הגדלת ההנחה בנסיעות בתחבורה ציבורית לזכאי קצבת נכות
מספר חתימות
1,498 |
|
10,000 | |
חלק ניכר ממקבלי קצבת נכות כללית, משתמשים בתחבורה הציבורית כאמצעי התחבורה כמעט בלעדי עבורם. השימוש בתחבורה הציבורית מאפשר השתתפות בחיים קהילתיים מלאים, הגעה לעבודה, לקניון, לביקורים משפחתיים, לפעילויות פנאי ובילויים.
כיום, זכאי קצבת נכות מקבלים הנחה של 33% על נסיעות בתחבורה ציבורית, על כרטיסיות ועל ערך צבור בלבד. ברכבת ישראל ההנחה אף מצומצמת יותר- 10% הנחה בלבד! ההנחה ניתנת רק בחלק מקווי התחבורה, ויש קווי תחבורה שבהם אין הנחה. מדובר בפער משמעותי לעומת הנחות להם זכאים ציבורים אחרים כדוגמת אזרחים ותיקים וסטודנטים להם מתאפשר לקבל הנחה גדולה יותר (עד 50%) התקפה גם לחופשי חודשי/שנתי. אנו דורשים השוואת גובה ההנחה בתחבורה הציבורית ל-50% גם עבור אוכלוסיית מקבלי קצבת הנכות.
אנשים רבים הזכאים לקצבת נכות מתקשים במעמד העלייה לאוטובוס ובמעמד התשלום. שימוש בכרטיס חופשי חודשי, המאפשר לשלם מראש על נסיעות לחודש שלם, מנגיש את הנסיעה בתחבורה הציבורית והופך אותה לנוחה יותר. עם זאת, כיום ההנחה אינה ניתנת על כרטיס 'חופשי-חודשי'. מסיבה זו רבים מוותרים על ההנחה המגיעה להם, ורוכשים כרטיס 'חופשי-חודשי' המקל עליהם את הנגישות.
מניסיוננו, אנו יודעים כי ליווי של אדם נוסף יכול במקרים רבים להקל על הקושי במעמד העלייה לאוטובוס, ואף לסייע ברכישת יכולת עצמאית לשימוש בתחבורה. הדבר נכון במיוחד לאנשים המתמודדים עם מגבלה אשר אינה נראית לעין. עם זאת, כיום רק אדם המלווה עיוור בנסיעה זכאי ל-50% הנחה. אנו סבורים כי כל אדם הזקוק לליווי בנסיעה בתחבורה ציבורית- ראוי שהמלווה יזכה להנחה.
אם לממשלה חשוב לקדם השתלבות מלאה של אנשים המתמודדים עם מגבלות בקהילה בה הם חיים, עליה לתת להם זכויות שוות בהנחה בתחבורה הציבורית– המהווה כלי מרכזי להתניידות. לכן, שומה עליה לדאוג לתמחור דיפרנציאלי של התחבורה הציבורית.
"המדד האמיתי לחברה הוא הדרך בה היא בוחרת להתייחס לחבריה הפגיעים ביותר" (מהאטמה גנדי).
* העצומה נוצרה על ידי ועד מתמודדי 'מרכז פסיפס'- מרכז שיקום תעסוקתי של עמותת רעות לבריאות קהילתית.
ציר הזמן של העצומה
- 07/07/2015
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 16/02/2015
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 29/01/2015
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 22/01/2015
- העצומה נפתחה