התנגדות לבקשה להיתר בניה להרחבת מתקן ביטחוני - מעבר אייל

התנגדות לבקשה להיתר בניה להרחבת מתקן ביטחוני - מעבר אייל

מספר חתימות

145
 
1,500  

הנדון : התנגדות לבקשה להיתר בניה להרחבת מתקן ביטחוני – מעבר אייל – מ"ק 3000931

לינק למכתב ההתנגדות המלא לתוכנית של ראש מועצה איזורית שומרון

בהמשך לפרסום הודעה בדבר הבקשה להרחבת המתקן הביטחוני "מעבר אייל", הריני להביע את התנגדותי לבקשה מהנימוקים שיפורטו להן .

משמעות התוכנית

מעבר אייל שתוכנן במקור למעבר של 1,500 פלסטינים ביום, משרת היום כמות של כ- 15,000פלסטינים מידי יום לעבודה בישראל.

כבר כיום המעבר גורם הפרעה משמעותית לתחבורה ומחמיר את הפקקים באזור צומת אייל, והכבישים 444 ו – 571, ואך להפרות של הסדר הציבורי באזור היציאה מהמעבר. הגדלה נוספת בהיקף כמות הפלסטינים שיעברו במתקן, לאחר הרחבתו עפ"י הבקשה הנדונה, תחמיר את המצב ללא נושא.

משמעויות ביטחוניות

מבלי להיות מומחה בביטחון, ניתן להבין כי שעה שסמוך למעבר נמצא ריכוז של יישובים יהודיים קטנים עד בינונים ובהם: הקיבוצים אייל וניר אליהו, והיישוביים הקהילתיים כוכב יאיר – צור יגאל וצור יצחק. הרי שמעבר של עשרות אלפי פלסטינים מידי יום בנקודה זו, כפי שייגרם ע"י התוכנית, יגרום לסיכון משמעותי לזליגת מפגעים ליישובי האזור.

משמעויות תחבורתיות

המצב התחבורתי באזור הידרדר בשנים האחרונות באופן חמור. גידול האוכלוסייה ביישובי האזור (כולל טירה וטייבה), ובניית הישוב צור יצחק, גרמו לעומס על צומת אייל, שהינו "צוואר בקבוק" שדרכו עוברת כל התנועה באזור, לכיוון גוש דן. ציר התנועה בכבישים 444 ו – 571, תוך המשך התנועה לכיוון כביש 6 וכביש – 5504 הינו ערוץ היציאה / כניסה היחידי לאזור. בעוד שעד לפני מספר שנים הנסיעה ביציאה לכיוון כביש 6 או 5504 הייתה לוקחת מספר דקות, כיום מתעכבים תושבי האזור משך של עשרות דקות רבות ויותר לצורך המשך הגעה לכבישים אלו.

קטע הכביש 5504 היוצא ממעבר אייל לצומת אייל הינו קטע קצר וצר, ואינו מתאים להכיל את נפח התנועה כבר כיום, לא כל שכן עם הגדלת הנפח בעקבות ההרחבה המבוקשת.

שמירת הסדר הציבורי

לצורך הוצאת הפלסטינים המגיעים מהמעבר, והסעתם למקומות עבודה – נעשה שימוש באוטובוסים וכן ברכבי הסעה פרטיים. עקב הצורך והרצון של נהגי ההסעה למהר ביציאה מהמקום, ובהקשר גם של העומס התחבורתי שתואר קודם – נגרמות הפרות סדר, נהיגה פרועה, עקיפות על חשבון נהגים שומרי סדר. כמו כן העומס והלחץ גורמים לעימותים, מריבות וצעקות בין הנוכחים. למרות מאמצים שעושה משטרת ישראל להשליט את החוק באזור, התופעות שתוארו לעיל נמשכות וחוזרות על עצמן באופן קבוע. זאת בין השאר מכיוון שהמקום והתשתית אינם מתאימים כלל וכלל להיקף התנועה של הפלסטינים, גם במצבה הנוכחי.

חלק מהפלסטינים שעוברים במעבר ממשיכים רגלית לצומת אייל, וממתינים להסעות, לפני הרמזור, ולאחריו. הדבר גורם להפרעות נוספות לתנועה ואף לסיכון הסדר הציבורי.

לאור האמור לעיל אבקש:

א. להעביר אליי את כל החומר התכנוני הנוגע לבקשה . בפרט : התייחסות להשפעת התוכנית על הסביבה, על מצב הביטחון ושמירת הסדר באזור, ועל מצב התחבורה.ב. להימנע מאישור התוכנית לאור השלכותיה.

לינק למכתב ההתנגדות המלא לתוכנית של ראש מועצה איזורית שומרון

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

21/02/2019
העצומה השיגה 100 חתימות!
21/02/2019
העצומה נפתחה