ביטול הרפורמה בלימודי הנהיגה
מספר חתימות
16,392 |
|
15,000 | |
כבר מספר שנים שבמשרד התחבורה מנסים לקדם רפורמה בלימודי הנהיגה.הרפורמה שאותה רוצים לקדם הינה רישיון נהיגה כבר מגיל 16 ו9 חודשים, 3 חודשי מלווה כמו שהחוק כיום ועוד 3 חודשי מלווה בשעות 21:00 ועד 6:00 למחרת. הנהג החדש אשר עבר טסט לא יקבל רישיון נהיגה כמו החוק כיום אלא יקבל היתר נהיגה ובתום תקופת הליווי הנהג החדש יצטרך להראות שהוא נהג כמות שעות מסוימת ביום וכמות מסוימת בלילה. עד כאן הכל נשמע מעולה, רישיון נהיגה בגיל מוקדם יותר ובשקלול הסופי ניתן לנהוג מוקדם יותר. אך האם זה פועל לטובת כולם?נהיגה תחת מלווה זהו שלב חשוב בלימודי הנהיגה האמיתית. ממבט על בני משפחתי אשר עברו טסט אני ראיתי השפעה עצומה בין התקופה בה הם התחילו לנהוג ולצורה בה הם נוהגים לאחר תקופה מסוימת עם המלווה. אך האם כפייה על הנהג החדש עוד 3 חודשי מלווה הם הכרחים? הרי במידה והתלמיד עבר טסט הוא יודע לנהוג והוא יודע להסתדר בכביש. הנהג החדש עבר כבר 19 שעות על הכביש עם המורה, 3 חודשי נהיגה עם המלווה, עבר מבחן על ידי טסטר. כפייה של 3 חודשים נוספים הם לאו דווקא הפתרון הרי בסופו של דבר ההורה האחראי שנהג עם בנו 3 חודשים ידע את המצב שלו בנהיגה ואם הוא רואה שהוא מוכן לצאת לנסיעה לבד הוא יבחר אם לתת לו את המפתחות לרכב או לא. אין צורך שזאת תהיה החלטת הממשלה אם אדם מספיק אחראי לנהוג לבד אחרי 3 חודשים או 6 חודשים, זה דבר אינידווידואלי לחלוטין.בנוסף, הרפורמה יכולה לגרום להמון מצבים אי מובנים ולגרום לרישון שהשקעת עליו כל כך הרבה כסף או רגשות תסכול שלא עברת כל טסט להיות במצבים מסוימים חסר משמעות לחלוטין. אם לדוגמא אני עובד בעיר מסוימת שבמרחק שעה מהבית שלי, אני צריך לתכנן את סדר היום שלי כך שאצא מוקדם יותר כדי שאספיק לצאת הביתה לפני ששעת המלווה בלילה מתחילה. מה קורה אם אני לא יכול להתחיל מוקדם יותר? אני צריך לבזבז שעות עבודה בגלל שהרפורמה אוסרת לי לחזור בשעה שמותאמת לצרכים שלי. אז יש לי 2 פתרונות למצב הזה, אני יכול להשתמש בתחבורה ציבורית וכך להוציא עוד כסף לכסף שהוצאתי על הרישיון או שאני אוכל לתכנן את זה שאצא ב7 וחצי מהעבודה, מכיוון שזה שעה נסיעה אגיע ב8 וחצי הביתה ולא אסתכן בשעות שאסור לי לנהוג ללא מלווה. אך מה קורה אם בדרך הביתה הייתה תאונת דרכים? עבודות בכביש? ופתאום במקום נסיעה של שעה זה לוקח לי שעתיים ויוצא מצב שאני ב9 וחצי על הכביש, נוהג בדרך הביתה ואני ללא מלווה. במידה ושוטר תופס אותי זאת שלילה של הרישיון. לא הייתה לי כאן אפשרות למנוע את זה וכל לימודי הנהיגה הלכו לאבדון.במידה והרפורמה באמת תצא לפועל כמו שמתכננים נוצרות מספר בעיות ומצבים לא הוגנים כלפי חלק מהאנשים.