התנגדות לביטול הבגרויות בכיתה י' וביטול האפשרות לבחור יותר ממגמה מדעית אחת

התנגדות לביטול הבגרויות בכיתה י' וביטול האפשרות לבחור יותר ממגמה מדעית אחת

מספר חתימות

803
 
10,000  

 בצער רב אנו מודיעים שמשרד החינוך הכריז מלחמה על כל תוכניות המצטיינים בארץ ובייחוד על תוכנית המצטיינים של מופת ותוכנית האקדמיה של מופת.

בזמן האחרון משרד החינוך עושה הכול  על מנת  לסגור את כל תוכניות המצטיינים בארץ ובין היתר את תוכנית מופת. זו מלחמה שקטה ללא הודעות לעיתונות ומסיבות עיתונאים רהבתניות.

אך כל ההחלטות האחרונות של משרד החינוך חותרות תחת עמותת מופת.

הדוגמא הבולטת ביותר היא שהחל מהשנה (2014), לא ניתן להיבחן יותר בבחינות בגרות בכיתה י'.  הדבר פוגע  באופן מיידי במאות תלמידי מופת שכרגע בכיתה י' ובעוד כמה אלפי תלמידים שהחלו את לימודיהם בתוכנית מופת והתכוונו להיבחן בכיתה י'.

בחינות בכיתה י' אינן מותרות! כולכם יודעים שלהתחיל לעשות את הבחינות בכיתה י' מקל משמעותית את העומס שנוצר בקרב התלמידים בכיתה יא' ו יב'. במקום ללמוד את אותו הדבר שוב ושוב בעבר, התלמידים יכלו להיבחן כבר בכיתה י' ולנצל את השעות הנותרות לדברים אחרים. וכן מי שעושה בחינה בכיתה י' ורוצה בכך היה יכול להצטרף לתוכנית אקדמיה של מופת ולהתחיל את לימודיו באוניברסיטה תוך כדי התיכון. אינני יודע אם אתם יודעים אך לתוכנית מופת יש מאות בוגרים שבחרו בדרך הזו והיום הם מהווים את אחד החלקים המשמעותיים ביותר במערך המודיעין והמחשוב של צה"ל. תלמידים אלו היו התלמידים המבוקשים ביותר בכל המיונים ליחידות המודיעין הטובות ביותר. כיום בביטול הבגרויות בכיתה י' האפשרות ללמוד באוניברסיטה תוך כדי התיכון נשללת לחלוטין!

כמו כן, משרד החינוך ביטל את האפשרות ללמוד ולהיבחן ביותר ממקצוע מדעי אחד. אם בעבר תלמידים בכל הארץ בכלל ותלמידי מופת בפרט יכלו לבחור כמה מקצועות מדעיים אם זה בשביל לספק את ייצר הסקרנות שלהם ואם זה בשביל  להיות איש מולטידיסצפינרי ואם זה בשביל  לפתוח לעצמם את מרבית הדלתות בלימודים האקדמיים לאחר הצבא (ולא לעשות קורסי קיץ מיותרים ויקרים !) היום אפשרות זו נמנעת מהם באופן מנדטורי.

נשאלת השאלה מדוע? אף תלמיד מעולם לא חויב ללמוד יותר ממקצוע מדעי אחד, אך תמיד הייתה לו האפשרות לבחור אם הוא רוצה בכך. היום אפשרות זו נשללה מידי התלמידים!

האם המטרה של משרד החינוך לגדל אנשים עם אופקים צרים? או שמא? הלמידה המשמעותית היא חוסר למידה? או שמשמעות של למידה משמעותית זה כש מישהו אומר לך מה בדיוק ללמוד ועל מה ומתי להיבחן בלי שלתלמיד תהיה דעה כלשהי בנושא? למה לשאול את התלמיד? למה הוא צריך זכויות?! (ועוד זכות לבחור מה ללמוד?!) או שמא המשמעות של למידה משמעותית זה לעשות כותרת יפה אבל בפועל בהחלטות שלא בכותרות לנסות ולחסוך עוד כמה גרושים על חשבון התלמידים? ולשלול את הזכויות המועטות שיש להם במהלך הלימודים?

מעמד הביניים סובל, האוצר צריך כסף! אז הכי קל לחסוך בחינוך! בואו נמיר את החינוך בשייח משמעותי! שייח לא עולה כסף למשרד החינוך, שלא כמו בחינות שאותם צריך לכתוב ולבדוק. הכי טוב שייח!

אולי שנה הבאה נוותר על כל המקצועות ובמקומם נקיים שייח משמעותי אף יותר מקודמו. נקרא לזה "למידה משמעותית במיוחד"! (אני מותיר לשר החינוך להשתמש בשם הזה, בכל זאת צריך לחסוך למערכת החינוך)

ומי בכלל צריך תוכניות מצטיינים?! או גופים שעובדים בהתנדבות וללא מטרת רווח (כמו מופת) בשביל לשפר את השיגי התלמידים בכל הארץ בכל השכבות הסוציו-אקונומיות. זה ממש מיותר באו נמיר את הכול בלמידה משמעותית גם אם עוד לא יודעים מה זה, אבל זה נשמע ממש טוב! נשמע עם משמעות!

וזה עוד לפני שדיברנו על כל הוראת השפות שגם היא יורדת לטמיון. מי צריך ללמוד הרבה שפות? מה זה בכלל נותן לבן אדם שפות? שייח משמעותי זה משהו שבאמת תורם לאדם באשר הוא אדם! אז לא נלמד אף שפה אחרת חוץ מאנגלית ונפטר עוד כמה עשרות מורים בכל רחבי הארץ, למי אכפת?! יש לנו שייח והוא חשוב באמת!

המצב הנוצר דורש תיקון! אבל מנכ"לית משרד החינוך ונציגי משרדה לא הועילו בטובה לרדת ממגדל השן שלהם וחלילה לנסות לשמוע אותנו (הבוגרים) או את הורי התלמידים או את נציגי מופת. למה? הם כבר בנו תוכנית משמעותית!

אנחנו מבקשים מכל מי שאכפת לו מהחינוך במדינת ישראל, וכל מי שאינו אדיש לחינוך ילדיו והישגיהם שיחתום על עצומה זו ויצטרף למאבק הצודק שלנו נגד הרצון של משרד החינוך להפוך את ילידנו לצרי אופקים ובינוניים. 

בברכה,

מטה המאבק

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

30/05/2014
העצומה השיגה 500 חתימות!
14/05/2014
העצומה השיגה 100 חתימות!
13/05/2014
העצומה נפתחה