אי שיויון בחלוקת תקציבים בבתי ספר בארץ

אי שיויון בחלוקת תקציבים בבתי ספר בארץ

מספר חתימות

2
 
100  
פורסם בתאריך: 19/03/2010
 

אנו תלמידות הגימנסיה הראלית ,ראשון לציון, עושות עבודת גמר באזרחות שבה התבקשנו למצוא פתרון לבעיה של אי שיויון בחינוך וממנה גזרנו את בעיית אי שיוויון בהקצאת תקציבים לבתי ספר.

אנו רוצות לשנות את שיטת חלוקת התקציבים לבתי ספר בארץ בעזרת השיטה של חלוקת תקציבים דפרנציאלית שהוצעה ע"י התנועה "הכל חינוך".

היקף ההקצאה של העדפה מתקנת בתוך מערכת החינוך הוא ניכר ,אך הקצאה זו מוענקת במידה רבה בצורה לא שיווניות .

לפי שיטה זו כל תלמידי החינוך יחולקו לעשירונים לפי מדד הטיפוח הבנוי על נתוני התלמיד. התלמידים המשתייכים לעשירון הראשון (הקבוצה המבוססת ביותר מבחינה חברתית-כלכלית) יקבלו את התקן הנמוך ביותר. התלמידים המשתייכים לעשירון העשירי (מן הרקע החברתי-כלכלי החלש ביותר) יקבלו את התקן הגבוה ביותר. כלומר לתת יותר תקציב לחלשים מבחינה כלכלית ולתת הכי פחות לחזקים ומבחינה כלכלית.

בקרוב מאד תנועת "הכל חינוך" תחבר הצעת חוק שתובא לפני הכנסת , שהיא הצעה לשינוי חלוקת התקציבים בישראל - שיטת חלוקת התקציבים הדפרנציאלית.

אנו זקוקים לתמיכתכם בהצעת חוק עתידית זו על מנת לקדם את השיוויון בחינוך בארץ!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו