ביטול הגבלת רשיון נהיגה לחייבי הוצל"פ
מספר חתימות
58 |
|
100,000 | |
רקע כללי על הגבלת רשיון נהיגה לפי חוקי הוצאה לפועל
בנובמבר 2008, אושר בכנסת תיקון חוק של הוצאה לפועלאשר ביטל כמעט לחלוטין את פקודת המאסר, ואפשר לנושים להטיל על חייבים הגבלות שונות. אחת ההגבלות של תיקון 29 לחוק הוצאה לפועל היא האיסור להחזיר ולחדש רשיון נהיגה.
על תיקון 29 לחוק הוצאה לפועל
הרעיון מאחורי חוק הוצאה לפועל זה, מטרתו היא לייעל את גביית החובות מהחייבים מחד, אך מנגד לעגן היטב את זכויות היסוד של החייבים. החוק החדש אפשר לרשמים של לשכות הוצאה לפועל ליהנות מכוח משמעותי למדי בנוגע לאיסוף המידע על המצב הכלכלי של החייב ועל היקף נכסיו מגופים ומוסדות פיננסיים שונים, פרטיים או ממשלתיים, וכן להטיל על החייב סנקציות של עיקול נכסים וכספים, במידה ואלו מצויים בידיו של צד שלישי.
התיקון גם הכניס תוספת הנוגעת לרשיון הנהיגה של החייב, וקבע כי רשמי הוצאה לפועל יוכלו להקפיא לחייב את רשיון הנהיגה, כרטיסי האשראי והדרכון, וכך להפעיל עליו לחץ להזדרז ולפרוע את חובותיו. כמו כן, ביטל תיקון 29 לחוק הוצאה לפועל את פקודות המאסר כנגד חייבים, כך שהחייבים לא ימצאו את עצמם מגורשים מבתיהם בשל חובות משכנתא, וכך לא יגיעו למצב של חוסר דיור ופגיעה בכבודם. כלומר, השינוי הגדול שקבע תיקון 29 לחוק הוצאה לפועל הוא צמצום של המאסרים לחייבים, ובמקום זאת, אפשר תיקון הוצאה לפועל זה, השגת מידע מקיף ויסודי יותר בנוגע לרכושם של החייבים, וכן הטלת הגבלות נרחבות יותר על חפציהם ועל חופש פעולתם.
שלום רב, כותב שורות אלה מתכוון להגיש ליו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט את התנגדות ציבור חייבי הוצל"פ שכירים ועצמאים בעלי רשיון הנהיגה אשר משמש אותם כמקור לפרנסה כמו כן במקביל תבחן עתירה לבג"ץ בעניין הגבלת רשיון הנהיגה ואי חוקיות תקנה 29 לחוק ההוצל"פ. כל מי שיש לו עניין בעשיית צדק מוזמן להצטרף ולתת תמיכה לביטול חוק מפלצתי זה, החוק הנ"ל הוא חוק אנטי חוקתי ודמוקרטי. אנטי מוסרי וחברתי פוגע בחופש העיסוק ובחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
נתחיל מזה שחובות צריך וחייבים לשלם. אני טוען שהסמכות שניתנה לרשמים היא בלתי חוקית מפני שהיא מפלה בין ציבורים שונים, פוגעת בחופש העיסוק ובחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. המחוקק בבואו ליתן משקל לזכויותיו של הזוכה לקח בחשבון שלרשם יהיו מספיק כלים כדי למצא את האיזונים בין זכויותי של הזוכה והחייב. כולם שווים בפני החוק, האומנם? לפי עניות דעתי החוק מפלה לרעה בין ציבורים שונים,לא כולם שווים בפני החוק, חייב הוצל"פ שעיסוקו ורישיון הנהיגה שלו משמש אותו כנהג והוא מתפרנס מעיסוקו זה, קרי שכיר/עצמאי הרי שהגבלת רישיון הנהיגה היא הנחת גרזן וגדיעת מטה לחמו, ביזוי והשפלה ופגיעה בכבודו הבסיסי האלמנטרי של החייב. לעומת חייב הוצל"פ שמקצועו רופא, עו"ד, אדריכל, מהנדס והרשימה ארוכה.
בעלי המקצועות שרישיונם אינו משמש אותם לפרנסה, יכולים להמשיך בעבודתם ולהינות ממנעמי החיים גם אם קיימת הגבלת רישיון נהיגה ומכאן ברור כי המחוקק לא נתן מספיק את דעתו על כך ובכך למעשה הוא יצר אפליה בין ציבור בעלי המקצועות החופשים לבין נהג שכיר/עצמאי וברור שיש הפליה והחוק אינו חל על כולם בשווה. את החוק הזה חייבים וצריך לבטל ואסור ליצור מעמדות שויים יותר ופחות בפני החוק. הסמכות שניתנה לרשמים היא קיצונית מוגזמת אינה מידתית ויוצרת הפליה ברורה בין ציבורים שונים. יתרה מזו רשמי ההוצל"פ פועלים כחותמת גומי והם למעשה עושה דברם של ב"כ הזוכים בפרט אם מדובר במשרדי עורכי דין גדולים וידועים. רוב רשמי ההוצל"פ מתעלמים בצורה בוטה וגסה ומכוונת מהמחוקק, הם נוטים לפרש את כוונת המחוקק בצורה מעוותת וההחלטות שמתקבלות פוגעות וגודעות את מטה לחמו של החייב ובלשון אחר זכויותיו של הזוכה גוברות באופן אטומטי על פני זכויותיו של החייב.
להוציא כמה רשמי הוצל"פ-צדיקים בודדים שפרשו נכון את כוונת המחוקק ונתנו משקל לטובת החייב ושמו לנגד עניהם את עניין חופש העיסוק, כבוד האדם וחירותו ומעל הכל את מטה לחמו של החייב,היכולת להתפרנס.
במקרה זה דעתו של המגיב עדיף להשאיר את השיטה הישנה של לחץ בהוצאת צו מאסר עובר לחקירת יכולת וצו חיוב בתשלומים. אין קסם של פתרונות
אבל דבר אחד ברור את החוק הקיצוני והדרקוני הזה חייבים להעיף ושעה אחת יפה קודם. כאמור, הוא יוצר הפליה ופוגע בחלשים ובעיקר בחוסן הדמוקרטי של החברה בישראל. בכבוד רב,ג. קרני k[email protected]
ציר הזמן של העצומה
- 16/12/2018
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 20/07/2011
- העצומה נפתחה