חוק חינוך חובה חינם
מספר חתימות
131 |
|
30,000 | |
במהלך עבודתנו ומחקרנו בנושא, גילינו כי ישנן בעיות רבות באכיפתו של חוק זה וגם בטיבו העצמאית של החוק. כלומר, לא רק שהוא לא מיושם, אלא גם הוא לא מסייע בצורה מלאה להורים לעמוד בהוצאות הכלכליות של חינוך ילדיהם במוסדות השונים בארץ, מה שמקשה עליהם בהתנהלות הכלכלית שלהם בחיי היומיום.
במהלך מחקרנו על הנושא, קראנו כתבות רבות ושונות הנוגעות לו, חלקן מביעות עמדה על חוק החינוך במדינה, חלקן מראות את אכיפתו או אולי חוסר אכיפתו במדינה וחלקן מציגות את התקציבים המופנים לחינוך מהמדינה. בנוסף, העברנו שאלון בקרב חלק מהורי התלמידים בשכבתנו, בו שאלנו לדעתם על הנושא, בדקנו את הידע שלהם עליו ואת מידת שביעות הרצון שלהם מן המערכת. יתר על כן, על מנת לערוך מחקר מעמיק ככל האפשר, ערכנו גם ראיון מנהלת בית ספרנו בו הסברנו לה על מחקרנו ועל המסקנות ממנו ושאלנו אותה לדעתה על הנושא, על הניהול האישי שלה וגם ביקשנו הסברים על גביית הכספים הגדולה מן ההורים.
עיקר המסקנות אליהן הגענו הוא:
- המדינה לא מקצה מספיק כסף לחינוך במדינה.
-ההורים נאלצים לשאת בתשלומים רבים תמורת חינוך ילדיהם ואף אינם מרוצים מהתמורה שהמערכת החינוכית נותנת .
-רוב מכריע מההורים מסכימים כי משקד החינוך צריך לשאת בהוצאות הכלכליות תמורת החינוך והלימודים שמקבלים ילדיהם.
לאחר דיונים ארוכים בנושא ומחשבות על פתרונות, הגענו למסקנה כי הפתרון הטוב ביותר יהיה מורכב משני פתרונות שהצגנו בבפרק הקודם. שלב ראשון של הפתרון יהיה הוספת מדרגת מס וחיוב הטייקונים לשלם את המס שהם חייבים למדינה. בכך יכנס כסף נוסף למדינה.
כסף זה ישמש לקנייה מרוכזת וחד פעמית של הספרים הלימודיים שיחולקו בבתי הספר. בתי הספר ישאילו ספרים אלו בכל שנה לתלמידים, התלמידים ישאירו פיקדון לבית הספר על מנת להבטיח שמירה על הספרים. במקרה ותלמיד יפגע בספר הפיקדון ישמש לקנייה של ספר חדש. פתרון זה גם יוריד את שכר הלימוד ובנוסף גם ימנע את השינויים בתכנית הלימודים שמתרחשים כל פרק זמן קצר יחסית מסיבות פוליטיות ורווחיות של הגופים במדינה. שימוש נוסף לכסף, לאחר שירכשו הספרים יהיה הוזלת הלימודים במגמות השונות בבתי הספר, באמצעות מימונן על ידי המדינה.
בחרנו להקים עצומה עקב כך שהיא פתוחה לחתימות לכלל אזרחי ישראל, כך נעורר מודעות גדולה יותר בנושא, ולאחר שיהיו חתימות רבות (לפחות 30,000) נשלח אותן למשרדו של שר החינוך. שר החינוך הוא האחראי על החינוך במדינה, לכן אנו חושבים שהוא הגורם המתאים ביותר אליו נוכל לפנות על מנת שיפתור את הבעיה אותה הצגנו במהלך העבודה.נשמח אם תוסיפו חתימתכם , תשתפו ותעוררו מודעות בנושא חשוב זה, תודה מראש,סער, טל, יונתן, ירדן ותום.
ציר הזמן של העצומה
- 02/04/2013
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 01/04/2013
- העצומה נפתחה