דרישה דחופה להוספת מקצוע חדש- חברתי למניעת חרמות ואלימות בילדים ונוער
מספר חתימות
68 |
|
150 | |
דרישה דחופה להוספת מקצוע חברתי על מנת לעצור חרמות וביריונות בקרב נוער וילדים
אנו רואים את מצב האלימות המזעזעת בקרב ילדים ובני נוער כמצב חרום לאומי, ודורשים להכניס מקצוע חדש-ללימוד חברתי, עוד בשנת הלימודים הנוכחית, בכל מוסדות החינוך ולכל הגילאים.
די! נמאס לנו! אנחנו לא יכולים יותר לראות את ההתעללות בילדים שלנו!
נמאס לנו לשמוע ולקרוא על ילדים עצובים, בודדים, אומללים, כעוסים על העולם, בדיכאון, זועקים מכאב, ולמה? כי איזה ילד או ילדה החליטו שהם לא באים להם בטוב, גוררים אחרים ויחד מתעללים בהם, מתעלמים מהם, זורקים עליהם חפצים, זורקים להם את התיק לפח, גודרים להם את השיער, בועטים בהם!
אנחנו לא מוכנים יותר שאלפי ילדים יגיעו לבתי הספר בשביל ללמוד ויחזרו מוכים, כואבים, שרוטים, בוכים, בודדים, מתוסכלים וחלקם גם חושבים להתאבד!
נשמע לכם הגיוני שילד צריך לבכות ולהיות בדיכאון כי אף אחד לא רוצה לשחק איתו??!! שאין להם חברים??!! שיהיו נפגעים מאלימות פיזית או מילולית בכמות ענקית כל כך??!!-
"נערה בת 15 עברה לינצ'
נער בן 14 ניסה להתאבד בגלל חרם שעבר
ילד בן 10 קפץ מהמרפסת בגלל חרם שעבר
זורקים עלי שולחנות ואף אחד לא מנסה לעזור לי
נערה בת 13 עברה חרם במשך 6 שנים!
עברתי חרם בגיל 12 ורציתי להתאבד"
עד מתי?? די נמאס ומספיק!!
מאז הקורונה התופעה גדלה וגדלה והפכה להיות מפלצת ענקית שטורפת את כל מי שרק מעיז להרים את הראש! הסגרים, הבידודים והצמידות למסכים גרמה לילדים להיות מנוונים חברתית, חסרי פנים, חסרי חמלה, חסרי איכפתיות כלפי האחר. דור שלם של ילדים בלי ערך עצמי, בלי ביטחון עצמי, דור שהתנוון, נבל, ואפילו הפך למשותק מבחינה חברתית!! ומערכת החינוך מנסה ומנסה, אבל לא תמיד נמצא פתרון הולם בגלל הנצב המורכב.
זה הדור שינהיג את המדינה שלנו בעוד מספר שנים?? זה העתיד של המדינה שלנו??
שרת החינוך, כיום יפעת שאשא ביטון, או מחליפה בבחירות החדשות, אנו דורשים להגדיר את המצב החברתי של הילדים בישראל כמצב חרום לאומי ולהתחיל לפעול מיידית בהכנסת תוכנית חברתית למניעה וטיפול, רב גילאית מיידית, על ידי הכנסת השינויים הבאים במערכות החינוך:
הנושאים שהילדים ילמדו במסגרת המקצוע החברתי:
מהי חברות, למה חשוב להיות חבר טוב, איך יוזמים חברויות, איך לוקחים אחריות חברתית אישית
איך מכבדים את האחר, למה חשוב לעזור לאחר, איך לתמוך באחר, איך לקבל את האחר והשונה
למה חשוב לקבל את האחר והשונה, איך אומרים לא, אין מבדילים בין מה שטוב עבורי ומה לא
איך מחזקים את הערך העצמי, איך מחזקים את הביטחון העצמי, איך מזהים מהם החוזקות שלי
איך מחזקים את החוזקות שלי, איך מזהים מהם הערכים שלי, איך שומרים על הערכים שלי
מה עושים במידה והם רואים ילד בודד, או ילד שפוגעים בו, איך להתמודד עם חרדה חברתית ועוד.
אנו מבקשים:
1) להכניס לתוכנית הלימודים, החל מהחציון השני של תשפ"ג, את המקצוע החברתי הנ"ל שיעסוק אך ורק בחברה ובמיומנויות חברתיות נטו.
2) המקצוע החברתי יועבר לכל כיתה לפחות 3 שיעורים בשבוע בכדי לשנות לילדים את דפוס התפיסה החברתית.
3) לא יינתן ציון במקצוע החברתי אלה תמולא הערכה במילים של התלמידים כלפי כל אחד מהילדים האחרים.
4) בתוך גיליון הציונים הרגיל יתווסף תחום חברתי בו תינתן הערכה חברתית במילים, ללא ציונים.
5) יחולקו תעודות השתדלות אישיות בתחום החברתי לכל התלמידים, כל אחד במה שהצטיין או השתדל.
6) יתבצע פרוייקט גמר חברתי כיתתי בשיתוף כל ילדי הכיתה, ללא יוצא מן הכלל.
7) אחת לארבעה חודשים ימולא ע"י הילדים סקר חברתי אנונימי.
8) בסקר החברתי הילדים יציינו עד כמה הילדים מרגישים מוגנים, האם יודע על ילד שיש לו קשיים חברתיים, האם מציקים לו, האם הוא אוהב לבוא לבית ספר (חברתית) ויתבצע שיפור בהתאם.
9) בנוסף לציון השנתי של המוסד החינוכי על השיגיו הלימודיים ואחוזי הניגשים לבגרות, הוא יקבל ציון בתחום החברתי בהתאם לרמת המוגנות שהתלמידים הרגישו בו במהלך כל השנה שיקרא "ציון מדד חברתי".
הורים, סבים, סבתות, אזרחים שאכפת להם מעתיד המדינה, כל יום שעובר עלול להסתיים בכאב של עוד ילד שבמתייסר בגלל שמחרימים אותו!
הצטרפו אלי וחתמו על העצומה בשביל שנוכל לשנות את המצב ומהר!
אלונה שטיינברג, מאמנת ילדים ונוער ופעילה חברתית
ציר הזמן של העצומה
- 24/09/2022
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 17/09/2022
- העצומה נפתחה