לתקן את "אופק חדש"- להציל את החינוך

לתקן את "אופק חדש"- להציל את החינוך

מספר חתימות

3,826
 
50,000  

לכבוד נציגינו הנבחרים בסניפי הסתדרות המורים,

אנו מורים ומורות העובדים במסגרת רפורמת "אופק חדש"

נמצאים אנו בשעת מבחן.

ברור לנו כי כשנחתם הסכם "אופק חדש" הייתה כוונה טובה לשפר את מעמדו ושכרו של המורה ולהעלות את רמת החינוך בישראל. אך לצערנו, אין הדברים עומדים במבחן המציאות.

לאחר 4-5 שנים של עבודה בשטח, ניתן להפיק לקחים להבין מה היו הטעויות וחשוב לפעול במלא המרץ כדי לתקן ולשפר.

אנו המורים, האנשים בשטח , מבקשים להציג את הבעיות הקיימות:

  1. אנו מחויבים להחתים שעון נוכחות בעוד שבפועל עבודתנו אינה תחומה בזמן שהותנו בביה"ס ולעיתים היא ממשיכה גם עד השעות הקטנות של הלילה.  בדיקת מבחנים ומיצ"בים, הכנת טבלאות מעקב, כתיבת תוכניות עבודה ועוד ועוד.  אנו מבינים כי בכל המגזרים הציבורים מחתימים שעון, אך אין באפשרותנו להיות מורים ומחנכים טובים ללא עבודה מחוץ לשעות העבודה החתומות, ותגמול על שעות נוספות לא קיים.
  2. אנו מתבקשים להשתלם על מנת להתקדם בדרגה. אבל, גם כשאנו מסיימים את לימודינו ומגישים את כל המטלות לוקח כ- 8 עד 10 חודשים לפקידי משרד החינוך להקליד, לעדכן את היומנים, להכניס נתונים וכו' וכו'... אנו מקבלים את הדרגה באיחור רב דבר הפוגע במשכורת החודשית השוטפת שלנו.
  3. כאן יש לציין כי אנו מסיימים את יום העבודה שלנו בין 15:00 ל- 15:30. ההשתלמויות מתחילות בין 16:00 ל- 16:30 אנו נאלצים ללכת ללימודים ישירות מבית הספר. יוצאים בבוקר מהבית וחוזרים בין 19:30 ל- 20:30 בערב. אין לנו מנוחה או הפסקה. יש לקחת בחשבון שההתנהלות המטורפת הזו סביב לימודים, השתלמויות, מטלות רבות שנוספו ושעות עבודה ארוכות שוחקות את המורים אף יותר מבעבר. באופן הזה, החינוך בישראל לא יצעד קדימה
  4.  ה"אופק החדש" הוסיף לנו שעות עבודה רבות בעיקר כשעות פרטניות ושעות שהייה. מספר שעות השהייה בשבוע -אינו מספיק ואינו רלוונטי. אי אפשר לעבוד בבית הספר, וגורמים רבים גוזלים את שעות השהייה (ישיבות, מדריכות מקצועיות, מילוי מקום וכד'). כתוצאה מכך אנו לוקחים עבודה רבה שהובטח לנו שנוכל לבצע בתוך ביה"ס הביתה.  שום הגדלה בשעות השהייה לא תפתור את העניין. תחושתנו היא שמי שהגה את שעות השהייה מעולם לא נכח בבית ספר.    לגבי השעות הפרטניות, מדוע היחס למורים מקצועיים מבחינת השעות הפרטניות שווה ליחס למורה מחנך? היכן נעלמו שעות החינוך?
  5. מי אוכף את מילוי ההוראות של ההסכם ודואג לנו שהמנהלים והמפקחים לא יעמיסו עוד ועוד מטלות, עבודה, ישיבות, פגישות, דיווחים.  התחושה הגורפת היא שאנחנו לבד בשטח. עומדים מול כל הגחמות הצצות מידי יום ולא מצייצים. מורים צעירים פורשים מהוראה ומורים חדשים לא יבואו כך.

 

איפה הנציגים שבחרנו?

זה הזמן להבין את הטעויות שנעשו עם החתימה על ההסכם ולתקן

 

אנו קוראים לכם ומבקשים בכל לשון של בקשה, שימרו עלינו, שימרו על החינוך בישראל, הקשיבו לנו ופעלו למעננו ולמען החינוך 

 לחצו על כפתור השיתוף והפיצו עצומה זאת לכמה שיותר אנשים

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

25/04/2012
העצומה השיגה 2,500 חתימות!
20/04/2012
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
19/04/2012
העצומה השיגה 500 חתימות!
18/04/2012
העצומה השיגה 100 חתימות!
18/04/2012
העצומה נפתחה