לא מעט אנשים החלו ללמוד הרבה זמן לפני יולי כדי שיוכלו לעבור טסט בגיל 17 לפני שהרפורמה נכנסת, המון אנשים גם הצליחו במטרה זאת אך לא כולם הצליחו. יש אנשים שנכשלו גם טסט רביעי, חמישי ואפילו יותר, הוציאו בין 500 ל600 ש"ח על כל טסט, שיעורי נהיגה בין טסט לטסט, תחושות תסכול איומות. אנשים מחכים בין חודש לחודש וחצי רק לטסט, לא משנה כמה הם רצו לעבור טסט לפני הרפורמה לא הייתה להם האפשרות. לא כולם עוברים טסט ראשון או שני וכל הכסף שהם הוציאו על לעבור טסט לפני הרפורמה הלך לאבדון ולתחושת התסכול שהוציאו אלפי שקלים על הנהיגה תצטרף תחושת התסכול שהם גם לא הצליחו לעבור לפני שהרפורמה נכנסה לתוקף ויצטרכו להיות תחתיה. להיות עם מלווה ארוך אפילו שהם לומדים חצי שנה, שנה וחלקם כבר בני 18. כמות הטסטים שמורה נהיגה מקבל בחודש מעוטה וגם אם תלמידים תיכננו לעבור טסט לפני הרפורמה, המון תלמידים לא קיבלו עקב מחסור בטסטים.לרפורמה החדשה יש היום בעיות והיא מהווה בעיה בהמון מקרים וחוסר שיוויון לכלל תלמידי הנהיגה. מקריאה ראשונית היא נשמעת מעניינית ומשהו שיעזור אך במבט כולל היא פוגעת, גורמת להוציא עוד כסף ובעצם הוצאת אלפי שקלים ובכל זאת חצי שנה אתה די מוגבל ברישיון שהוצאת. רישיון הנהיגה כיום הוא דבר הכרחי וקשה מאוד להתנייד בלעדיו, בין אם אתה גר בישוב בלי תחבורה ציבורית ובין אם אתה גר בעיר גדולה.לפי דעתי, הרפורמה פוגעת בלימודי הנהיגה ובתלמידים אשר לומדים, מתכננים ללמוד או גם יתחילו רק עוד כמה שנים. יש להביא לביטולה בהקדם האפשרי ולמנוע את הצעותיה. הרפורמה מסבה נזק, בלבול וגורמת להוצאת כספים מיותרים. רישיון נהיגה הוא דבר יקר ערך וחשוב, חבל לגרום לפגיעה בו.עריכה 09/06/2013 : אז ככה, עברנו את הרף של 10 אלף החתימות ויש כבר מעל 6 אלף לייקים בפייסבוק וכל זה בפחות מ24 שעות.העצומה הזאת הוכחה לכך שיש חלק עצום שמתנגד לרפורמה.אנחנו כעת מנסים ליצור קשר עם שר התחבורה ישראל כץ ופלטפורמות התקשורת השונים.כולם מוזמנים לשתף ולנסות להעביר אל ערוצי התקשורת השונים, בין אם זה בדואר האדום לYNET, בפייסבוק של MAKO וכו'.כל עזרה תבורך וכל דבר הכי קטן יכול להשפיע.אנחנו נשנה כעת את הרף ל15,000 חתימות וכשנגיע אליו גם אותו נעלה. אנחנו שואפים לכמה שיותר חתימות, כמה שיותר אנשים תומכים.מקווים כולנו שנוכל לעשות שינוי ולהביא לשינוי. נעדכן כשיהיה מידע חדש.היום פורסם שינוי חדש שהרפורמה תביא. לאחר שהרפורמה תכנס לתוקף הזמן המינמלי שהתלמיד יצטרך לחכות בין טסט לטסט הינו 21 יום ולא יבוצעו יותר טסטים בימי שישי. שינוי שכזה יביא לצמצום בכמות הטסטים שכל מורה יקבל וגם אחרי שסוף סוף תלמיד קיבל טסט, במידה והוא לא עבר יצטרך להמשיך לקחת הרבה שיעורים עד הטסט הבא כדי לא להגיע מצב של חוסר בנהיגה כתקופה ארוכה יותר, מה שכמובן יעלה לתלמיד עוד כסף. עזרו לנו להפיץ, לשתף, לשלוח לגורמים שונים כדי שיתחשבו בנו ויראו שיש התנגדות עצומה לרפורמה.
ציר הזמן של העצומה
- 11/06/2013
- העצומה השיגה 15,000 חתימות!
- 09/06/2013
- העצומה השיגה 10,000 חתימות!
- 08/06/2013
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 08/06/2013
- העצומה נפתחה