שמים סוף לרעש בסביוני דניה

שמים סוף לרעש בסביוני דניה

מספר חתימות

435
 
1,000  

אנו תושבי שכונת סביוני דניה בחיפה - ותושבי השכונה מהצד של העיר נשר  - ותושבי חיפה ונשר בכלל

סובלים מרעשי לואי חזקים במיוחד , של מכוניות "משופרות" ומרעישות ואופנועים "משופרים" ומרעישים - בניגוד לחוק ולתקנות משרד התחבורה וכמובן לתקנות התעבורה במדינה .

מדובר  בכביש שמתחיל בדרך משה העולה מנשר , ומגיע אל רחוב התאנה , ובהמשך גם לרחוב אוסקר שינדלר - החל מהצומת עם מנדל זינגר , ועד לצומת אבא חושי .  וכמובן בהמשך לרחוב אבא חושי מזרחה ומערבה.  וכמו כן , החלק המערבי של השכונה - מצידו התחתון של הרחובות אורלנד וגלוברמן , גובל רחוב בירם - שנחשב לרחוב עם תנועת רכבים ערה כמעט בכל שעות היום , אף שם גם נשמעים הדי רעשים בדציבלים גבוהים ופיצוצי לוואי כתוצאה מכלי רכב כאלה .

הרעשים גורמים לבהלה ומהווים מפגע והפרעה לסדר הציבורי ולנורמות החיים אליהם אנו רגילים מזה עשרות שנים : הן לילדים קטנים  , לחולים , להלומי קרב , לנכי צה"ל , לאזרחים נכים , לאזרחים רגילים שיושבים בביתם .

אנו מוחים על ההפקרות ועל השאננות של גורמי החוק והמוסדות הרשמיים בעיר הנוגעים לדבר - ולכן אנו פונים אל גורמי האכיפה - משטרת ישראל , עיריית חיפה , עיריית נשר , מחלקות הפיקוח ומחלקות הדרכים:

1. להציב פסי האטה רחבים (נוף הגליל , עכו , תל אביב ועוד).

2. להציב תמרור מהירות נמוכה במיוחד באזורי בנייני המגורים , ובמרחק של 200 מטרים מהאחרון שבהם בכל צד . (חיפה - נשר).

3. לדאוג לאספלט סופג רעש - ולא אספלט רגיל.

4. לפעול על מנת לאכוף כל עבירת תנועה: מהירות , נהיגה לא בטיחותית , אי ציות לתמרורים , ועבירות רישוי שונות : שיפורים באגזוזים , מערכות פליטה , הוספת מגדישי טורבו , צמיגים לא תקניים ,  רמות שונות של "שיפורים פיראטיים" באמצעות בוחנים ,ועוד ,  הרי שנוכחות המשטרה מרתיעה , במיוחד כשהתושבים מתרגלים לכך.

5. אכיפה באמצעות מצלמות : מצלמות בקרה של העיריות , ומצלמות מהירות כתובות של המטה הארצי של משטרת ישראל.  בכל מקום שישנה אכיפה באמצעות מצלמות , הנהג הטיפוסי הישראלי מיישר קו עם החוק היבש , ועל כן אנו מכוונים .

6. יש האומרים שבניית כיכרות במקום הצומת (מנדל זינגר אוסקר שינדלר) היא זו שתפחית את המהירות נסיעה. מבקשים לבדוק את הנושא הזה גם .

7. מדובר כמובן במפגע רעש שנמשך מזה תקופה ארוכה - במשך רוב שעות היום - ורוב שעות הלילה - ועל כן לא יהיה פתרון נבון באם אכיפה תבוצע אך ורק בשעות העומס , אלא גם בצורה סדירה בשעות שאינן שגרתיות .

8. יש לציין כי הגיע למשמע אוזנינו שדרך משה (מכיוון נשר ועד לצומת מנדל זינגר) מתקיימים מירוצים מאולתרים - ולעיתים גם מתוכננים מראש .  מחובת משטרת ישראל להפגין נוכחות , ולהפסיק את התופעה לאלתר.

יש לציין כי כל האמור מעלה נובע מהצעות של התושבים אחרי שיח קבוצתי , ואף לאחר פניה של תושבים בודדים לרשויות על מנת לעזור בנושא , אך לשווא.

יש לציין גם שההפקרות גרמה להמון תאונות דרכים , הן בין רכבים ואופנועים , והן בקרב הולכי רגל .ואף מהווה סכנה ממשית מיידית , אך ניתן למנוע את השלכותיה השליליות .

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

24/06/2024
העצומה השיגה 100 חתימות!
24/06/2024
העצומה נפתחה