הורים בעד כיתה טכנולוגית בחטיבת הביניים במזכרת בתיה

מספר חתימות
עד כה נאספו: 49 חתימות.
|
הורים בעד כיתה טכנולוגית בחטיבת הביניים במזכרת בתיה
לכבוד :
מר גיא לוי – מנהל קריית החינוך ע"ש רבין מזכרת בתיה
גב' אסנת דוכובני – מנהלת חטיבת הביניים
השבוע יתקיים בחטיבת הביניים מפגש היכרות להורים עם תכנית כיתות ייחודיות = מגמות .
ברצוננו להביע את מורח רוחנו מאופן ההתנהלות של קבלת ההחלטות בנוגע למגמות החטיבה .
ראשית, רק בחודש מרץ התבשרנו כי מגמת " מופת" הנהוגה בכל עיר/ יישוב הדוגל במצויינות בחינוך – בוטלה . השיקולים לביטול תכנית זו , שהינה תכנית מצויינות עבור ילדים בעלי רצון ויכולת מתמטית וטכנולוגית , היו בשל מחסור בתקציב מצד אחד ובשל רצון הנהגת ההורים מצד שני לגרום ל"הומוגניות" בשאר הכיתות .
מזכרת בתיה , מאז ומתמיד חרטה על דיגלה ומתפארת בנתוני החינוך הגבוה והשאיפה למצויינות .לכן , תמוה מאוד כיצד דוקא בתחום ראוי וחשוב זה , לא נמצאו המשאבים לשמר ואפילו לפתח את כיתת המופת בחטיבה – מגמה הקיימת היום בשכבה ז ובשכבה ח . הנהלת החטיבה "הרגיעה" את ההורים בתכנית "מסלול למצטיינים במדעים ובטכנולוגיה " – אשר תהיה פתוחה לכלל המגמות ותכלול 6 שעות שבועיות נוספות בתחומים של פיזיקה , מתמטיקה ומחשבים . תכנית זו עתידה להתקיים לאחר סיום שעות הלימודים של המגמות השונות .
לא ברור מדוע , רואים לנכון לפתוח את המגמות הבאות : * מנהיגות ותקשורת * אומנויות * משפט וחברה * חינוך גופני * דיפלומטיה ותרבויות * קיימות ומנהיגות סביבתית * . ומדוע לא רואים לנכון לפתוח כיתה טכנולוגית ??? מדוע , ובפרט לאחר סגירת תכנית "מופת" , מדוע מופקרים דוקא הילדים שתחומי העניין שלהם טכנולוגיים ??? כיצד ייתכן הדבר ??? כיצד ייתכן שבמושבה המתגאה בהישגיות בחינוך – לא נותנים מקום וחשיבות גם למגמה זו ?
אנו המומים מעצם העמדתנו בפני עובדה מוגמרת זו , מבלי שהותירו בפנינו ברורות אחרות . מייד עם היוודע "רוע הגזירה" ( שוב , רק בחודש מרץ ) הורים רבים פנו לערים סמוכות על מנת למצוא פתרון הולם לילדיהם . אולם , בשל ההודעה המאוחרת , כיתות המופת והטכנולוגיה בערים הסמוכות כבר נסגרו להרשמה מזמן . ומדוע בכלל צריכים הורים לשלוח את ילדיהם מחוץ למזכרת בתיה כדיי למצוא מסגרת חינוכית הולמת ? מדוע מזכרת בתיה צריכה "לאבד" את ילדיה לחינוך בערים שונות ? היכן המצויינות כאן ???
לעניין "לימודים למצטיינים במדעים וטכנולוגיה " , אשר אמורה לפתור את בעיית ה"הומוגניות" בכיתות השונות על חשבון ילדינו – שייאלצו לראות את יתר חבריהם לכתה פורשים לבתיהם ועיסוקיהם בעוד הם ייאלצו להישאר 3 ימים בשבוע שעתיים מעבר לשעות הלימודים . מדוע ? מדוע עליהם להרגיש שהם ב"עונש" על הישגיות ? הרי מציאות כזאת בוודאות תגרום לפרישה של רבים מהתכנית , אגב , כפי שקרה בפועל בשנים קודמות בתכנית זו .
הטענה כי במגמה של כתה טכנולוגית בכל מקרה ייאלצו הילדים להישאר מעבר לשעות הלימודים של שאר המגמות היא נכונה , אבל , הם יישארו ביחד ככתה , כמקשה אחת , כחלק מהמגמה .זוהי מצויינות.
ילדינו לא צריכים להרגיש שהם ב"עונש" בשם האינטגרציה וההומוגניות בשאר הכיתות .
אנו דורשים לקיים בחינה מחודשת של הקמת מגמה טכנולוגית ראויה עבור ילדינו ועבור הצדקת המצויינות בחינוך של מזכרת בתיה .
העתק :
מר גבי גאון – ראש המועצה מזכרת בתיה