חובת פרסום פתרונות מלאים למבחנים במדעים מדוייקים באת״א
מספר חתימות
228 |
|
300 | |
בתור סטודנטים למדעים מדויקים באוניברסיטת תל אביב, במהלך הסמסטר אנו לומדים כמות רבה של חומר, לרוב באינטנסיביות, חומר שלהבנה שלו לוקח זמן לשקוע. בדרך כלל, הלמידה לקראת המבחן היא השלב שבו חוזרים על החומר מתחילת הסמסטר, הידע שלמדת במשך הסמסטר מתחיל להתגבש ולהתבהר, ומתחילים לתרגל פתרון מבחנים מהשנים הקודמות.
פתרון המבחנים הוא שלב הכרחי עיקרי וחשוב בתהליך הלמידה למבחן. זה ידוע והמרצים מצפים שנתאמן בכך ונצבור ניסיון. תרגול השאלות בונה הבנה של החומר, ומעבר על פתרונות לשאלות מהווה גם הוא שלב חשוב שמלמד אותנו מה נדרש מאיתנו, מהי רמת הפירוט הנדרשת, דרכים לפתרון שאלות והבנייה של החומר, ומהם הדגשים בחומר שאותם חשוב לדעת.
לצערנו, במרבית הקורסים אין פתרונות רשמיים ומלאים של מבחנים משנים קודמות. אנו נעזרים בבנק הבחינות (שלעיתים מכיל רק מבחנים ישנים ולא רלוונטים), ובדרייב של אגודת הסטודנטים (שמכיל חלק מהמבחנים משנים קודמות ואם יש מזל אז ישנם גם פתרונות סרוקים של תלמידים שבחרו לשתף את המבחן שלהם, בתקווה עם כתב ברור ופתרונות נכונים). רק בקורסים מעטים צוות הקורס מעלה לאתר הקורס מבחנים משנים קודמות, ורק בקורסים ספורים ישנם פתרונות למבחנים משנים קודמות.
בקורסים בהם אין פתרונות מסודרים ומלאים למבחנים, הלמידה למבחן נפגמת, והופכת קשה ומתסכלת. פעמים רבות לא ברור מה רמת הפירוט הנדרשת במבחן ומה מצופה מאתנו. כאשר פוגשים בשאלות קשות שאין להן פתרון - אין לנו יכולת לוודא אם הפתרון שלנו טוב, ולא ניתן ללמוד משאלות אלה להמשך.
אנו מעוניינים לבוא אל האוניברסיטה בבקשה לחייב את צוות הקורס (או יותר נכון: להתחיל נוהל מסודר) לפרסום פתרון מלא למבחן ("פתרון רשמי לדוגמה", רצוי ברמת פירוט דומה לרמה הנדרשת במבחן) במהלך השבועיים שלאחר מועד הבחינה.
אנו מאמינים שמדובר בדרישה הוגנת שאינה מוגזמת, שיכולה להביא לשיפור איכות ההוראה ולתרום להצלחת הסטודנטים בלימודיהם ובמבחנים, לעכשיו ולדורות הבאים.
ציר הזמן של העצומה
- 01/03/2017
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 28/02/2017
- העצומה נפתחה