4 ילדים=רכבים גדולים, זה לא לוקסוס!

4 ילדים=רכבים גדולים, זה לא לוקסוס!

מספר חתימות

72
 
1,000  
פורסם בתאריך: 10/09/2012
 

שלום רבכולנו מאמינים בשיוויון, המחאה החברתית בקיץ האחרון "פתחה" לכולנו את העיניים להבנה שזו לא דרישה מוגזת מהמדינה לפעול למען שיוויון בין האזרחים והכרה כוללת שמי שתורם ומשלם מס לא צריך להיות זה שנפגע הכי הרבה בהיטלים שמושטים עליו.שמי עידו, אני נשוי ואב ל4 בנות, אני פותח את העצומה הזו בכדי להסביר לנבחרינו שזה שיש לי 4 ילדים, זה לא אומר שאני חייב לשלם יותר מיסים מכל אזרח אחר, למה כוונתי, אני נוסע היום ברכב משפחתי בעל 5 מקומות ישיבה,אולם כיום בהרכב משפחתי זה אני צריך רכב גדול בעל 7 מקומות ישיבה, זה לא שאני מחפש לעצמי סמלי סטטוס או לוקסוס- מדובר בצורך אמיתי ובטיחותי ולא ניתן להתעלם מימנו, אולם מבחינת המדינה זה המקום לחייב אותי במיסוי עודף!המדהים הוא שלפי לשון תקנת המיסוי שנותן ביטוי לשווי השימוש כמיסוי שיוויוני- אין כאן שיוויון! וגם לפי הדוברות של רשות המיסוי אין כאן שיוויון, ראו מטה:פניתי במכתב לחברי הכנסת ולרשות המיסוי ובכדי להסביר את חוסר השיוויון, אני גם משלם עבור הרכב שווי שימוש וגם לא יכול להשתמש ברכב ,כי המשפחה שלי לא יכולה לנסוע ברכב בעל 5 מקומות! אולם מחברי הכנסת רק אחד ענה לי (דב חנין) וגם הוא הסביר שהנושא לא קרוב לליבו, ורשות המיסים החצופה הסבירה לי שבעלי משפחות ברוכות ילדים צריכות רכב גדול בין אם יש להם דרך מקום העבודה ובין אם הם קונות באופן פרטי לכן קיים כאן שיוויון במיסוי , הבנתם? בכל מקרה הם נדפקות:או במיסוי על שווי שימוש או במיסוי על הרכב שנקנה באופן מלא ועקב היותו רכב גדול המיסוי עליו גדול יותר ולכן התקנה שיוויונית !!- דפקו אותנו מכל הכיוונים....אני מעוניין לדרוש מהמדינה להקים מנגנון שיפעל להקל במיסוי על בעלי משפחות ברוכות ילדים שירכשו רכב גדול, או בשווי שימוש או במס על הרכישה. היו קיימים מנגנונים כאלו לבעלי עסקים לגבי רכבים מסחריים בעבר וגם במיסי המים שלנו התשלום מחושב לפי מספר נפשות בבית!אנא עזרתכם חתמו על עצומה זו.כל חתימה חשובה ואנא הפיצו לכמה שיותר חברים____________________________________________________________________________________________מיתוך :חוזר מס הכנסה מספר -1/2010 רשות המסים, המיסוי הירוק - תקנות שווי השימוש ברכב מיום 30 ליוני 2010

 "שווי השימוש ברכב צמוד נועד לשקף את טובת ההנאה הגלומה בשימוש הפרטי של עובד ברכב שהעמיד לרשותו המעביד. קרי, ההטבה נמדדת על ידי השוואת מצבו של מקבל הרכב הצמוד למצב בו העובד אינו מקבל רכב צמוד מהמעביד ועליו להשיג רכב בעל מאפיינים דומים בכוחות עצמו, בין אם בדרך של רכישה או חכירה, וכן לשאת במלוא העלויות תוך התייחסות לנסיעה השנתית הממוצעת של רכב"

 מיתוך מסמך דובר משרד האוצר מיום : י' בשבט התשס"ז,29 בינואר 2007,דב. 2007-125

בנוגע ל: שאלות ותשובות- שווי שימוש רכב והפחתת מס הכנסה על יחידים, לאור הרפורמה החדשה בשווי השימוש ברכב החל מה1.1.2010.

שאלה 2 "מדוע שווי השימוש זהה לסוכן מכירות, טכנאי, מפתח תוכנה ומנהל? שווי השימוש נקבע כסכום קבוע בשקלים לחודש בגין מרכיב שימוש פרטי נורמטיבי, ללא תלות בהיקף הנסועה הכולל של הרכב. משמעות הדבר היא, כי לעניין המרכיב הפרטי הרי מרגע שהסתיים יום העבודה, גם אם הטכנאי או סוכן המכירות נסע במהלך יום העבודה בכל רחבי הארץ ומפתח התוכנה או איש המנהלה לא קמו מהכיסא במשרד, כולם מבצעים במסגרת המרכיב הפרטי לאחר שעות העבודה שימושים נורמטיביים דומים  - קניות, בילויים, חופשות וכל שימוש פרטי אחר, לכן אין סיבה לתשלום מס שונה"

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו