ביטול ההגבלה על מספר הנוסעים ברכב

מספר חתימות
128 |
|
50,000 | |
כחלק מתקנות משרד התחבורה, חל איסור על נהג חדש צעיר (מתחת לגיל 21) להסיע יותר מ 2 נוסעים.בעקבות תקנה זו, נוצר מצב אבסורדי שבו נהג מתחת לגיל 21, רשאי להסיע עצמו ועוד 2 נוסעים עימו ברכב בעוד שנהג חדש מעל גיל 21, רשאי להסיע רכב מלא.
בכל יום נוצר מצב בו רבים מאיתנו נתקלים בו, לחבר יש מכונית אך מכיוון שהוא נהג חדש אין באפשרותו להסיע יותר מ 2 אנשים וכך נוצר מצב שאנשים נאלצים להישאר ללא הסעה, למרות שיש מקום באוטו.
למה חלה בכלל התקנה הזו? מה היתרון של תקנה זו? היא באה למנוע פציעה של עוד אנשים? אין באמת הבדל אם הנהג יסיע 2 אנשים, או אוטו מלא (4 אנשים).תקנה זו רק פוגעת בנהגים הצעירים, שכן אין באמת יתרון לההגבלה הזו. הגבלה זו מביאה עימה חסרונות רבים כגון:
1) במקום לנסוע עם כמה שפחות רכבים, נאלצים 5 צעירים לצאת ב 2 מכוניות במקום במכונית אחת, דבר זה מוביל לזיהום אוויר רב יותר.2) בזבוז כסף, יש צורך לשלם על דלק פעמיים. במקום שמכונית אחת ותשלום הדלק יתחלק בין נוסעיה, 2 מכוניות נאלצות לעשות אותה דרך, ולשלם על אותו דלק, בחשבון נפרד.3) יצירת "תחרות" ו "מירוצים" על הכביש בין שני המכוניות שיוצאות, דבר המסכן את חיי הנהגים, הנוסעים, ושאר משתמשי הדרך.4) בעקבות ההגבלה, נוצר מצב שבו ביציאות יש צורך בנהג תורן על כל 2 אנשים, במקום שיהיה נהג תורן על כל 4 אנשים. כך יהיו יותר שיכורים על הכביש, מה שמסכן את חיי כולנו באופן מידיי!
אני לא רואה סיבה לתקנה זו, חוץ מהניסיון למנוע פגיעה בכמה שפחות אנשים במקרה של תאונה אך גם זו לא סיבה מכיוון שהיום המכוניות הרבה יותר בטיחותיות והסיכוי לתאונה קטן מה גם שעוד אדם לא עושה את ההבדל.
אנחנו קוראים לביטול התקנה, אנחנו רוצים להסיע אוטו מלא, מבלי ליצור אפליות בין חברים, או לגרום לכך שעוד רכב יצטרך לצאת לנסיעה, רק אי אסור ע"פ חוק לצאת עם אוטו מלא.
ציר הזמן של העצומה
- 12/06/2014
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 11/06/2014
- העצומה נפתחה