2019
העצומה נפתחה